Virtual-IT.pl - wirtualizacja cloud computing storage data center

Altaro VM Backup 6 dla Hyper-V i VMware - przegląd i instalacja (cz. 1)
Altaro VM Backup 6 dla Hyper-V i VMware - przegląd i instalacja (cz. 1)

Wraz z rozwojem technologii wirtualizacji i wynikającymi z tego zmianami krajobrazu środowisk IT, zmienia się podejście do ochrony danych. Z wirtualizacją przegrało wiele rozwiązań zaprojektowanych z myślą o środowiskach fizycznych. Na rynku pojawiły się nowe rozwiązania, opracowane z myślą o środowiskach wirtualnyc...

Czytaj więcej...

Microsoft PowerShell z otwartym kodem dla Linuksa i OS X
Microsoft PowerShell z otwartym kodem dla Linuksa i OS X

Po otwarciu źródeł .Net, wydaniu otwartego Visual Studio Code, udostępnieniu silnika Chakra Javascript, zapowiedzi wydania SQL Server dla systemów Linux i szerokiemu wsparciu maszyn wirtualnych z linuksami przez hypervisor Hyper-V i chmurę Azure, gigant z Redmond zrobił kolejny krok w stronę świata open source. Micr...

Czytaj więcej...

Jak dbać o bezpieczeństwo chmury i usług chmurowych?
Jak dbać o bezpieczeństwo chmury i usług chmurowych?

Jakie są realia współczesnej chmury? Co musiało ulec zmianie, by chmura nadawała się do zastosowań wymagających wysokiego stopnia bezpieczeństwa? I co jest wymagane oraz zalecane, aby krytyczne funkcje biznesowe oraz poufne dane były skutecznie chronione w chmurze? To tylko kilka z kluczowych pytań, które warto sobi...

Czytaj więcej...

Wchodzisz w chmurę? Sprawdź umowę by uniknąć kosztownych perturbacji
Wchodzisz w chmurę? Sprawdź umowę by uniknąć kosztownych perturbacji

Współpraca z niewłaściwym dostawcą usług chmurowych może mieć swoje nieprzyjemne konsekwencje. Ważne jest by potencjalni klienci wiedzieli dokładnie na co się decydują wybierając chmurę obliczeniową. Migracja do chmury, to kluczowa decyzja biznesowa, niosąca ze sobą długoterminowe skutki. Jeżeli chcesz skorzystać z ...

Czytaj więcej...

15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2015 roku
15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2015 roku

Certyfikacja IT stanowi niezbędny element w wielu obszarach. Chcąc aktywnie uczestniczyć w rynku pracy, należy stale podnosić swoje kwalifikacje, a certyfikacja jest jedną z metod pozwalających na usystematyzowanie i poszerzenie wiedzy. Posiadanie odpowiednich certyfikatów niejednokrotnie jest elementem wymaganym po...

Czytaj więcej...

XenServer ma 10 lat!
XenServer ma 10 lat!

Dokładnie 10 lat temu, końcem sierpnia 2006 roku firma XenSource, sponsorująca prace nad otwartoźródłowym hypervisorem Xen, wydała pierwszą komercyjną wersję produktu do wirtualizacji, skierowaną do firm każdej wielkości - XenEnterprise (nazwa kodowa 'Burbank') - bazującą na Xen 3.0.0.

Czytaj więcej...

Altaro VM Backup dla dostawców usług IT!
Altaro VM Backup dla dostawców usług IT!

Altaro Software, dostawca rozwiązań do tworzenia kopii zapasowych, znany głównie ze swojego flagowego produktu VM Backup, pozwalającego na tworzenie kopii zapasowych maszyn wirtualnych działających w środowisku Microsoft Hyper-V i VMware vSphere, udostępnił portal online, zbudowany specjalnie z myślą o dostawcach us...

Czytaj więcej...

Aktualności

Nowa jakość helpdesku w Axence nVision

Axence nvisionAxence - producent kompleksowego oprogramowania do zarządzania infrastrukturą IT - zaprezentował wersję 8.5 swojego flagowego rozwiązania Axence nVision. Główne zmiany w ostatnim wydaniu dotyczą modułu HelpDesk, przeznaczonego do świadczenia zdalnej pomocy technicznej w firmach i instytucjach. Zyskał on zupełnie nowe oblicze oraz szereg funkcjonalności, w tym możliwość definiowania własnych automatyzacji. Nową odsłonę aplikacji można już pobrać ze strony WWW firmy.


