Virtual-IT.pl - wirtualizacja cloud computing storage data center

XenServer ma 10 lat!
XenServer ma 10 lat!

Dokładnie 10 lat temu, końcem sierpnia 2006 roku firma XenSource, sponsorująca prace nad otwartoźródłowym hypervisorem Xen, wydała pierwszą komercyjną wersję produktu do wirtualizacji, skierowaną do firm każdej wielkości - XenEnterprise (nazwa kodowa 'Burbank') - bazującą na Xen 3.0.0.

Czytaj więcej...

Altaro VM Backup dla dostawców usług IT!
Altaro VM Backup dla dostawców usług IT!

Altaro Software, dostawca rozwiązań do tworzenia kopii zapasowych, znany głównie ze swojego flagowego produktu VM Backup, pozwalającego na tworzenie kopii zapasowych maszyn wirtualnych działających w środowisku Microsoft Hyper-V i VMware vSphere, udostępnił portal online, zbudowany specjalnie z myślą o dostawcach us...

Czytaj więcej...

Altaro VM Backup 6 dla Hyper-V i VMware - przegląd i instalacja (cz. 1)
Altaro VM Backup 6 dla Hyper-V i VMware - przegląd i instalacja (cz. 1)

Wraz z rozwojem technologii wirtualizacji i wynikającymi z tego zmianami krajobrazu środowisk IT, zmienia się podejście do ochrony danych. Z wirtualizacją przegrało wiele rozwiązań zaprojektowanych z myślą o środowiskach fizycznych. Na rynku pojawiły się nowe rozwiązania, opracowane z myślą o środowiskach wirtualnyc...

Czytaj więcej...

Microsoft PowerShell z otwartym kodem dla Linuksa i OS X
Microsoft PowerShell z otwartym kodem dla Linuksa i OS X

Po otwarciu źródeł .Net, wydaniu otwartego Visual Studio Code, udostępnieniu silnika Chakra Javascript, zapowiedzi wydania SQL Server dla systemów Linux i szerokiemu wsparciu maszyn wirtualnych z linuksami przez hypervisor Hyper-V i chmurę Azure, gigant z Redmond zrobił kolejny krok w stronę świata open source. Micr...

Czytaj więcej...

Czy ufamy chmurze? - Raport Intel Security
Czy ufamy chmurze? - Raport Intel Security

Tylko jedna trzecia (34%) osób przebadanych w ramach nowego projektu Intel Security uznała, że członkowie najwyższego kierownictwa w ich organizacjach w pełni rozumieją kwestie bezpieczeństwa chmury obliczeniowej. Kompletne wyniki ankiety wskazują na ogromną, wręcz krytyczną potrzebę zwiększania poziomu zaufania do ...

Czytaj więcej...

Wchodzisz w chmurę? Sprawdź umowę by uniknąć kosztownych perturbacji
Wchodzisz w chmurę? Sprawdź umowę by uniknąć kosztownych perturbacji

Współpraca z niewłaściwym dostawcą usług chmurowych może mieć swoje nieprzyjemne konsekwencje. Ważne jest by potencjalni klienci wiedzieli dokładnie na co się decydują wybierając chmurę obliczeniową. Migracja do chmury, to kluczowa decyzja biznesowa, niosąca ze sobą długoterminowe skutki. Jeżeli chcesz skorzystać z ...

Czytaj więcej...

15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2015 roku
15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2015 roku

Certyfikacja IT stanowi niezbędny element w wielu obszarach. Chcąc aktywnie uczestniczyć w rynku pracy, należy stale podnosić swoje kwalifikacje, a certyfikacja jest jedną z metod pozwalających na usystematyzowanie i poszerzenie wiedzy. Posiadanie odpowiednich certyfikatów niejednokrotnie jest elementem wymaganym po...

Czytaj więcej...

