Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Aktualności

Nowa jakość helpdesku w Axence nVision

Axence nvisionAxence - producent kompleksowego oprogramowania do zarządzania infrastrukturą IT - zaprezentował wersję 8.5 swojego flagowego rozwiązania Axence nVision. Główne zmiany w ostatnim wydaniu dotyczą modułu HelpDesk, przeznaczonego do świadczenia zdalnej pomocy technicznej w firmach i instytucjach. Zyskał on zupełnie nowe oblicze oraz szereg funkcjonalności, w tym możliwość definiowania własnych automatyzacji. Nową odsłonę aplikacji można już pobrać ze strony WWW firmy.


Funkcjonalny, intuicyjny, przejrzysty
Podobnie jak poprzednik, nowy moduł HelpDesk jest dostępny z poziomu przeglądarki internetowej. W odpowiedzi na rosnącą mobilność administratorów można z niego korzystać z dowolnego miejsca na świecie, również za pośrednictwem tabletu, co stanowi jedną z nowości w tej wersji. Interfejs programu został napisany od nowa z myślą o jak największej intuicyjności i przejrzystości. Cechuje go między innymi lepsza organizacja treści, jednolitość stosowanych rozwiązań w motoryce oraz kompletne przeprojektowanie istniejących funkcji. By ułatwić pracę z narzędziem zastosowano m.in. wygodny mechanizm drag & drop (do zarządzania priorytetami) oraz edytor WYSIWYG (zgłoszenia/komentarze/artykuły). Aplikacja została zbudowana w oparciu o istniejącą logikę systemu HelpDesk, co zapewnia kompatybilność z poprzednimi wersjami.

"Ewolucja modułu HelpDesk zwiastuje zmianę filozofii tworzenia aplikacji przez Axence. Prezentując jego nową odsłonę pokazujemy, że wciąż jesteśmy zorientowani na ciągły rozwój oprogramowania Axence nVision" - mówi Grzegorz Oleksy, Prezes Zarządu Axence.

axence nvision 8.5 helpdesk

Nowości i usprawnienia
W module HelpDesk dodano szereg nowych funkcji oraz udoskonalono te dostępne wcześniej. Całkowitemu przeprojektowaniu uległ system zgłoszeń. Celem zmian było skrócenie reakcji pracowników pomocy technicznej na zgłaszane problemy. Interfejs oparto o filtrowaną listę z elementami wspomagającymi pracę nad zarejestrowanymi zdarzeniami. Nowością jest m.in. szybki podgląd zgłoszenia w postaci pionowego panelu wyświetlanego w prawej części interfejsu listy zgłoszeń. Dopełnienie tworzy napisana od podstaw, szczegółowa wyszukiwarka zgłoszeń. Warto zwrócić uwagę, że zarówno powiadomienia, jak i poszczególne widoki zgłoszeń, odświeżane są w czasie rzeczywistym.

Szczególnie istotną nowością są automatyzacje, czyli reguły dotyczące akcji, które zostaną automatycznie podjęte w procesowaniu zgłoszenia, niezwłocznie po spełnieniu uprzednio zdefiniowanych warunków.

Automatyzacje w Axence nVision 8.5 są elastyczne: umożliwiają tworzenie indywidualnych reguł do różnych scenariuszy mogących zaistnieć w obiegu zgłoszeń. Pozwalają one oszczędzić czas pracowników pomocy technicznej oraz osób zgłaszających problemy. Ich konfiguracja jest bardzo prosta dzięki kreatorowi zawierającemu ponad 100 wariantów predefiniowanych warunków i działań. Przydzielanie zgłoszeń do odpowiednich kategorii po rozpoznaniu słów kluczowych, generowanie w wątkach odpowiedzi odsyłających do artykułów z bazy wiedzy czy zmiana statusu po odpowiedniej akcji użytkownika, to zaledwie kilka przykładów zadań, które można zautomatyzować. Aby jeszcze bardziej ułatwić pracę z nowym narzędziem, na starcie udostępniono kilka bazowych szablonów podstawowych automatyzacji, które może aktywować administrator. Dodanie kolejnych jest planowane w następnych wersjach programu.

Baza wiedzy to funkcjonalność, która pojawiła się po raz pierwszy w wersji 8.0 Axence nVision, teraz jednak zyskała zupełnie nowe możliwości. Dzięki niej administrator może stworzyć dla pracowników poradniki, jak rozwiązywać najprostsze awarie, co pozwala specjalistom pomocy technicznej skupić się na bardziej złożonych zgłoszeniach. Do artykułów w bazie wiedzy można dodawać grafiki oraz filmy z YouTube. Wpisy można także kategoryzować w dowolny sposób. Baza wiedzy to samouczek, który może wprowadzić i z powodzeniem stosować każda firma i instytucja.

Oprócz wspomnianych nowości, moduł HelpDesk w Axence nVision 8.5 oferuje również: kreator dodawania zrzutów ekranu i załączników w widoku zgłoszenia, różne opcje formatowania treści zgłoszeń i komentarzy (listy, punktory, kolor czcionki itp.), możliwość dodawania odnośników do istniejących w bazie wiedzy artykułów czy przeglądania aktywności użytkowników w systemie z możliwością filtrowania (activity log). Z modułem zintegrowano również komunikator (czat), pozwalający na zachowanie poufnej korespondencji firmowej na wewnętrznym serwerze. Wszystkie nowe funkcje i poprawki zostały zawarte w historii zmian.

Źródło: Axence

Logowanie i rejestracja