Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Aktualności

Citrix - nowe standardy zaangażowania pracowników i produktywności

Citrix Synergy 2019Podczas pierwszego dnia konferencji Citrix Synergy, która rozpoczeła się wczoraj w Atlancie, Citrix zaprezentował nowe funkcje w obrębie rozwiązań pozwalających na stworzenie cyfrowej przestrzeni pracy, która upraszcza ją i organizuje, bez względu na stosowane przez pracowników urządzenia, czy połączenia sieciowe.

Pracując na codzień korzystamy z wielu różnych aplikacji i technologii. Ich mnogość powoduje, że środowiska IT są dość skomplikowane i efektywność działań pracowników często ulega obniżeniu. Rok temu Citrix wprowadził rozwiązania pozwalające na stworzenie cyfrowej przestrzeni pracy. Po roku wprowadza wiele innowacji mających na celu uprozczenie pracy.

Ograniczanie złożoności
"Każda praca wymaga odpowiednich narzędzi. Problem w tym, że większość z nas ma ich zbyt wiele do dyspozycji, co utrudnia identyfikację tych właściwych. „Obecnie ludzie pracują średnio na 11 różnych aplikacjach dziennie. Większość ich funkcji nie jest w pełni wykorzystywana. To sprawia, że zadania są trudniejsze do wykonania, gdyż pracownicy spędzają zbyt wiele czasu - blisko 10 godzin tygodniowo - szukając potrzebnych informacji. Złożoność środowisk IT utrudnia codzienną pracę zawodową prowadząc tym samym do obniżenia poziomu produktywności pracowników" - powiedział PJ Hough, Chief Product Officer w Citrix.

Citrix Workspace pozwala na zunifikowany dostęp do wszystkich, preferowanych przez pracowników aplikacji i treści, w tym do ponad 150 gotowych aplikacji dla przedsiębiorstw, takich jak Salesforce, Workday, SAP Ariba i SAP Concur, ServiceNow, Microsoft Outlook i G Suite. Ponadto planowana integracja z najpopularniejszymi dostawcami usług zarządzania tożsamością i dostępem takimi jak Okta, Ping, Radius i GoogleID w połączeniu z funkcjami bezpieczeństwa zawartymi w Citrix Workspace, umożliwi bezpieczniejsze dostarczanie tych aplikacji, niż gdyby miały one działać natywnie.

Nowe podejście
Według Forrester Research, Inc., "Poprawa wydajności w miejscu pracy jest najistotniejszym czynnikiem w strategii technologicznej, motywacji pracowników, satysfakcji klientów i zwiększenia wyników finansowych." (Transform The Employee Experience To Drive Business Performance, Executive Overview: The Employee Experience Playbook, 12 luty, 2018).

Wprowadzenie uczenia maszynowego w Citrix Workspace pozwala firmom podnieść standardy pracy dla pracowników, nie tylko lepiej organizując i usprawniając ich działania, ale także czyniąc środowisko pracy bardziej inteligentnym. Ponadto, korzystając z ponad 100 mikroaplikacji, które są już fabrycznie skonfigurowane dla popularnych usług, Citrix Workspace może automatycznie ustalać priorytety, które umożliwiają pracownikom wykonywanie pracy szybciej i wydajniej. Pracownicy mogą automatycznie otrzymywać priorytetowe informacje i alerty o zadaniach do wykonania na telefon, tablet lub komputer.

Praca bez ograniczeń
Dziennie większość osób pracuje średnio w czterech lokalizacjach. Korzystając z urządzeń stale przełączamy się między e-mailami, dokumentami, tekstami, tweetami czy wiadomościami. Narzędzia, których używamy, muszą podążać za nami i dostosowywać się do środowiska, w którym pracujemy.

Citrix Workspace zapewnia płynną pracę wg indywidualnych prefencji użytkowników np. co do stosowanych urządzeń. Dzięki nowej integracji z najczęściej używanymi narzędziami do współpracy, takimi jak Microsoft Teams i Slack, treść może być dostarczana pracownikom w jednym stałym strumieniu, co eliminuje konieczność zmiany kontekstu.

