Przedsiębiorstwa telekomunikacyjne wydały na rozwój infrastruktury w Polsce prawie 12 miliardów złotych w ubiegłym roku - szacują analitycy agencji PMR. Wyzwaniem jest m.in. obsługiwanie sieci w wydajniejszy sposób, pozwalający zwiększać dochodowość. Firmy, które przez lata realizowały popularny plan przenoszenia całego ekosystemu IT do chmury publicznej, dostrzegły, że w obliczu zmieniających się uwarunkowań biznesowych i regulacyjnych taka strategia nie przynosi najlepszych rezultatów.
Sposobem na zwiększenie wydajności, a zarazem dochodowości może być budowanie inteligentnej i autonomicznej infrastruktury przy użyciu automatyzacji, sztucznej inteligencji oraz chmury hybrydowej.
Jak przekonuje Honoré LaBourdette, Acting SVP of Global Telco and VP of Telco Partner Ecosystem w Red Hat, dzięki automatyzacji, sztucznej inteligencji oraz chmurze hybrydowej infrastruktura telekomunikacyjna: zyskuje możliwość zdalnego zarządzania urządzeniami i wdrażania oprogramowania (zero-touch deployment), ma możliwość inteligentnej kontroli nad obliczeniami, pamięcią masową i siecią oraz jest zdolna do autokonfiguracji, usuwania błędów i samooptymalizacji.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w nowym materiale opublikowanym w sekcji Artykuły.
Zapraszamy do lektury:
→ Chmura AI i automatyzacja szansą dla branży telekomunikacyjnej