Funkcjonalny, intuicyjny, przejrzysty
Podobnie jak poprzednik, nowy moduł HelpDesk jest dostępny z poziomu przeglądarki internetowej. W odpowiedzi na rosnącą mobilność administratorów można z niego korzystać z dowolnego miejsca na świecie, również za pośrednictwem tabletu, co stanowi jedną z nowości w tej wersji. Interfejs programu został napisany od nowa z myślą o jak największej intuicyjności i przejrzystości. Cechuje go między innymi lepsza organizacja treści, jednolitość stosowanych rozwiązań w motoryce oraz kompletne przeprojektowanie istniejących funkcji. By ułatwić pracę z narzędziem zastosowano m.in. wygodny mechanizm drag & drop (do zarządzania priorytetami) oraz edytor WYSIWYG (zgłoszenia/komentarze/artykuły). Aplikacja została zbudowana w oparciu o istniejącą logikę systemu HelpDesk, co zapewnia kompatybilność z poprzednimi wersjami.

"Ewolucja modułu HelpDesk zwiastuje zmianę filozofii tworzenia aplikacji przez Axence. Prezentując jego nową odsłonę pokazujemy, że wciąż jesteśmy zorientowani na ciągły rozwój oprogramowania Axence nVision" - mówi Grzegorz Oleksy, Prezes Zarządu Axence.

axence nvision 8.5 helpdesk

Nowości i usprawnienia
W module HelpDesk dodano szereg nowych funkcji oraz udoskonalono te dostępne wcześniej. Całkowitemu przeprojektowaniu uległ system zgłoszeń. Celem zmian było skrócenie reakcji pracowników pomocy technicznej na zgłaszane problemy. Interfejs oparto o filtrowaną listę z elementami wspomagającymi pracę nad zarejestrowanymi zdarzeniami. Nowością jest m.in. szybki podgląd zgłoszenia w postaci pionowego panelu wyświetlanego w prawej części interfejsu listy zgłoszeń. Dopełnienie tworzy napisana od podstaw, szczegółowa wyszukiwarka zgłoszeń. Warto zwrócić uwagę, że zarówno powiadomienia, jak i poszczególne widoki zgłoszeń, odświeżane są w czasie rzeczywistym.

Szczególnie istotną nowością są automatyzacje, czyli reguły dotyczące akcji, które zostaną automatycznie podjęte w procesowaniu zgłoszenia, niezwłocznie po spełnieniu uprzednio zdefiniowanych warunków.

Automatyzacje w Axence nVision 8.5 są elastyczne: umożliwiają tworzenie indywidualnych reguł do różnych scenariuszy mogących zaistnieć w obiegu zgłoszeń. Pozwalają one oszczędzić czas pracowników pomocy technicznej oraz osób zgłaszających problemy. Ich konfiguracja jest bardzo prosta dzięki kreatorowi zawierającemu ponad 100 wariantów predefiniowanych warunków i działań. Przydzielanie zgłoszeń do odpowiednich kategorii po rozpoznaniu słów kluczowych, generowanie w wątkach odpowiedzi odsyłających do artykułów z bazy wiedzy czy zmiana statusu po odpowiedniej akcji użytkownika, to zaledwie kilka przykładów zadań, które można zautomatyzować. Aby jeszcze bardziej ułatwić pracę z nowym narzędziem, na starcie udostępniono kilka bazowych szablonów podstawowych automatyzacji, które może aktywować administrator. Dodanie kolejnych jest planowane w następnych wersjach programu.

Baza wiedzy to funkcjonalność, która pojawiła się po raz pierwszy w wersji 8.0 Axence nVision, teraz jednak zyskała zupełnie nowe możliwości. Dzięki niej administrator może stworzyć dla pracowników poradniki, jak rozwiązywać najprostsze awarie, co pozwala specjalistom pomocy technicznej skupić się na bardziej złożonych zgłoszeniach. Do artykułów w bazie wiedzy można dodawać grafiki oraz filmy z YouTube. Wpisy można także kategoryzować w dowolny sposób. Baza wiedzy to samouczek, który może wprowadzić i z powodzeniem stosować każda firma i instytucja.

Oprócz wspomnianych nowości, moduł HelpDesk w Axence nVision 8.5 oferuje również: kreator dodawania zrzutów ekranu i załączników w widoku zgłoszenia, różne opcje formatowania treści zgłoszeń i komentarzy (listy, punktory, kolor czcionki itp.), możliwość dodawania odnośników do istniejących w bazie wiedzy artykułów czy przeglądania aktywności użytkowników w systemie z możliwością filtrowania (activity log). Z modułem zintegrowano również komunikator (czat), pozwalający na zachowanie poufnej korespondencji firmowej na wewnętrznym serwerze. Wszystkie nowe funkcje i poprawki zostały zawarte w historii zmian.

Źródło: Axence