Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Aktualności

Oracle Cloud at Customer ułatwia migrację do chmury

Oracle CloudFirma Oracle rozszerzyła gamę usług dostępnych w ofercie Oracle Cloud at Customer, pozwalającej przedsiębiorstwom przenieść obciążenia do chmury przy zachowaniu ich danych we własnej infrastrukturze. Oferta obejmuje teraz wszystkie kluczowe kategorie usług Oracle PaaS (platforma jako usługa), a po raz pierwszy uwzględnia także usługi Oracle SaaS (oprogramowanie jako usługa).

Usługi pakietu Oracle Cloud at Customer wprowadzono na rynek nieco ponad rok temu, a ich popularność rośnie w niespotykanym tempie. Zostały już wdrożone przez czołowe przedsiębiorstwa globalne na sześciu kontynentach i w ponad 30 krajach, w tym przez firmy AT&T i Bank of America.

Oferta Cloud at Customer ma umożliwić firmom wyeliminowanie jednej z największych przeszkód utrudniających wdrożenie chmury, jaką jest obawa o ochronę prywatności danych w związku z miejscem ich przechowywania. Mimo że firmy chciałyby przeprowadzić migrację obciążeń korporacyjnych do chmury publicznej, wiele z nich napotyka ograniczenia biznesowe, prawne i regulacyjne, które uniemożliwiają im wdrożenie tej technologii. Oracle Cloud at Customer zapewniają klientom wybór miejsca przechowywania ich danych i aplikacji oraz naturalną, łatwą drogę przeniesienia aplikacji o znaczeniu newralgicznym do chmury publicznej.

Podstawą oferty Oracle Cloud at Customer jest nowoczesna platforma infrastruktury chmurowej złożona ze sprzętu, pamięci masowej, rozwiązań sieciowych i warstwy IaaS. Oracle zajmuje się całym zarządzaniem i utrzymaniem infrastruktury w środowisku klienta, który może dzięki temu skupić się na korzystaniu z usług chmurowych. Jest to ta sama platforma infrastruktury chmurowej, na której działa globalna platforma Oracle Cloud.

Wraz z najnowszym rozszerzeniem klienci uzyskują dostęp do wszystkich kluczowych kategorii usług Oracle PaaS, takich jak baza danych, opracowywanie aplikacji, analizy, wielkie zbiory danych, integracja aplikacji i danych oraz zarządzanie tożsamością. Usługi te wykorzystują udoskonalenia wprowadzone na stanowiącej ich podstawę platformie Oracle Cloud at Customer, w tym serwery wyposażone w szybsze procesory, pamięć masową w postaci dysków flash NVMe, a także blokową pamięć masową opartą w całości na technologii flash. Dzięki temu zapewniają jeszcze wydajniejszą obsługę obciążeń korporacyjnych.

Firma Oracle po raz pierwszy wprowadza też do oferty Oracle Cloud at Customer usługi Oracle SaaS, obejmujące oprogramowanie udostępniane jako usługa - takie, jak Enterprise Resource Planning (zarządzanie zasobami przedsiębiorstwa), Human Capital Management (zarządzanie kapitałem ludzkim), Customer Relationship Management (zarządzanie kontaktami z klientem) i Supply Chain Management (zarządzanie łańcuchem dostaw). Z wszystkich tych rozwiązań klienci mogą korzystać we własnych centrach przetwarzania danych. Nową opcję wdrażają duże przedsiębiorstwa, którym zależy na modernizacji kluczowych operacji korporacyjnych i czerpaniu korzyści z szybkości, z jaką w ofercie Oracle SaaS pojawiają się innowacje, bez konieczności przenoszenia poufnych danych aplikacji poza własną infrastrukturę.

Nowością wśród dostępnych rozwiązań jest Oracle Big Data Cloud Machine - zoptymalizowany system, który udostępnia platformę Hadoop i Spark klasy produkcyjnej i zapewnia możliwości węzłów dedykowanych oraz elastyczność i prostotę oferty chmurowej. Przedsiębiorstwa mogą teraz korzystać z pełnej gamy narzędzi Hadoop i Spark oraz funkcji analitycznych w ramach prostego modelu subskrypcji we własnych ośrodkach obliczeniowych.