Ponadto, wirtualna instancja urządzenia Citrix SD-WAN, która wkrótce będzie dostępna w Google Cloud Marketplace i zwiększona integracja Citrix ADC z Google Cloud Platform (GCP), Kubernetes, usługami sieciowymi z architekturą Istio i narzędziami CNCF o otwartym kodzie źródłowym, pomoże dostarczać użytkownikom spójne i niezawodne w działaniu aplikacje bez względu na lokalizację, z której pracują.

Zarządzane desktopy jako usługa
Dzięki planowanej ofercie DaaS Citrix, wspólnie z partnerami, ułatwi działom IT dostarczanie jednolitego, bezpiecznego środowiska pracy w chmurze, z którego pracownicy mogą uzyskać dostęp do swoich komputerów stacjonarnych, aplikacji SaaS, usług w chmurze, plików, aplikacji biurowych w chmurze i zasobów korporacyjnych. Początkowo rozwiązanie będzie dostępne na platformie Microsoft Azure.

Większe bezpieczeństwo przestrzeni roboczej
Dogłębna znajomość urządzeń użytkownika, zachowań w zakresie dostępu do zasobów oraz inteligentnych możliwości leżących u podstaw Citrix Analytics, pozwala zrównoważyć zapotrzebowanie na elastyczność rozwiązania z potrzebą utrzymania bezpiecznego środowiska i dynamicznie stosować zasady bezpieczeństwa bez szkody dla doświadczeń użytkowników. Rozwiązanie zapewnia również pełne rejestrowanie naruszeń bezpieczeństwa, które mogą być monitorowane przez ekspertów ds. bezpieczeństwa i eksportowane do innych platform analitycznych poprzez zaplanowaną integrację z rozwiązaniami Splunk.

Uwaga na złośliwe oprogramowanie
Lista aplikacji SaaS, aplikacji internetowych i mobilnych, działających w ramach przeciętnej organizacji i urządzeń stosowanych do uzyskania dostępu do nich stale rośnie. Firmy są coraz bardziej narażone na ataki systemowe i kradzież danych. By pomóc im się bronić, Citrix udostępnił nowe funkcje, które chronią aplikacje i treści dostarczane w ramach cyfrowej przestrzeni pracy przed wieloma zagrożeniami złośliwego oprogramowania, w tym keyloggowaniem i przechwytywaniem ekranu/ filmowaniem sesji. Nowe funkcje zapewniają bezpieczeństwo punktów końcowych i przeglądarek dla wszystkich połączeń z rozwiązaniem Citrix Virtual Apps i Desktops zarówno z urządzeń osobistych jak i zarządzanych oraz chronią wszystkie działania wykonywane w Citrix Workspace.

Ponad połowa całego ruchu internetowego jest napędzana przez BOT-y, które mogą negatywnie wpłynąć na doświadczenia użytkowników i spowolnić transakcje biznesowe. Nowe, oparte na analizie zachowań możliwości wykrywania BOT’ów, które będą dostępne w ramach rozwiązania Citrix ADC pozwolą firmom łagodzić ataki, takie jak np. password spraying czy ograniczać utratę danych. Dodatkowo, dzięki planowanym udoskonaleniom Citrix Analytics Machine Learning (ML) firmy będą mogły wykrywać problemy z wydajnością poprzez monitoring opóźnień sieci czy łatwą identyfikację grup użytkowników borykających się ze słabą wydajnością i podejmować odpowiednie działania w celu poprawy sytuacji.

Jeden obraz
Citrix zintegrował wskaźniki ryzyka oraz spis użytkowników i obiektów z Microsoft's Graph Security API do Citrix Analytics. Dzięki temu administratorzy ds. bezpieczeństwa mają teraz ujednolicony obraz informacji o zagrożeniach w swoich rozwiązaniach Citrix i Microsoft, co pozwoli im zwiększyć spectrum i dokładność sygnałów oraz podjąć działania w celu ich ograniczenia.

Źródło: Citrix

Logowanie i rejestracja