Virtual-IT.pl - wirtualizacja cloud computing storage SDx data center
Windows Admin Center ebook from Altaro

Bezpieczeństwo IT - w chmurze czy lokalnie?
Bezpieczeństwo IT - w chmurze czy lokalnie?

Jak wskazuje Gartner jednym z głównych trendów w gospodarce światowej jest dziś Cloud Shift, czyli coraz silniejszy nacisk na wykorzystanie chmury obliczeniowej. Analitycy tej firmy twierdzą, że do 2020 roku niewykorzystywanie chmury będzie w przedsiębiorstwach zjawiskiem tak rzadkim, jak obecnie brak dos...

Czytaj więcej...

Altaro VM Backup v8 już dostępny!
Altaro VM Backup v8 już dostępny!

Firma Altaro zaktualizowała swoje flagowe rozwiązanie - Altaro VM Backup - przeznaczone do tworzenia kopii zapasowych maszyn wirtualnych działających pod kontrolą hypervisorów Microsoft Hyper-V oraz VMware vSphere/ESXi. Nowy Altaro VM Backup 8.0 (Build 8.0.3) wprowadza funkcjonalność - WAN-Optimized Replication....

Czytaj więcej...

Chmura obliczeniowa wyprze tradycyjne centra danych
Chmura obliczeniowa wyprze tradycyjne centra danych

Wyniki najnowszego badania Cisco Global Cloud Index koncentrującego się wokół wirtualizacji centrów danych i chmury obliczeniowej wskazują, że do 2021 roku przesył danych związany z chmurą będzie wynosił 19,5 ZB (zettabajtów), a co ważne będzie stanowił 95 procent całkowitego ruchu w centrach danyc...

Czytaj więcej...

Gartner: Chmura wśród 10 największych zagrożeń dla biznesu
Gartner: Chmura wśród 10 największych zagrożeń dla biznesu

Nieustający rozwój technologii przynosi nowe ryzyka dla prowadzenia działalności gospodarczej. Firma analityczna Gartner zdiagnozowała dziesięć obszarów, na które musi zwrócić uwagę każdy szybko rozwijający się biznes. Zaskakiwać może wysokie pierwsze miejsce dla chmury obliczeniowej. Eksper...

Czytaj więcej...

15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2018 roku
15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2018 roku

Nikt nie ma wątpliwości, że IT można zaliczyć do najszybciej rozwijających się branż. Osoby wchodzące w świat IT zadają sobie pytanie jak zrobić ten pierwszy krok, a specjaliści mocno zakorzenieni w branży często myślą na kolejnym krokiem, na drodze do wymarzonego stanowiska. Dobrym sposobem na wprowadzenie zmian, jest...

Czytaj więcej...

Dwie trzecie firm z sektora MŚP już wybrało chmurę
Dwie trzecie firm z sektora MŚP już wybrało chmurę

Z raportu "Chmura w MŚP. Zaufanie czy ostrożność przedsiębiorców?" opracowanego przez Onex Group wynika, że już 67 procent małych i średnich firm w Polsce korzysta z rozwiązań chmurowych. W porównaniu z badaniami przeprowadzonymi przed rokiem odnotowano 16 procentowy wzrost. Choć na pierwszy rzut oka taki...

Czytaj więcej...

Veeam umacnia pozycję lidera w obszarze zarządzania danymi w chmurze
Veeam umacnia pozycję lidera w obszarze zarządzania danymi w chmurze

Podczas konferencji Veeam Velocity 2019 odbywającej się w tym tygodniu w Orlando, Veeam Software podkreślając swoje mocne zaangażowanie w usprawnienie zarządzania danymi w chmurze, integracji chmury, przenoszeniu obciążeń między lokalizacjami i podniesieniu możliwości związanych z bezpieczeństwem zaprezentował Veeam Av...

Czytaj więcej...

Aktualności

Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe w służbie biznesu

AI MLDzięki pracy społeczności badaczy, większej dostępności gotowych zbiorów danych, wzrostowi mocy obliczeniowej oraz postępowi matematycznemu, w ciągu ostatnich kilku lat sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe zyskały szansę na błyskawiczny rozwój. Jak wynika z raportu Oracle „Can Virtual Experiences Replace Reality?”, już teraz 8 na 10 firm wdrożyło sztuczną inteligencję w rozwiązaniach do obsługi klienta, lub planuje to zrobić do 2020 roku.

