Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Aktualności

Nieplanowane przestoje Spotify, Instagrama i WhatsApp

we'll be backW ostatnich dniach kilka największych i najbardziej popularnych usług internetowych ucierpiało z powodu nieplanowanych przerw w działaniu. Brak dostępu do aplikacji Instagram i WhatsApp, a także serwisu muzycznego Spotify, rozwścieczył liczną grupę użytkowników, którzy w mediach społecznościowych nie szczędzili krytycznych komentarzy pod adresem gigantów cyfrowej rozrywki.

W dzisiejszym świecie biznes online jest coraz silniej zobligowany do zapewnienia dostępności usług w trybie ciągłym, przez okrągły rok, bez względu na porę dnia i strefę geograficzną. Współcześni konsumenci są coraz lepiej wyedukowani w kwestii usług cyfrowych. Za pośrednictwem urządzeń mobilnych mogą korzystać z nich niemal wszędzie i dla wielu z nich stało się to zupełnie naturalne. Dlatego domagają się nieprzerwanego dostępu do ulubionych aplikacji, serwisów i usług. Wśród nich są Instagram, WhatsApp i Spotify, z których w skali miesiąca łącznie korzystają blisko dwa miliardy użytkowników. Także różne gałęzie biznesu chętnie wykorzystują działające w czasie rzeczywistym platformy usług cyfrowych. Na przykład do tego, by dotrzeć do klientów z przekazem reklamowym oraz innymi treściami - informacyjnymi, rozrywkowymi czy edukacyjnymi. Stąd również oczekiwania świata biznesu są takie, by te popularne aplikacje działały non stop.

"Choć kliku czy kilkunastogodzinne przestoje mogą wydawać się krótkotrwałe, ich konsekwencje zazwyczaj okazują się bardzo kosztowne, zarówno w wymiarze finansowym, jak też wizerunkowym. Z opublikowanego niedawno opracowania Veeam Availability Report 2017 wiemy, że nieplanowane przestoje w obszarze IT kosztują duże przedsiębiorstwo średnio 21,8 mln dol. rocznie. Niemniej istotny jest uszczerbek na reputacji, który trudno oszacować w kategoriach czysto pieniężnych. Przerwy w dostępności usług skutkują tym, że niemal połowa badanych przedsiębiorstw traci zaufanie klientów. Jednocześnie 40 proc. firm przyznaje, że awarie nadwątlają wizerunek marki, co negatywnie wpływa nie tylko na jej postrzeganie ale też zdolność do utrzymania klientów" - powiedział Tomasz Krajewski, szef zespołu inżynierów na Europę Wschodnią w Veeam Software.

"Pomimo, że duże firmy stopniowo modernizują swoje zaplecza IT, badanie Veeam wskazuje, że aż 82 proc. przedsiębiorstw wciąż zmaga się z tak zwanym „deficytem dostępności”, czyli różnicą między potrzebami użytkowników a możliwościami ich zaspokojenia przez dział IT. Wymagania użytkowników i obciążenie infrastruktury informatycznej rosną lawinowo, dlatego przedsiębiorstwa powinny priorytetowo potraktować kwestię zabezpieczenia dostępności swoich usług, by móc uniknąć kosztownych przestojów" - dodaje ekspert Veeam.

Instagram, WhatsApp i Spotify opierają swoje działanie na wysoce skalowalnych i w dużej mierze odpornych na błędy mikrousługach, które umożliwiają dostarczanie finalnej usługi użytkownikom sieci. System ten nie jest jednak całkowicie odporny na zakłócenia skutkujące nieplanowanymi przerwami w pracy. Przestoje, jakich doświadczyli w ostatnich dniach giganci biznesu internetowego pokazują wręcz, że nawet najlepsze systemy IT, zarządzane przez największe firmy, mogą ucierpieć z powodu awarii. Niezależnie od tego, jak skalowalna, odporna i rozproszona jest architektura systemu, wszystko, co jest oparte na oprogramowaniu może potencjalnie odmówić działania.

Mając na uwadze wspomniane incydenty, nieodzowne dziś jest, aby przedsiębiorstwa bez względu na sektor i skalę działalności dysponowały planem gwarantowania stałej dostępności usług oraz ochrony i awaryjnego odzyskiwania danych. Jak pokazała natychmiastowa reakcja użytkowników, którzy za pośrednictwem Twittera masowo skarżyli się na przestoje w działaniu aplikacji, obecnie zdolność do utrzymania ciągłej dostępności usług w dużym stopniu decyduje o reputacji firmy.

Źródło: Veeam Software

Logowanie i rejestracja