4 miliony wejść z ponad 250 tysięcy lokalizacji przy paśmie ruchu wychodzącego na poziomie 20 mbit/s - to wyniki oglądalności sklepu internetowego Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w czasie Wielkiego Finału. Bezawaryjne działanie strony przy tak ogromnym natężeniu ruchu wymaga odpowiedniego zaplecza technicznego.
Aby zapewnić niezawodne działanie strony www w okresie wzmożonego ruchu Internautów niezbędny był indywidualnie dopasowany klaster serwerów dedykowanych oraz łącze internetowe. Rozwiązania te zagwarantowały, że w dniach, kiedy liczba wejść do sklepu znacząco i gwałtownie wzrosła obsługa zgłoszeń odbyła się bezproblemowo zarówno dla kupujących, jak i Fundacji.
Niezwykle istotna była także lokalizacja serwerów w ultranowoczesnej serwerowni dysponującej zasilaniem z wielu źródeł, łączami od 7 niezależnych operatorów oraz rozwiązaniami technicznymi i organizacyjnymi zapewniającymi całkowite bezpieczeństwo danych. Sam klaster serwerów został oparty na wydajnej konfiguracji sprzętowej gwarantującej szybkość przetwarzania danych oraz ogromną pojemność pamięci.
"Podczas takiego przedsięwzięcia kluczowymi elementami są niezawodność oraz szybkość otwierania strony. Niezawodność, bo awaria przy tak wielkiej oglądalności, jaką WOŚP generuje podczas Wielkiego Finału, mogłaby oznaczać stratę znacznych przychodów, natomiast niedostateczna szybkość działania mogłaby zniechęcić do zrobienia zakupów w sklepie Orkiestry. Zależało nam na tym, aby żadna z tych sytuacji nie miała miejsca i dzięki pracy profesjonalnych administratorów i dobremu zapleczu technicznemu wszystko się powiodło" - tłumaczy dr inż. Artur Pajkert, ekspert od rozwiązań internetowych dla biznesu z Ogicom, firmy która już po raz trzeci zadbała o zaplecze serwerowe funkcjonowania sklepu internetowego Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w czasie Wielkiego Finału.