VMware ogłosił koniec dostępności (End of Availability, EoA) VMware vCenter Server Heartbeat, rozwiązania pozwalającego na monitorowanie platformy pod kątem wewnętrznych błędów oraz zapewniającego wysoki poziom ochrony i wysokiej dostępności vCenter Server.
Wraz z pojawieniem się komunikatu, wszystkie wersje VMware vCenter Server Heartbeat zostały usunięte z cenników, w efekcie czego nie można już nabyć rozwiązania. Firmy dotychczas korzystające z produktu mogą liczyć na wsparcie VMware do 19 września 2018 roku.
Niestety producent nie planuje wprowadzenia nowego rozwiązania, które miałoby zastąpić vCenter Server Heartbeat. Jednocześnie w zamian, VMware zaleca korzystanie z vSphere High Availability. Decyzja VMware i postawienie sprawy w taki sposób, by korzystać z HA jest zaskakująca, gdyż sposób działania i funkcjonalność vSphere High Availability oraz VMware vCenter Server Heartbeat się nie pokrywają - to dwa różne rozwiązania. Zatem pojawia się pytanie: jak zapewnić dostępność vCenter Server, tak ważnego elementu infrastruktury zwirtualizowanej, z którym coraz więcej innych produktów jest zintegrowanych? Czy w kolejnych krokach zmiany podejścia do vCenter Server należy spodziewać się wymuszenia rezygnacji z fizycznych instalacji? Dziś VMware nie jest w stanie udzielić na to pytanie klarownej odpowiedzi.
A może jednak pojawi się nowe rozwiązanie z funkcjonalnością vCenter Server Heartbeat, a odpowiedź na pytanie padnie podczas VMworld 2014? Czas pokaże.... Tym czasem warto zainteresować się ofertą firmy Neverfail, jednego z partnerów VMware, na bazie którego technologii zbudowano odesłany do lamusa vCenter Server Heartbeat.
Szkoda, że VMware nie przygotował swoich klientów na wprowadzoną zmianę, a decyzję obwieścił światu z dnia na dzień.