Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Aktualności

Transformacja cyfrowa - argumenty dla dyrektorów finansowych

Digital TransformationPrzedsiębiorstwa, które podjęły się realizacji transformacji cyfrowej, muszą zadbać o to, by inwestycje w technologie korporacyjne nowej generacji przyniosły wymierne korzyści, a nie polegały jedynie na rozbudowie infrastruktury informatycznej. Zdaniem Tony'ego Kontzera, autora tekstów o tematyce biznesowej i technologicznej, dyrektorzy finansowi przedsiębiorstw, którzy podejmują najważniejsze decyzje inwestycyjne, powinni przestać koncentrować się na funkcjach realizowanych przez nowe rozwiązania i pomyśleć raczej o oferowanych przez nie nowych możliwościach działania.

Tony Kontzer twierdzi, że nawet szczoteczka do zębów jest w stanie ułatwić uzyskanie nowych przychodów, o ile dostarczy oparte na danych informacje biznesowe, które da się wykorzystać w działaniu! Możliwość komunikowania się ze szczoteczką do zębów wydaje się technologiczną ciekawostką, jednak informacje zgromadzone za pośrednictwem utworzonego w ten sposób strumienia danych, np. o tym, ile razy klient może wyczyścić zęby za pomocą jednej szczoteczki, przynoszą firmie wymierne korzyści.

Do niedawna zarówno dostawcyów technologii, jak i firmy kupujące ich produkty interesowały głównie funkcje i możliwości nowych rozwiązań. Dziś jednak najważniejsze staje się co innego, a mianowicie możliwości, jakie produkt zapewnia jego użytkownikom. Przykładowo, możliwość komunikowania się producenta ze szczoteczką do zębów wydaje się technologiczną ciekawostką, jednak informacje zgromadzone za pośrednictwem utworzonego w ten sposób strumienia danych, np. o tym, ile razy klient może wyczyścić zęby za pomocą jednej szczoteczki, przynoszą firmie wymierne korzyści.

Spojrzenie na technologie przez pryzmat cyfrowej transformacji
Nabywcy nowych technologii często kierują się chęcią wywarcia wrażenia na innych. Tymczasem najważniejsze są korzyści finansowe, jakie firma może osiągnąć dzięki takim produktom. W związku z tym cyfrowa transformacja zyskuje zupełnie inny kontekst.

Przekształcamy przedsiębiorstwo nie po to, aby wdrożyć nowe technologie, lecz w celu zwiększenia wydajności i elastyczności. Chcemy zapewnić klientom lepszą obsługę, ponieważ może się to przełożyć na większą rentowność. Chcemy wzmocnić firmę, a nie tylko wyposażyć ją w rozwiązania informatyczne, które zrobią wrażenie na konkurencji. W ten sposób należy dziś patrzeć na wszystkie inwestycje w zaawansowane technologie.

Dostawcy technologii dla przedsiębiorstw nie powinni ograniczać się do produkcji, lecz również pomagać klientom w efektywnym wykorzystaniu najnowszych rozwiązań. Jeśli produkt, nawet najbardziej zaawansowany i atrakcyjny, nie będzie przynosić firmie korzyści ekonomicznych ani pomagać jej w realizacji misji lub wizji, to jego zakup nie ma sensu.

Dyrektorzy finansowi odgrywają kluczową rolę w cyfrowej transformacji
Dlatego ALE, globalny dostawca technologii komunikacyjnych, stara się rozmawiać bezpośrednio z osobami zajmującymi to stanowisko. Jednym z zadań dyrektora finansowego jest dopilnowanie, aby dział informatyczny inwestował wyłącznie w technologie przynoszące firmie wymierne korzyści. Atrakcyjność produktów nie robi na nim wrażenia. Dyrektorzy finansowi są sceptykami, którzy nie zwracają uwagi na krzykliwe reklamy, lecz patrzą bezpośrednio na korzyści, jakie można osiągnąć dzięki produktowi. Jeśli nie widzą takich korzyści, nie decydują się na zakup. Dlatego odgrywają tak ważną rolę w procesie cyfrowej transformacji. Wiele firm ma skłonność do kupowania technologii cyfrowych tylko ze względu na ich funkcje i właściwości. Patrzcie, możemy przenieść naszą infrastrukturę do chmury i obniżyć koszty operacyjne! Możemy rozszerzyć procesy obsługi klientów na platformy mobilne! Możemy kupić czujniki Internetu rzeczy dla wszystkich magazynów i lepiej monitorować produkty!

Choć zakup każdej z tych technologii może być jak najbardziej uzasadniony ekonomicznie, firmy często decydują się na nie bez wcześniejszego przeanalizowania możliwych rezultatów. Nie sprawdzają, czy dana technologia, nawet robiąca doskonałe wrażenie, jest dostosowana do konkretnych procesów i wymagań.

Jeśli klient zachęcony przez sprzedawcę zainwestuje w niewłaściwy produkt, który nie przyniesie mu oczekiwanych korzyści, stracą na tym obie strony. Klient wyda pieniądze tylko po to, aby się rozczarować, natomiast dostawca ryzykuje, że krótkoterminowy zysk ze sprzedaży pozbawi go korzyści płynących z długotrwałej relacji z klientem. Klient powinien mieć pewność, że inwestycja w najnowocześniejsze rozwiązania sieciowe, od komunikacji zintegrowanej poprzez inteligentną analizę po zabezpieczenia infrastruktury, wzmocni jego firmę. Dlatego dyrektor finansowy i inne osoby podejmujące decyzje na wysokim szczeblu są zaangażowane w ten proces od samego początku.

Nie wszystkie drogi prowadzą do Rzymu
Jeśli przedsiębiorstwo zamierza wkroczyć na ścieżkę cyfrowej transformacji, to powinno pamiętać, że celem tego procesu jest nie tylko wdrożenie nowych rozwiązań informatycznych, lecz również usprawnienie funkcjonowania całej organizacji. Warto więc wybrać dostawcę, który będzie współpracował z firmą i pomoże jej w realizacji obu tych celów. Wówczas środki przeznaczone na cyfrową transformację nie będą wydatkami, lecz inwestycjami w pełnym tego słowa znaczeniu.

 

Logowanie i rejestracja