Oracle Cloud at Customer udostępnia usługi chmurowe Oracle z następujących obszarów:
• Infrastruktura - usługi te zapewniają elastyczną moc obliczeniową, kontenery, blokową pamięć masową, obiektową pamięć masową, sieci wirtualne i zarządzanie tożsamością, umożliwiając przenoszenie do chmury obciążeń Oracle i nie tylko.
• Zarządzanie danymi - dzięki usłudze Oracle Database Cloud, a także rozwiązaniu Oracle Database Exadata Cloud zapewniającemu wyjątkową wydajność i Oracle MySQL Cloud, klienci mają do dyspozycji najlepszą bazę danych do zarządzania infrastrukturą danych w chmurze.
• Wielkie zbiory danych i analizy - usługi te pozwalają całemu przedsiębiorstwu korzystać z jednej platformy do generowania analiz na podstawie dowolnych danych. Obejmują szeroką gamę usług chmurowych dotyczących wielkich zbiorów danych, w tym Oracle Big Data Cloud Service, Oracle Analytics Cloud i Oracle Event Hub Cloud.
• Opracowywanie aplikacji - usługi z tego obszaru umożliwiają firmom opracowywanie i wdrażanie aplikacji Java w chmurze w oparciu o rozwiązania Oracle Java Cloud, Oracle Application Container Cloud, Oracle Container Cloud i Oracle WebCenter Portal Cloud.
• Integracja - usługi te upraszczają integrację aplikacji lokalnych z aplikacjami w chmurze, a także integrację między aplikacjami chmurowymi; obejmują takie usługi jak Oracle Integration Cloud, Oracle SOA Cloud, Oracle Data Integrator Cloud, Oracle GoldenGate Cloud, Oracle Managed File Transfer Cloud i Oracle IoT Cloud.
• Bezpieczeństwo - usługi z tego obszaru pozwalają firmom korzystać z technologii Oracle Identity Cloud do wdrażania i kontroli spójnych polityk zarządzania tożsamością i dostępem.
• Oprogramowanie jako usługa - kompletny pakiet oprogramowania ułatwiającego prowadzenie działalności, w tym Oracle ERP Cloud, Oracle CX Cloud, Oracle HCM Cloud i Oracle Supply Chain Management Cloud.

"Oracle Cloud at Customer to model, który bezpośrednio eliminuje pozostałe przeszkody powstrzymujące wdrażanie chmury i zmienia je w możliwości, ponieważ pozwala klientom wybrać lokalizację ich usług przetwarzania w chmurze. Oferujemy unikatowe rozwiązanie, dzięki któremu nasi klienci mogą korzystać z usług na platformie Oracle Cloud, w tym usług SaaS, PaaS i IaaS, zarówno we własnej infrastrukturze, jak i w chmurze. Klienci mają więc do dyspozycji wszystkie zalety zaawansowanej oferty chmurowej oraz zarządzanie i asystę techniczną firmy Oracle w swoich własnych centrach przetwarzania danych" - powiedział Thomas Kurian, szef działu rozwoju produktów Oracle.

Oracle Cloud at Customer
Oferta usług Oracle Cloud at Customer umożliwia przedsiębiorstwom czerpanie wszystkich korzyści z usług chmury publicznej Oracle w ich własnych centrach przetwarzania danych. Model biznesowy jest tutaj podobny do subskrypcji chmury publicznej. Platforma sprzętu i oprogramowania pozostaje taka sama, a eksperci Oracle monitorują infrastrukturę i nią zarządzają. Ponadto do udostępniania zasobów w usługach Oracle Cloud at Customer używane są te same narzędzia co w chmurze publicznej Oracle. Jest to jedyna oferta dużego dostawcy chmury publicznej, w ramach której dostarczony jest stos w pełni zgodny z chmurą publiczną, lecz dostępny w infrastrukturze lokalnej, dzięki czemu klienci uzyskują w swoim własnym centrum przetwarzania danych taki sam komfort użytkowania oraz takie same innowacje i korzyści co w chmurze publicznej.

Źódło: Oracle

Logowanie i rejestracja