Veeam Software odnotował 31-procentowy wzrost przychodów w trzecim kwartale 2016 roku w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Dzięki pozyskaniu 71 procent firm z rankingu Fortune 500 oraz 51 procent firm z rankingu Global 2000 jako swoich klientów, firma zanotowała 49 procentowy wzrost ze sprzedaży nowych licencji dla dużych przedsiębiorstw. Wyniki te pokazują rosnący popyt na rozwiązania stałej dostępności (24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku) wśród organizacji przechodzących transformację cyfrową.
Gwałtowny wzrost ilości aplikacji i danych, a także rozwój technologii mobilnych oraz chmury wymuszają transformację z organizacji wykorzystujących technologie IT na przedsiębiorstwa w pełni cyfrowe. Analitycy IDC przewidują, że ilość inicjatyw transformacji cyfrowych do roku 2020 wzrośnie więcej niż dwukrotnie, a przedmiotowe projekty będą stanowić podstawowy element napędzający wydatki w zakresie informatyzacji na całym świecie.
"Cyfrowa transformacja to coś więcej niż trend. To rzeczywistość biznesowa, wymagająca przekształcenia sposobu obsługi klienta oraz odblokowania nowych poziomów produktywności przedsiębiorstwa, co stanowi teraz najwyższy priorytet dla CIO oraz decydentów IT. Veeam odgrywa kluczową rolę w procesie tej transformacji, co widać po naszych dobrych wynikach za trzeci kwartał. Brak zapewnienia dostępności 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku oznacza utratę wszystkich atutów transformacji cyfrowej. Co raz więcej przedsiębiorstw wybiera oferowane przez nas rozwiązania dostępności, porzucając starsze technologie, które nie mogą zapewnić pracy bez przerw" - powiedział Peter McKay, Prezes i Dyrektor ds. Operacyjnych w Veeam.
"Veeam jest dostawcą rozwiązań 'zrodzonym w zwirtualizowanym świecie' i zawsze projektował je uwzględniając pięć kluczowych kryteriów. Po pierwsze, zdolność do szybkiego odzyskiwania danych ma fundamentalne znaczenie dla użytkowników końcowych. Dlatego Veeam tak zaprojektował swoje rozwiązania, by umożliwić odzyskiwanie całych maszyn wirtualnych, pojedynczych plików oraz elementów aplikacji z kopii zapasowych. Po drugie, szybkie odzyskanie danych na nic się nie zda, jeśli będą one uszkodzone. Dlatego rozwiązania Veeam weryfikują chronione dane, by mieć pewność, że wszystkie je będzie można odtworzyć. Po trzecie, technologia Veeam Virtual Lab pozwala zminimalizować ryzyko w procesie zarządzania zmianami, co możliwe jest dzięki testowaniu regresywnemu, przeprowadzanemu na kopii zapasowej środowiska produkcyjnego. Po czwarte, funkcja Veeam Cloud Connect zapewnia kompleksową ochronę danych, bez względu na miejsce ich ulokowania w chmurze. Wreszcie, dla klientów końcowych kluczowe znaczenie ma niezawodność, a Veeam gwarantuje ją poprzez swoje narzędzia chroniące przed utratą danych, skutecznie obejmujące cały ekosystem" - powiedział Roy Illsley, główny analityk w Ovum, wiodącej na świecie firmie badawczej i doradczej, świadczącej usługi na rynku technologicznym.
Inne najważniejsze trendy z trzeciego kwartału 2016 r. to m.in.:
• Dynamiczny wzrost w zakresie usług w chmurze, szczególnie przy rosnącym popycie na usługi DRaaS (Disaster Recovery as a Service). Program Veeam Cloud & Service Provider (VCSP), oferujący gotowe rozwiązania dla dostawców usług i umożliwiający im pozyskiwanie nowych klientów i zwiększanie stałych przychodów, zanotował wzrost rzędu 63 procent w zakresie ilości transakcji, w porównaniu do roku poprzedniego. Program VCSP stale rośnie i obecnie obejmuje ponad 13 200 dostawców usług w chmurze na całym świecie, z których ponad 2 300 firm posiada licencje na świadczenie usług w zakresie Veeam Cloud Connect.
• Zwiększona liczba pozyskanych partnerów w ramach programu Veeam Strategic Alliance. Veeam i Cisco wprowadziły na rynek rozwiązanie dostępności (Veeam Availability Solution) dla Cisco UCS; VMware przyjęło Veeam do programu VMware Technology Alliance Program (TAP) jako globalnego partnera; ponadto Veeam został niedawno uznany partnerem ekosystemu IBM dla IBM Cloud.
• 216 500 klientów na całym świecie: w trzecim kwartale 2016 r. Veeam zwiększył o 11 500 całkowitą liczbę płatnych klientów, utrzymując historyczną średnią wzrostu wynoszącą około 3 500 nowych klientów na miesiąc. Veeam ogłosił również zwycięzców lotu weightless ZERO-G Experience, zorganizowanego dla uczczenia pozyskania przez firmę 200 000 klientów. O ile palmę zwycięstwa wywalczył Hard Rock Hotel & Casino Las Vegas, Veeam wyróżniło również trzech innych klientów: Shearman and Sterling LLP (USA), Societe Generale (Francja) oraz University of Queensland (Australia).
• 12,5 miliona wirtualnych maszyn zabezpieczonych przy użyciu rozwiązań stałej dostępności Veeam.
• Wzrost do 43 000 liczby ProPartnerów na całym świecie: zaangażowanie Veeam w rozwój kanału partnerskiego zwiększa atrakcyjność rozwiązań dostępności dla nowych resellerów i VAR-ów.
• Przychody ze sprzedaży nowych licencji dla Microsoft Hyper-V: 37-procentowy wzrost w porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim roku.
Ponadto firma Veeam zapowiedziała VeeamON 2017, najważniejsze na świecie wydarzenie poświęcone dostępności centrów danych, które odbędzie się w dniach 16-18 maja 2017 roku w Nowym Orleanie (Luizjana, USA). Zarejestruj się już teraz, aby osobiście doświadczyć wysokiej dostępności. Dodatkowe informacje można uzyskać na stronie https://www.veeam.com/veeamon
Źródło: Veeam