Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Aktualności

6 kluczowych czynników sukcesu w transformacji cyfrowej

Transformacja CyfrowaTransformacja technologiczna globalnego biznesu nie przebiega w sposób uporządkowany, wynika z raportu Fujitsu Future Insights Global Digital Transformation Survey 2018. Stan zaawansowania i stopień powodzenia projektów różnią się znacznie w zależności od branży i modelu biznesowego. Aby zdobyć aktualne dane i jak najlepiej wesprzeć klientów w wyzwaniach, związanych z transformacją technologiczną, firma Fujitsu przeprowadziła drugą edycję globalnego badania, po raz pierwszy zrealizowanego w 2017 roku.

Najnowszy raport wyróżnia czynniki, które stoją za udaną transformacją, oraz prezentuje coraz bardziej szczegółowe wyniki udanych realizacji biznesowych. W przeprowadzeniu udanej transformacji liczy się wiele zmiennych, ale niektóre czynniki mają kluczowe znaczenie. Autorzy raportu zidentyfikowali ich 6.

1. Przywództwo
Przykład powinien iść z góry. Według raportu Fujitsu, kluczowym czynnikiem w sukcesie cyfrowej transformacji firmy jest zaangażowanie jej CEO w ten proces. Lider firmy musi być ambasadorem cyfrowej zmiany.

2. Zespół
Dobrze poinformowany zespół składający się z ludzi o odpowiednich kwalifikacjach, to kolejny kluczowy składnik sukcesu cyfrowej transformacji. Rolą CEO jest przekazanie wizji i określenie strategii, którą następnie realizuje dobrze poinformowany zespół specjalistów.

3. Zwinność
Transformacja cyfrowa to zbiór procesów zachodzących w organizacji. Aby mogły one zostać skutecznie przeprowadzone niezbędne jest stworzenie w firmie kultury innowacji, która będzie sprzyjać szybkiemu i elastycznemu działaniu.

4. Integracja biznesowa
Cała organizacja musi być zaangażowana w cyfrową transformację. Wykorzystywanie efektów synergii, integracja i adaptacja już istniejącej infrastruktury IT, przenikanie się procesów cyfrowych i analogowych oraz praca projektowa w zespołach złożonych z osób o różnych kompetencjach i z różnych działów w firmie to podstawy skutecznego działania.

5.Ekosystem
W powodzeniu wdrożenia skutecznej strategii transformacji cyfrowej niezbędni są odpowiedni partnerzy. Wzbogacą oni organizację swoją wiedzą w zakresie sprzętu i oprogramowania. Pomogą ułożyć wszystkie procesy tak, aby zmaksymalizować efekty biznesowe wynikające z digitalizacji firmy. Będą też ważnym wsparciem w codziennej administracji infrastrukturą IT.

6. Wartość uzyskana z analizy danych
Transformacja cyfrowa nie jest wartością samą w sobie. Ma realizować konkretne cele biznesowe. Analityka danych zebranych w tym procesie to nieocenione źródło wiedzy, które musi służyć organizacji do podejmowania odpowiednich decyzji. To także większe bezpieczeństwo biznesowe - dobrze poinformowany menedżer podejmuje lepsze decyzje.

Według autorów raportu Fujitsu wymienione czynniki sukcesu decydują o powodzeniu projektów. Można je postrzegać jako zdolności organizacyjne, „cyfrowe mięśnie”, które wymagają wzmocnienia w celu przeprowadzenia udanej transformacji technologicznej.

Jednocześnie raport wylicza najczęstsze wyzwania firm w procesie zmiany. Zarówno w fazie planowania, jak i testu oraz w czasie wdrożenia głównym problemem jest brak wykwalifikowanych pracowników. W fazie planowania wskazuje na niego aż 20% badanych, dwukrotnie więcej niż tych, którzy wymieniają „brak funduszy”.

Liderzy i maruderzy cyfryzacji

Liderami transformacji cyfrowej są oczywiście firmy, które działają online (42% badanych). Prawie w 100% przeszły one cyfrową transformację, czyli zaplanowały, przetestowały i wdrożyły projekty w tym obszarze. Wolniejsze są firmy, które oferują swoje produkty i usługi w tradycyjny sposób (58% badanych). Aż 2/3 firm działających w tradycyjnych branżach dopiero zaczęło realizację cyfrowych projektów transformacyjnych.

Badanie Fujitsu wykazało również, że transformacja technologiczna przynosi biznesowe korzyści, ale nie wszystkim w takim samym stopniu. Wyraźnie widać czołówkę peletonu i cyfrowych maruderów.

Do liderów cyfryzacji należy sektor finansowy. Badanie dowiodło, że ten sektor jest najbardziej zaawansowany pod względem inicjatyw związanych z transformacją cyfrową. 89% firm świadczących usługi finansowe jest już zaangażowanych w taką transformację: planuje ją, testuje lub wdraża. Z kolei w sektorze ochrony zdrowia odsetek ten wynosi tylko 60%.

Branże różnią się też znacznie rezultatami osiąganymi w jej wyniku. W dziedzinie finansów i handlu detalicznego około 30% projektów przyniosło już pomyślne rezultaty. W pozostałych obszarach gospodarki ten odsetek jest nieco niższy: transport (25%), produkcja przemysłowa (21%) oraz opieka zdrowotna (14%).

Potrzebna sztuczna inteligencja

Liderzy firm ankietowani przez Fujitsu rozumieją dobrze, że sztuczna inteligencja (AI) będzie miała znaczący wpływ na ich pracę, branżę i całe społeczeństwo. Większość badanych pozytywnie ocenia jej wpływ na biznes, a aż 68% wierzy, że w przyszłości ludzie i AI będą pracować wspólnie nad osiąganiem celów biznesowych.

Zwłaszcza respondenci z sektora finansowego wyrażają się pozytywnie o potencjale AI. 70% badanych przyznaje, że pomoże im ona w tworzeniu inteligentnych usług dla klientów, a 67% oczekuje od niej pomocy w podejmowaniu decyzji i automatyzacji zarządzania wiedzą. Także ankietowani reprezentujący sektor produkcji przemysłowej dostrzegają duży potencjał AI, a ponad 67% z nich spodziewa się automatyzacji procesu produkcyjnego w wyniku jej zastosowania.

Wyniki tegorocznego badania Fujitsu Future Insights Global Digital Transformation Survey potwierdzają, że transformacja technologiczna biznesu przebiega w sposób zróżnicowany i daje różne wyniki w zależności od branży, kanału działania oraz „cyfrowych mięśni” danej organizacji. Raport Fujitsu dostarcza zarządzającym głębsze analizy wyzwań, wpływające na proces wdrażania innowacji w poszczególnych działach gospodarki, a także zawiera sugestie dotyczące możliwych scenariuszy i kluczowych czynników sukcesu.

Źródło: Fujitsu

Logowanie i rejestracja