Aktualności

Fujitsu rozszerza Workplace Anywhere End User Services

FujitsuFirma Fujitsu rozszerzyła ofertę korporacyjnych usług Workplace Anywhere do obsługi zarządzanych miejsc pracy o zaawansowane narzędzia analityczne. Przedsiębiorstwa będą mieć dostęp do danych telemetrycznych w zakresie wydajności oraz danych dotyczących użytkowników, co da im lepszy wgląd w kondycję sprzętu i wzorce użytkowania go przez pracowników. Pomoże to dyrektorom ds. informatycznych i szefom działów informatyki zachować równowagę między zwiększaniem możliwości użytkowników i zaspokajaniem własnych potrzeb w dziedzinie przejrzystości i bezpieczeństwa danych.


Nowe, oparte na rozwiązaniu SysTrack firmy Lakeside Software narzędzia analityczne wzbogacają usługi Fujitsu End User Services, udostępniając informatykom cenne dane telemetryczne. Szczegółowy przegląd wszystkich aspektów środowiska pracy umożliwi dyrektorom ds. informatycznych podejmowanie trafniejszych decyzji wdrożeniowych i efektywniejsze wykorzystanie dostępnych zasobów informatycznych. Mogą oni też natychmiast zidentyfikować źródło dowolnych problemów, co przyspiesza ich rozwiązywanie i zwiększa komfort pracy użytkowników. Bezpieczeństwo danych, wsparcie, zaopatrzenie i zarządzanie ryzykiem można teraz nadzorować z poziomu centralnej konsoli.

Uzyskanie wglądu we wzorce użytkowania jest niezwykle istotne, ponieważ liczba urządzeń, aplikacji i opcji dostarczania danych staje się coraz większa, a one same - coraz bardziej zaawansowane.

Dane dostarczane przez narzędzie Fujitsu End-User Analytics pozwalają uzyskać odpowiedzi na najważniejsze pytania, takie jak:
• Kiedy należy zmodernizować platformę określonego użytkownika?
• Czy komputer użytkownika może przejść na nowy system operacyjny?
• Kiedy można wycofać daną aplikację?
• Jaki wpływ będzie miała modernizacja lub wymiana systemu?
• Czy aplikacje pracowników działają wydajnie?
• Jaka jest jakość świadczonych przez nas usług informatycznych?

Odpowiedzi na te pytania będą bezcenne dla dyrektorów ds. informatycznych i szefów działów informatyki, którzy mają w planach przejście na system Windows 10 na wielu tysiącach komputerów ze względu na zakończenie świadczenia bezpłatnej pomocy technicznej dla systemu Windows 7. Rozwiązanie Fujitsu End-User Analytics bez trudu wskaże urządzenia, które nie będą obsługiwać nowego systemu operacyjnego. Umożliwia to zaplanowanie modernizacji sprzętu z wyprzedzeniem, minimalizując przestoje lub inne niedogodności dla użytkowników podczas wdrożenia.

"Pracownikom zależy dziś na większej elastyczności i mobilności w zakresie dostępu do danych i aplikacji. Oczekują też niezmiennego komfortu pracy niezależnie od wykorzystywanego urządzenia. Zarządzanie korporacyjnym sprzętem komputerowym używanym przez pracowników w tak złożonych środowiskach wymaga nie tylko elastycznej platformy, lecz także dostępu do danych empirycznych, które pomagają zarządzać zmianami aplikacji i wdrażać nowe technologie" - powiedziała Karyn Jeffery, kierownik działu usług End User Services w globalnym dziale świadczenia usług w firmie Fujitsu.

Zespoły lub działy firmy zaczynają zwykle korzystać z urządzeń lub aplikacji niezatwierdzonych przez korporacyjnych informatyków (tzw. Shadow IT), gdy dział informatyki w firmie funkcjonuje zbyt wolno, aby udostępnić im narzędzia niezbędne do wydajnej pracy. Gdy jednak personel działu informatyki wie, które aplikacje są używane, może określić ryzyko z nimi związane i zminimalizować je. Dzięki temu przedsiębiorstwo może elastyczniej reagować na rzeczywiste potrzeby użytkowników. Co więcej, te same dane, które powstały przez monitorowanie faktycznych zachowań użytkowników i stopnia wykorzystania aplikacji, pomagają obniżyć koszty niepotrzebnych licencji na oprogramowanie, wskazując nieużywane rozwiązania i umożliwiając zmodyfikowanie przydziału oprogramowania.

Źródło: Fujitsu