W najnowszym raporcie Mastercard Signals „Generative AI: The transformation of banking” poruszono kwestie wpływu generatywnej sztucznej inteligencji na sektor finansowy. Autorzy zauważają potencjał tej technologii w zakresie poprawy funkcjonowania banków; od usprawnienia procesów przetwarzania danych, przez ułatwienie pracy personelowi, po zapewnianie klientom bardziej spersonalizowanych doświadczeń i usług. Jednocześnie, dostrzegają także przeszkody - w tym obawy dotyczące poufności danych czy dezinformacji.
Jeszcze przed rokiem pojęcie generatywnej sztucznej inteligencji było znane przede wszystkim inżynierom SI i analitykom danych. Dziś technologia ta wkroczyła do życia i świadomości konsumentów i stanowi awangardę rewolucji gospodarczej
Interesujący materiał opracowany przez Mastercard na temat potencjału sztucznej inteligencji w bankowości, a jednocześnie wyzwań jakie niesie ze sobą generatywna sztuczna inteligencja, którym banki muszą stawić czoła znajdziesz w sekcji Artykuły.
Przeczytaj koniecznie:
→ Bank oparty na AI - niedaleka przyszłość, czy odległa wizja?