Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Aktualności

Fujitsu rozszerza Workplace Anywhere End User Services

FujitsuFirma Fujitsu rozszerzyła ofertę korporacyjnych usług Workplace Anywhere do obsługi zarządzanych miejsc pracy o zaawansowane narzędzia analityczne. Przedsiębiorstwa będą mieć dostęp do danych telemetrycznych w zakresie wydajności oraz danych dotyczących użytkowników, co da im lepszy wgląd w kondycję sprzętu i wzorce użytkowania go przez pracowników. Pomoże to dyrektorom ds. informatycznych i szefom działów informatyki zachować równowagę między zwiększaniem możliwości użytkowników i zaspokajaniem własnych potrzeb w dziedzinie przejrzystości i bezpieczeństwa danych.


Nowe, oparte na rozwiązaniu SysTrack firmy Lakeside Software narzędzia analityczne wzbogacają usługi Fujitsu End User Services, udostępniając informatykom cenne dane telemetryczne. Szczegółowy przegląd wszystkich aspektów środowiska pracy umożliwi dyrektorom ds. informatycznych podejmowanie trafniejszych decyzji wdrożeniowych i efektywniejsze wykorzystanie dostępnych zasobów informatycznych. Mogą oni też natychmiast zidentyfikować źródło dowolnych problemów, co przyspiesza ich rozwiązywanie i zwiększa komfort pracy użytkowników. Bezpieczeństwo danych, wsparcie, zaopatrzenie i zarządzanie ryzykiem można teraz nadzorować z poziomu centralnej konsoli.

Uzyskanie wglądu we wzorce użytkowania jest niezwykle istotne, ponieważ liczba urządzeń, aplikacji i opcji dostarczania danych staje się coraz większa, a one same - coraz bardziej zaawansowane.

Dane dostarczane przez narzędzie Fujitsu End-User Analytics pozwalają uzyskać odpowiedzi na najważniejsze pytania, takie jak:
• Kiedy należy zmodernizować platformę określonego użytkownika?
• Czy komputer użytkownika może przejść na nowy system operacyjny?
• Kiedy można wycofać daną aplikację?
• Jaki wpływ będzie miała modernizacja lub wymiana systemu?
• Czy aplikacje pracowników działają wydajnie?
• Jaka jest jakość świadczonych przez nas usług informatycznych?

Odpowiedzi na te pytania będą bezcenne dla dyrektorów ds. informatycznych i szefów działów informatyki, którzy mają w planach przejście na system Windows 10 na wielu tysiącach komputerów ze względu na zakończenie świadczenia bezpłatnej pomocy technicznej dla systemu Windows 7. Rozwiązanie Fujitsu End-User Analytics bez trudu wskaże urządzenia, które nie będą obsługiwać nowego systemu operacyjnego. Umożliwia to zaplanowanie modernizacji sprzętu z wyprzedzeniem, minimalizując przestoje lub inne niedogodności dla użytkowników podczas wdrożenia.

"Pracownikom zależy dziś na większej elastyczności i mobilności w zakresie dostępu do danych i aplikacji. Oczekują też niezmiennego komfortu pracy niezależnie od wykorzystywanego urządzenia. Zarządzanie korporacyjnym sprzętem komputerowym używanym przez pracowników w tak złożonych środowiskach wymaga nie tylko elastycznej platformy, lecz także dostępu do danych empirycznych, które pomagają zarządzać zmianami aplikacji i wdrażać nowe technologie" - powiedziała Karyn Jeffery, kierownik działu usług End User Services w globalnym dziale świadczenia usług w firmie Fujitsu.

Zespoły lub działy firmy zaczynają zwykle korzystać z urządzeń lub aplikacji niezatwierdzonych przez korporacyjnych informatyków (tzw. Shadow IT), gdy dział informatyki w firmie funkcjonuje zbyt wolno, aby udostępnić im narzędzia niezbędne do wydajnej pracy. Gdy jednak personel działu informatyki wie, które aplikacje są używane, może określić ryzyko z nimi związane i zminimalizować je. Dzięki temu przedsiębiorstwo może elastyczniej reagować na rzeczywiste potrzeby użytkowników. Co więcej, te same dane, które powstały przez monitorowanie faktycznych zachowań użytkowników i stopnia wykorzystania aplikacji, pomagają obniżyć koszty niepotrzebnych licencji na oprogramowanie, wskazując nieużywane rozwiązania i umożliwiając zmodyfikowanie przydziału oprogramowania.

Źródło: Fujitsu

Logowanie i rejestracja