Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Aktualności

Przyspieszona cyfryzacja budzi obawy

Transformacja cyfrowaCo nagle, to po diable - to prawdopodobnie najczęściej powtarzane dzisiaj powiedzenie wśród informatyków na całym świecie. Przynajmniej do takiego wniosku prowadzi najnowszy raport firmy AppDynamics. Wynika z niego, że 3 na 4 specjalistów IT obawia się, czy wdrażane naprędce w trakcie pandemii rozwiązania IT wytrzymają próbę czasu.

W pierwszych miesiącach pandemii COVID-19 organizacje na całym świecie z dnia na dzień musiały przeanalizować swój potencjał technologiczny i aby w ogóle móc funkcjonować. W pośpiechu, często doraźnie, uzupełniano braki w infrastrukturze IT, narzędziach do pracy zdalnej czy systemach cyfrowej obsługi klienta. Podczas badania przeprowadzonego przez firmę AppDynamics wśród 1000 specjalistów IT z całego świata, 59 proc. ankietowanych przyznało, że przez wprowadzane ograniczenia epidemiczne znaleźli się w sytuacji podbramkowej, która wymagała podjęcia natychmiastowych działań. Nie było czasu na zwyczajowe analizy projektowo-biznesowe, nie mówiąc o testowaniu. Teraz gdy powoli wracamy do względnej normalności, aż 76 proc. z nich obawia się długoterminowych skutków tak pospiesznie wprowadzanych zmian.

"Wątpliwości specjalistów IT są całkowicie zrozumiałe, ponieważ w pierwszych tygodniach ograniczeń nie chodziło o to, aby coś działało idealnie, tylko o to, aby w ogóle działało i umożliwiło przetrwanie w nowych okolicznościach. Dobrym przykładem może być całkowite lub znaczne przejście na pracę zdalną, która dla wielu organizacji była czymś nowym. W pośpiechu poszerzano łącza firmowe i konfigurowano urządzenia, zakup sprzętu i aplikacji czasem może nawet kosztem bezpieczeństwa. Można to porównać do gaszenia pożaru. Teraz gdy znosimy kolejne ograniczenia i stopniowo zaczynamy działać normalnie, pojawia się szereg pytań: czy tak wdrożone rozwiązania są bezpieczne, optymalne kosztowo i gwarantują ciągłość działania także na dłuższą metę" - komentuje Jarosław Łuczkiewicz, CMO operatora Atman, lidera polskiego rynku data center.

Cyfrowy strach ma wielkie oczy
Według 95 proc. ankietowanych przez AppDynamics specjalistów IT z globalnych organizacji o obrotach powyżej 500 mln dolarów, w trakcie lockdownu firmy z dnia na dzień zmieniły swoje priorytety w zakresie budowy infrastruktury technologicznej. 71 proc. przyznało przy tym, że projekty IT, których realizację zakładano wcześniej na wiele miesięcy, a nawet lat, w dobie pandemii zostały przeprowadzone w zaledwie kilka tygodni. Chociaż większość ankietowanych niepokoi się, jaki wpływ będzie miało to przyspieszenie na działanie firmowych zasobów i narzędzi IT w przyszłości, nie zamierzają rezygnować z wdrożonych rozwiązań.

"Korzyści, jakie przyniosła „przyspieszona cyfryzacja”, przeważają dzisiaj nad potencjalnym ryzykiem, dodatkowo wraz z konsekwentnym przenoszeniem działalności firmowej do świata online cały czas rośnie znaczenie cyfrowych doświadczeń klientów. Według AppDynamics 83 proc. specjalistów IT spodziewa się wzrostu inwestycji w technologie m.in. zapewniające nieprzerwaną interakcję klientów z markami. Możemy tutaj mówić zarówno o skalowalnej, czyli elastycznej infrastrukturze serwerowej, np. chmurze obliczeniowej czy serwerach dedykowanych, jak i nowoczesnych usługach sieciowych typu SD-WAN, które umożliwiają bezawaryjne działanie aplikacji biznesowych czy konsumenckich" - mówi Jarosław Łuczkiewicz z Atmana.

88 proc. ankietowanych przez AppDynamics przyznało, że obsługa klientów poprzez cyfrowe kanały stała się dla ich firm priorytetem. Niestety, większość organizacji nadal boryka się z szeregiem problemów technicznych, jak na przykład radzenie sobie ze skokami ruchu w serwisach internetowych, które wskazało 4/5 specjalistów. Taka sama część ankietowanych zwróciła uwagę, że brakuje im kompleksowego wglądu w wydajność technologii i infrastruktury IT, a także w jej wpływ na dostarczanie klientom satysfakcjonujących usług. Istotna część firm za kluczowe uznała również przyspieszenie działań naprawczych wykonywanych przez zdalne zespoły IT.

Dobre metody na nowe czasy
Jakie wnioski na przyszłość? AppDynamics podaje, że  zdecydowana większość specjalistów IT wskazuje konieczność wypracowania lepszego zarządzania ryzykiem i planowania ciągłości działania. 86 proc. respondentów spodziewa się dalszego wykorzystywania narzędzi i technologii do pracy zdalnej, a niewiele mniej oczekuje, że ich firmy będą korzystać z bardziej elastycznych zasobów IT - dostępnych na żądanie.

"Pandemia dobitnie pokazała znaczenie rozwiązań IT, bez których straty dla firm byłyby znacznie bardziej dotkliwe. Szczególnie te rozwiązania, które dostarczane są w modelu usługowym, najlepiej odpowiadają na wyzwania czasu kryzysu, bo najłatwiej się skalują, dostępne są prawie od ręki i można nimi administrować zdalnie. Wiele wskazuje na to, że czeka nas boom na usługi outsourcingu informatycznego, ponieważ firmy na własnej skórze mogły się przekonać, że to już nie tylko oszczędności, ale przede wszystkim niezawodność, która stanowi istotny atut w niepewnych czasach" - podkreśla Jarosław Łuczkiewicz z Atmana.

Europa nie porzuci cyfryzacji
Dane opublikowane przez AppDynamics współgrają z raportem firmy badawczej IDC. Wynika z niego, że mimo prognozowanego spowolnienia w gospodarce europejskie firmy w 2020 r. zwiększą wydatki na cyfrową transformację i rozwój infrastruktury IT aż o 12 proc. Wprawdzie pierwotne analizy mówiły o wzroście rzędu 18 proc., ale jak przekonują analitycy, cyfryzacja nie słabnie, zmieniają się tylko rynkowe priorytety. Mniejsze nakłady na cyfryzację przewiduje branża handlowa czy produkcja dyskretna, ale już służba zdrowia, edukacja czy e-commerce będą łożyć znacznie większe pieniądze na rozwój IT niż przed pandemią. Wydatki napędzać będzie m.in. rozwój zdalnej edukacji, platform typu omnichannel czy telemedycyna.

Źródło: Atman

Logowanie i rejestracja