Zebra Technologies Corporation, producent komputerów mobilnych, skanerów oraz drukarek kodów kreskowych i dostawca oprogramowania i usług, zaprezentowała wyniki ankiety Zebra 2017 Manufacturing Vision Study. Badanie stanowi analizę nowych, dynamicznie rozwijających się trendów, które kształtują przyszłość produkcji przemysłowej. Jego wyniki wykazały, że producenci wdrażają Przemysłowy Internet Rzeczy w celu zwiększenia widoczności procesów technologicznych i podniesienia jakości produkcji.
Pod wpływem globalizacji, rosnącej konkurencji oraz coraz większych wymagań klientów, które oznaczają zarówno nowe potrzeby, jak i chęć otrzymania wyższej jakości produktów, konieczne jest połączenie fabryk z siecią informatyczną. Badanie firmy Zebra wykazuje, że w ciągu najbliższych pięciu lat znacznie wzrośnie liczba organizacji, w których zakłady produkcyjne zostaną całkowicie połączone z siecią.
Główne wnioski z badania:
• Producenci będą nadal wdrażać koncepcję Przemysłu 4.0 i „inteligentnej fabryki”.
• Połowa producentów planuje do 2022 r. wdrożyć technologie ubieralne. Natomiast 55 proc. obecnych użytkowników urządzeń ubieralnych zamierza w ciągu najbliższych pięciu lat zintensyfikować ich poziom wykorzystania.
• Przewiduje się, że liczba procesów wykonywanych ręcznie znacznie się zmniejszy. Obecnie 62 proc. osób wykorzystuje papier i długopis w celu rejestrowania istotnych etapów produkcji.
• Reprezentanci kadry kierowniczej ze wszystkich regionów podkreślają, że w ciągu najbliższych pięciu lat ich głównym celem będzie zapewnienie najwyższej jakości.
• Według producentów, inwestycje w widoczność procesów pomogą w rozwoju działalności. 63 proc. respondentów wymieniło śledzenie z wykorzystaniem technologii takich jak np. skanowanie kodów kreskowych, technologia RFID i systemy lokalizacji w czasie rzeczywistym (real-time location system - RTLS), jako główny element wdrożeń, które mają zapewnić pożądaną widoczność.
• 51 proc. firm planuje w ciągu najbliższych pięciu lat poszerzyć zastosowanie technologii umożliwiającej komunikację głosową pomiędzy systemem a pracownikami.
Ankieta internetowa została przeprowadzona przez Peerless Insights wśród 1100 osób odpowiedzialnych za podejmowanie decyzji biznesowych, w pierwszym kwartale 2017 roku wśród przedsiębiorstw z wielu różnych branż: motoryzacyjnej, nowoczesnych technologii, produkcji żywności i napojów, tytoniowej i farmaceutycznej. Respondenci pochodzili z Ameryki Północnej, Ameryki Łacińskiej, Europy oraz krajów Azji i Pacyfiku.
Źródło: Zebra