Virtual-IT.pl - wirtualizacja cloud computing storage SDx data center

Kogo roboty wyrzucą na bruk?
Kogo roboty wyrzucą na bruk?

Chirurg, marketing menedżer, analityk systemów komputerowych - oni mogą spać spokojnie. Tych, którzy zarabiają na życie jako ekonomiści, księgowi czy taksówkarze, algorytm skreśli z listy płac. Prawie połowa obecnie istniejących zawodów może zostać zautomatyzowana i wkrótce zniknąć z ...

Czytaj więcej...

Dwie trzecie firm z sektora MŚP już wybrało chmurę
Dwie trzecie firm z sektora MŚP już wybrało chmurę

Z raportu "Chmura w MŚP. Zaufanie czy ostrożność przedsiębiorców?" opracowanego przez Onex Group wynika, że już 67 procent małych i średnich firm w Polsce korzysta z rozwiązań chmurowych. W porównaniu z badaniami przeprowadzonymi przed rokiem odnotowano 16 procentowy wzrost. Choć na pierwszy rzut oka taki...

Czytaj więcej...

Pobierz ebook na temat PowerCLI i zdobądź 20 USD w Amzon
Pobierz ebook na temat PowerCLI i zdobądź 20 USD w Amzon

Jeśli wykorzystujesz PowerCLI do automatyzacji podstawowych zadań za pomocą wstępnie zdefiniowanych skryptów, to wiesz, jak potężna moc drzemie w automatyzacji. Jednak zrobienie następnego kroku i dostosowanie skryptów do wykonywania zadań specjalnie zaprojektowanych dla Twoich potrzeb otwiera zupełnie no...

Czytaj więcej...

Veeam umacnia pozycję lidera w obszarze zarządzania danymi w chmurze
Veeam umacnia pozycję lidera w obszarze zarządzania danymi w chmurze

Podczas konferencji Veeam Velocity 2019 odbywającej się w tym tygodniu w Orlando, Veeam Software podkreślając swoje mocne zaangażowanie w usprawnienie zarządzania danymi w chmurze, integracji chmury, przenoszeniu obciążeń między lokalizacjami i podniesieniu możliwości związanych z bezpieczeństwem zaprezentował Veeam Av...

Czytaj więcej...

Bezpieczeństwo IT - w chmurze czy lokalnie?
Bezpieczeństwo IT - w chmurze czy lokalnie?

Jak wskazuje Gartner jednym z głównych trendów w gospodarce światowej jest dziś Cloud Shift, czyli coraz silniejszy nacisk na wykorzystanie chmury obliczeniowej. Analitycy tej firmy twierdzą, że do 2020 roku niewykorzystywanie chmury będzie w przedsiębiorstwach zjawiskiem tak rzadkim, jak obecnie brak dos...

Czytaj więcej...

Chmura obliczeniowa wyprze tradycyjne centra danych
Chmura obliczeniowa wyprze tradycyjne centra danych

Wyniki najnowszego badania Cisco Global Cloud Index koncentrującego się wokół wirtualizacji centrów danych i chmury obliczeniowej wskazują, że do 2021 roku przesył danych związany z chmurą będzie wynosił 19,5 ZB (zettabajtów), a co ważne będzie stanowił 95 procent całkowitego ruchu w centrach danyc...

Czytaj więcej...

15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2018 roku
15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2018 roku

Nikt nie ma wątpliwości, że IT można zaliczyć do najszybciej rozwijających się branż. Osoby wchodzące w świat IT zadają sobie pytanie jak zrobić ten pierwszy krok, a specjaliści mocno zakorzenieni w branży często myślą na kolejnym krokiem, na drodze do wymarzonego stanowiska. Dobrym sposobem na wprowadzenie zmian, jest...

Czytaj więcej...

Aktualności

Tylko jedna na pięć firm dba o jakość danych

Analiza danychJeżeli dane porównamy do paliwa napędzającego biznes, systemy analityczne będą pełniły rolę silnika, dzięki któremu przedsiębiorstwa mogą się rozwijać i podążać w wyznaczonym kierunku, podejmując świadome decyzje. Dla powodzenia projektów analitycznych niezwykle ważna jest pewność, że organizacja posiada właściwe dane. Tymczasem, jak wynika z badania SAS, tylko 20% firm monitoruje, zarządza i dba o poprawę jakości informacji.

