Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Aktualności

Black Friday a bezpieczeństwo

Black Friday Hack FridayJuż jutro Czarny Piątek. Środki bezpieczeństwa witryn muszą być wystarczająco „inteligentne", aby odróżnić zwiększony ruch na stronie od szkodliwej działalności hakerów. W poniższym wpisie Ireneusz Wiśniewski, dyrektor zarządzający w F5 Networks, zwraca uwagę na tematy uwierzytelniania i autoryzacji (IAM), technologii szyfrowania (SSL), a także technologii przeciwdziałających atakom DDoS, przydatne dla internetowych sprzedawców.

Dla konsumentów Czarny Piątek to synonim okazji. Dla sprzedawców to dzień wzmożonej obsługi klienta i silnej presji dotyczącej maksymalizacji przychodów. Niezależnie od dnia, w którym klient zdecyduje się na zakupy w e-sklepie, sprzedawcy powinni dostarczać jednakową, najwyższą jakość obsługi. Warto o tym pamiętać szczególnie w okresie zwiększonego ruchu na stronach.

Sektor retail wciąż postrzegany jest jako łatwy cel ataków związanych z kradzieżą danych osobowych. Jak wynika z najnowszego raportu firmy prawniczej RPC, w ciągu ostatniego roku podwoiła się liczba cyberataków na witryny e-commerce.

Chcąc maksymalizować zyski sprzedawcy prześcigają się we wprowadzaniu rozwiązań usprawniających proces zakupowy. Zwykle implementują mechanizmy szybkiego dostępu takie jak zakup jednym kliknięciem. Niestety cierpi na tym bezpieczeństwo, które często staje się sprawą drugorzędną. W tej chwili szybkie zakupy online są coraz popularniejsze i dostępne właściwie dla każdego. W konsekwencji stają się niezwykle atrakcyjnym celem dla cyberprzestępców.

Problem nasila się zwłaszcza w okresach wzmożonego ruchu na stronach, takich jak Black Friday czy Cyber Monday. Hakerzy są bardziej aktywni podczas tego typu wydarzeń, ponieważ wiedzą, że właściciele e-sklepów będą mieli trudności z zabezpieczeniem dużych ilości danych.

Pracując wspólnie, wygrywasz

Witryna sklepu online musi posiadać wielopoziomowe zabezpieczenia. Sprzedawcy powinni zainwestować w wielowarstwowe rozwiązania, aby nie tylko utrzymywać swoje usługi online podczas ataków DDoS, ale także chronić sieć, poszczególne sesje oraz konsumenta. Środki bezpieczeństwa muszą być wystarczająco „inteligentne”, aby odróżnić zwiększony (ale typowy) ruch na stronie od szkodliwej działalności hakerów. Jednak z powodu nowych taktyk stosowanych przez cyberprzestępców obrona przed nimi staje się coraz trudniejsza.

Konieczna jest zaawansowana analiza zagrożeń, tak by uchwycić każdą nieprawidłowość już na samym początku. Sprzedawcy internetowi powinni przynajmniej upewnić się, że posiadają certyfikat zaufanego sklepu, który gwarantuje minimalny, lecz ujednolicony poziom bezpieczeństwa.

Aby naprawdę cieszyć się z sezonowych wyprzedaży, sprzedawcy potrzebują aplikacji oraz narzędzi, które będą idealnie dostosowane. Rozwiązania typu On-Premise nie są tutaj dobrym rozwiązaniem ze względu na niewystarczającą szybkość działania, niską elastyczność i wysokie koszty użytkowania.

Na rynku e-commerce możliwość skalowania rozwiązań dostępnych w chmurze staje się warunkiem niezbędnym do zapewnienia udanych i bezpiecznych zakupów. To z kolei wymaga zastosowania konkretnych środków zabezpieczających, w tym uwierzytelniania i autoryzacji (IAM), technologii szyfrowania (SSL), a także technologii przeciwdziałających atakom DDoS. Również zapora sieciowa (WAF) jest niezbędnym narzędziem, ponieważ wszystkie te przedsiębiorstwa opierają się na typowej technologii portalu internetowego. WAF chroni aplikacje i dane przed znanymi oraz nieznanymi zagrożeniami i praktycznie eliminuje luki w zabezpieczeniach aplikacji.

W związku ze zbliżającym się terminem wejścia w życie rozporządzenia UE w sprawie ochrony danych (RODO) sprzedawcy będą także podnosić standardy w zakresie transparentności standardów zabezpieczeń. Z czasem sklepy, które są bezpieczne i dostosowały się do rozporządzenia wyraźnie będą się wyróżniać. Konsumenci będą korzystać w większości z tych witryn, które poważnie traktują temat bezpieczeństwa ich danych osobowych. Dla konsumentów to bardzo dobra wiadomość, ponieważ sprzedawcy zrobią wiele, by zdobyć i utrzymać zaufanie klienta.

Logowanie i rejestracja