Spółka Aruba S.p.A. (właściciel marki Aruba Cloud, www.arubacloud.com), dostawca usług hostingowych, poczty elektronicznej, certyfikowanej poczty elektronicznej i usług rejestracji domen, poinformowała o szybkim wzroście popularności nowej domeny ".cloud". W ciągu trzech miesięcy od udostępnienia tej domeny, na całym świecie dokonano ponad 50 tys. rejestracji. W gronie przeszło 130 państw, Polska znalazła się na trzynastym miejscu pod względem liczby wniosków o rejestrację adresu .cloud (1,2 proc. wszystkich zgłoszeń).
Rozwój ".cloud" został zapoczątkowany w listopadzie 2014 roku, kiedy firma Aruba Cloud uzyskała status oficjalnego rejestratora tej domeny, pokonując takich gigantów, jak Amazon, Google czy Symantec. Wiele znanych marek z całego świata - w tym Intel, Apple, Visa, Amazon, Bosch, Cisco, IBM, Microsoft, Facebook i Twitter - zarejestrowało swoje strony w domenie .cloud jeszcze przed jej oficjalnym udostępnieniem.
Oczywiście, większość firm z szeroko pojętej branży cloud computingu zamierza wykorzystać potencjał adresu „.cloud”. Także niektóre przedsiębiorstwa z sektora IT w Polsce zarejestrowały już swoje znaki firmowe w tej domenie, jak na przykład Asseco.cloud.
Kliknij w obrazek by zobaczyć infografikę
Aktualne dane wskazują, że domena .cloud największym zainteresowaniem cieszy się w Stanach Zjednoczonych (23 proc. rejestracji), we Włoszech (13 proc.) i Kanadzie (12 proc.). Tuż za podium uplasowały się Chiny (11 proc. rejestracji) oraz Niemcy (8 proc.). Już w pierwszych godzinach po udostępnieniu nowej domeny, potwierdziło się ogromne, ogólnoświatowe zainteresowanie adresem .cloud. Wnioski o rejestrację wpłynęły z ponad 130 państw, w tym z rynków rozwijających się, takich jak Indie, Brazylia, Iran czy Kazachstan.
Wyliczenia wskazują, że .cloud jest jedną z najbardziej popularnych w ostatnich latach domen funkcjonalnych najwyższego poziomu (gTLD).
Wśród klientów, którzy zarejestrowali domeny .cloud są głównie dostawcy usług chmurowych i hostingowych, firmy doradcze z branży IT, serwisy blogowe, przedsiębiorcy z sektora e-commerce oraz startupy. Nie zabrakło jednak firmowych witryn internetowych i użytkowników prywatnych.
Źródło: Aruba