Odsetek firm, które w 2018 poprawiły dostęp do swoich kluczowych danych wynosi 76%. Trend polegający na demokratyzacji analityki jest z jednej strony wynikiem ewolucji systemów analitycznych, które generują przejrzyste i zrozumiałe dla wszystkich osób w organizacji raporty, a z drugiej coraz łatwiejszego dostępu do narzędzi klasy Business Intelligence dla mniejszych organizacji i startupów. Nie oznacza to jednak, że przedsiębiorstwa są przekonane o wysokiej jakości posiadanych informacji. Tylko 12% respondentów badania SAS przyznało, że dysponuje aktualnymi danymi, 9% badanych jest przekonana, że są one właściwe, a już tylko 6% badanych twierdzi, że dane, które posiada są kompletne. Zdaniem ekspertów SAS brak zaufania do posiadanych informacji i wiary w to, że decyzje podjęte na ich podstawie będą dobre może istotnie wpłynąć na spowolnienie rozwoju biznesu.

Jakim danym ufa biznes?

Z badania SAS wynika, że stopień zaufania względem danych jest zależny od źródła ich pochodzenia. Najbardziej cenione są informacje wewnętrzne (63% odpowiedzi). Na kolejnych pozycjach znalazły się dane pochodzące z sensorów / urządzeń Internetu rzeczy (57%), dane regulatorów (55%), informacje dostarczone przez klientów (37%), dane pochodzące od sprzedawców / partnerów (29%), powszechnie dostępne informacje (23%) oraz dane dotyczące konkurencji (12%).

Coraz bardziej powszechne wykorzystywanie potencjału analityki w biznesie napędza chęć włączenia nowych źródeł danych do systemów. Tymczasem w przypadku projektów analitycznych więcej nie zawsze znaczy lepiej. Niezależnie od tego, skąd pochodzą analizowane informacje, należy zadbać o ich jakość i podejść do wyników z pewną dozą ostrożności. Trzeba pogodzić się z tym, że nie ma danych idealnych, które nie wymagają wyczyszczenia, niezależnie czy są to informacje wewnętrzne, czy pochodzące ze źródeł zewnętrznych. Jeżeli członkowie organizacji nie będą ufali posiadanym informacjom, nie będą również skłonni, aby w oparciu o nie podejmować decyzje biznesowe - mówi Łukasz Leszewski, Lider praktyki Data Management w SAS Polska.

Dane klientów najbardziej wartościowe

Zanim organizacja stanie przed wyzwaniem polegającym na skutecznym zarządzeniu danymi, musi najpierw je pozyskać. Niezwykle ważne informacje pochodzą od klientów, gdyż to one pozwalają m.in. na wybór optymalnej formy kontaktu, skonstruowanie właściwej oferty lub - w dłuższej perspektywie - zbudowanie lojalności do marki. Mimo że wejście w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych wymusiło na organizacjach działających na terenie Unii Europejskiej większą dbałość o dane, jedynie 41% respondentów badania SAS informuje klientów o tym, w jaki sposób przetwarza informacje na ich temat oraz kontroluje, jak pracownicy wykorzystują te dane.

Najbardziej dojrzałe analitycznie firmy deklarują konkretne działania na rzecz bezpieczeństwa danych, obejmujące:
• wdrożenie procedur bezpieczeństwa - 39%
• zatrudnienie specjalisty na stanowisku chief information security officer (CISO) - 37%
• wykorzystanie analityki do przewidywania zagrożeń - 22%

Eksperci SAS wskazują trzy dobre praktyki, które wpływają na poprawę jakości danych:

1. Procedury zarządzania danymi - jedynie 33% organizacji biorących udział w badaniu SAS ma specjalistów na stanowisku chief data officer (CDO) lub chief analytics oficer (CAO). Tymczasem pracownicy w firmach zatrudniających takie osoby w większym stopniu ufają danym i są przekonani, że dysponują właściwymi i kompletnymi informacjami potrzebnymi do podjęcia decyzji. Dodatkowo tylko 21% respondentów ankietowych zgłasza formalne podejście do jakości danych, które określane jest jako rutynowe monitorowanie, zarządzanie i poprawianie jakości danych w ramach formalnych wysiłków związanych z zarządzaniem danymi. Procesy monitorowania i poprawy jakości danych jest jednym z kluczowych elementów budujących zaufanie do danych.

2. Inwestycja w analitykę - poprawa jakości danych wymaga inwestycji w narzędzia analityczne. Decydenci po stronie biznesu rozumieją tą zależność, o czym świadczy fakt, że w ciągu ostatniego roku 55% uczestników badania SAS nadała wydatkom na analitykę znacząco lub nieco wyższy priorytet.

3. Kształtowanie liderów analityki - największą wartością każdej organizacji są pracownicy, którzy sami wyszukują dane i wykorzystują systemy analityczne w procesie podejmowania decyzji (59% uczestników badania SAS deklaruje, że takie osoby są częścią ich organizacji). Zanim będą oni stanowili o sile firmy, niezbędne jest przeprowadzenie szkoleń dotyczących analityki (jedynie 17% respondentów prowadzi obecnie tego rodzaju inicjatywy).

(Źródło: MIT Sloan Management Review Annual Data and Analytics Global Executive Study)

Logowanie i rejestracja