Tylko w ostatnich 12 miesiącach incydenty IT czasowo sparaliżowały działalność tak znanych przewoźników lotniczych, jak British Airways, Delta Air Lines, United Airlines, JetBlue, Southwest Airlines czy Qatar Airways. Podobnych awarii było jednak więcej. Jak przyznał były dyrektor ds. informatyki w American Airlines, linie lotnicze przez lata zaniedbywały inwestycje w modernizację zaplecza IT, przez co narastał w nich swego rodzaju „dług technologiczny".
Wystarczy wspomnieć, że system rezerwacji, używany przez większość przewoźników w USA, został wdrożony przez IBM w latach 60-tych, a jego ostatnia duża aktualizacja została przeprowadzona ponad 10 lat temu.
W artykule - Samoloty nie sięgają chmur, ...gdy linie lotnicze ignorują chmurę obliczeniową - Marcin Zmaczyński, Country Manager Aruba Cloud w Europie Środkowo-Wschodniej, opisuje m.in.:
- jakie są koszty przestojów wynikających z awarii IT
- jakie środki zaradcze powinny wziąć pod uwagę linie lotnicze
- odnosi się też do kwestii wykorzystania chmury obliczeniowej, z którą przewoźnicy samolotowi wciąż są na bakier, co nie pozwala im zredukować ryzyka długich przestojów na skutek awarii w lokalnych centrach danych.
Zapraszamy do lektury:
-> Samoloty nie sięgają chmur, ...gdy linie lotnicze ignorują chmurę obliczeniową