Z kolei Accenture przewiduje, że do 2035 roku technologie AI przyczynią się do wzrostu produktywności nawet o 40%. Powszechny entuzjazm jest jednak tylko częściowo uzasadniony, ponieważ przedsiębiorstwa wciąż uczą się, jak wdrażać AI i ML (ang. Artificial Intelligence i Machine learning).

Innowacje w zakresie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego pozwoliły rozwiązać wiele problemów z którymi zmagał się biznes, przez co w technologii tej pokładane są ogromne nadzieje. Niektóre jej zastosowania, szczególnie konsumenckie, takie jak autonomiczne samochody czy roboty przypominające człowieka, wpływają na wyobraźnię opinii publicznej. Jednak, aby móc wdrożyć AI i ML, biznes musi najpierw nauczyć się odpowiednio zarządzać zasobami cyfrowymi: procesem pozyskiwania, przetwarzania i obiegu danych, które dostarczają systemom informacji służących do wizualizacji danych. Na ich podstawie specjalista może wyciągać wnioski, przewidywać następstwa oraz tworzyć szerszy obraz danego zagadnienia biznesowego. Mimo ogromnych oczekiwań, sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe raczej przyśpieszą pracę człowieka i wesprą go w procesach podejmowania lepszych decyzji, niż zrobią to za niego.

Sztuczna inteligencja w rozwiązaniach Cisco

Cisco wykorzystuje AI i ML do rozwiązywania realnych problemów biznesowych, analizuje ogromne zbiory danych sieciowych, identyfikuje i zapobiega rozprzestrzenianiu się zagrożeń lub zapewnia sprawniejszy przepływ pracy. W czasach, gdy co godzinę z siecią łączy się milion urządzeń, inteligentne sieci wykorzystujące AI są w stanie samodzielnie je rozpoznawać i decydować, jaki status im nadać. Cisco DNA Analytics może wydobywać dane dotyczące telemetrii sieciowej, bezpiecznie je anonimizując, agregując oraz ucząc się zawartych w nich wzorców. Następnie sprawnie przekazuje zdobytą wiedzę i spostrzeżenia wszystkim klientom. Umożliwia to redukcję kosztów operacji sieciowych oraz zwiększenie poziomu bezpieczeństwa. Z kolei Cisco Encrypted Traffic Analytics (ETA) jako pierwsze rozwiązanie na rynku wykorzystuje uczenie maszynowe do wykrywania złośliwego oprogramowania w ramach szyfrowanego ruchu sieciowego bez potrzeby odszyfrowywania go. Dzięki sztucznej inteligencji Cisco lokalizuje 250 000 cyberzagrożeń każdej sekundy.

Sztuczna inteligencja na spotkaniu

Jak przewidują eksperci Cisco, w ciągu najbliższych 10 lat sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe zmienią sposób prowadzenia spotkań. Już dziś wirtualni asystenci wspierają człowieka w planowaniu telekonferencji np. poprzez sugestie terminów, które będą odpowiednie dla wszystkich uczestników na podstawie analizy kalendarza i rozumieją proste komendy głosowe, takie jak „wyślij zaproszenie do Piotra”. Przykładowo, Cisco WebEx Assistant wykorzystuje przetwarzanie języka naturalnego do rozpoznawania głosu czy automatycznego „wdzwaniania” się na spotkania. Do 2020 roku, wirtualni asystenci będą w stanie przygotować podsumowanie spotkania zawierające najważniejsze wnioski. Natomiast w ciągu dwóch kolejnych lat będą mogli zasugerować kogo warto zaprosić na spotkanie analizując cele projektu i możliwości członków zespołu.

Czy powinniśmy się bać sztucznej inteligencji?

Wbrew pojawiającym się opiniom, automatyzacja będąca efektem wykorzystania sztucznej inteligencji nie oznacza, że człowiek nie będzie miał pracy. Podobnie jak każda inna znacząca rewolucja technologiczna, AI przejmie niektóre powtarzalne czynności. Dzięki temu pracownicy będą mogli skupić się na bardziej kreatywnych zadaniach. Powstaną również nowe zawody związanie z obsługą inteligentnych systemów. Osoby na tych stanowiskach będą musiały zdobyć określone umiejętności, co z kolei będzie wiązało się z potrzebą przeprowadzenia odpowiednich szkoleń i wprowadzeniem zmian w programie nauczania. Firmy staną przed wyzwaniem przekwalifikowania pracowników, którzy obecnie wykonują zadania, które w przyszłości przejmą maszyny.

Źródło: Cisco