Firma SUSE poinformowała dzisiaj o udostępnieniu na całym świecie podstawowych i priorytetowych usług wsparcia technicznego dla systemów SUSE Linux Enterprise Server uruchomionych w chmurze Windows Azure. Na platformie chmurowej firmy Microsoft została udostępniona również społecznościowa dystrybucja openSUSE 12.3.
Nowa oferta skierowana jest do przedsiębiorstw oraz programistów, którzy dzięki niej mogą teraz na Windows Azure znacznie łatwiej i szybciej uruchamiać na żądanie produkcyjne obciążenia oparte na systemach Linux, oszczędzając tym samym czas i pieniądze.
Firmy Microsoft i SUSE współpracują ze sobą już od ponad sześciu lat w celu zapewnienia interoperacyjności pomiędzy systemami Windows i Linux. Zakres tej współpracy został przedłużony i rozszerzony w lipcu 2011 roku (Microsoft i SUSE przedłużają umowę o współpracy).
Tym razem współpraca została rozszerzony, by objąć wsparciem deweloperów oraz firmy zainteresowane posiadaniem niezawodnej dystrybucji systemu Linux na platformie Windows Azure. Chmura Windows Azure zapewnia użytkownikom możliwość sprawowania kontroli i zarządzania zasobami IT, które są stale dostępne na żądanie w środowisku chmurowym i jednocześnie skonfigurowane i przeskalowane odpowiednio do ich potrzeb. Dzięki współpracy obu firm klienci Microsoftu mają do dyspozycji systemy SUSE Linux Enterprise Server objęte wsparciem Microsoftu i SUSE, na których mogą uruchamiać szeroką gamę certyfikowanych aplikacji.
Klienci Microsoftu korzystający na Windows Azure z systemów SUSE Linux Enterprise Server mogą obecnie wybrać poziom wsparcia technicznego odpowiedni do założonego scenariusza wykorzystania usług w chmurze. Użytkownicy potrzebujący wyłącznie usług aktualizacji systemów SUSE Linux Enterprise Server, by zawsze były wyposażone w niezbędne poprawki bezpieczeństwa, aktualizacje oprogramowania i nowe funkcje, mogą wybrać wsparcie podstawowe (Basic Support). Zapewnia ono zautomatyzowane usługi utrzymania systemów SUSE. Użytkownicy potrzebujący wyższego poziomu wsparcia mogą wybrać usługi priorytetowej pomocy technicznej (Priority Support). Obejmują one usługi utrzymania, takie jak dla poziomu Basic, a ponadto usługi pomocy technicznej świadczonej non-stop, także przez telefon, 24 godziny na dobę, przez siedem dni w tygodniu.
SUSE nie ogranicza się do udostępniania swoich systemów na platformie Azure. Za pomocą narzędzia SUSE Studio Online pomaga klientom w przygotowaniu i uruchomieniu w chmurze gotowych aplikacji opartych na SUSE Linux. Udostępniona właśnie nowa wersja narzędzia SUSE Studio 1.3 zawiera już wszystkie sterowniki niezbędne do integracji z oprogramowaniem Hyper-V Manager. Dzięki temu zwirtualizowane aplikacje stworzone za pomocą SUSE Studio działają płynnie zarówno w środowisku serwerowym Windows, jak i na platformie Windows Azure. Co więcej, teraz wystarczy jedno kliknięcie, by korzystając z narzędzia SUSE Studio opublikować obraz z oprogramowaniem Linux od razu na swoim koncie w chmurze Azure.
Źródło: SUSE