Virtual-IT.pl - wirtualizacja cloud computing storage SDx data center

#VeeamON2017 - Rozszerzenie platformy Veeam Availability
#VeeamON2017 - Rozszerzenie platformy Veeam Availability

Firma Veeam Software, w trakcie konferencji VeeamON 2017, poinformowała o rozszerzeniu platformy Veeam ‘Always-On Cloud’ Availability Platform o nowy framework Universal Storage API oraz rozszerzenie ekosystemu partnerów strategicznych.

Czytaj więcej...

Altaro VM Backup 6 dla Hyper-V i VMware - przegląd i instalacja (cz. 1)
Altaro VM Backup 6 dla Hyper-V i VMware - przegląd i instalacja (cz. 1)

Wraz z rozwojem technologii wirtualizacji i wynikającymi z tego zmianami krajobrazu środowisk IT, zmienia się podejście do ochrony danych. Z wirtualizacją przegrało wiele rozwiązań zaprojektowanych z myślą o środowiskach fizycznych. Na rynku pojawiły się nowe rozwiązania, opracowane z myślą o środowiskach wirtualnyc...

Czytaj więcej...

Pięć głównych zasad zarządzania danymi
Pięć głównych zasad zarządzania danymi

Obecnie centralnym elementem każdej działalności biznesowej są dane. Firmy chcą z nich aktywnie korzystać bez względu na miejsce, w którym dane te są przechowywane. W przemówieniu inaugurującym konferencję Commvault GO 2016, Robert Hammer, prezes i dyrektor generalny firmy Commvault, przedstawił pięć podstawowych za...

Czytaj więcej...

Czy ufamy chmurze? - Raport Intel Security
Czy ufamy chmurze? - Raport Intel Security

Tylko jedna trzecia (34%) osób przebadanych w ramach nowego projektu Intel Security uznała, że członkowie najwyższego kierownictwa w ich organizacjach w pełni rozumieją kwestie bezpieczeństwa chmury obliczeniowej. Kompletne wyniki ankiety wskazują na ogromną, wręcz krytyczną potrzebę zwiększania poziomu zaufania do ...

Czytaj więcej...

15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2016 roku
15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2016 roku

Certyfikacja wśród specjalistów z branży IT jest elementem często pożądanym przez pracodawców. By aktywnie uczestniczyć w rynku pracy, należy stale podnosić swoje kwalifikacje. Odpowiednie certyfikaty idąc w parze z posiadanymi i rozwijanymi umiejętnościami oraz determinacja związana ze zdobywaniem wiedzy, niejednok...

Czytaj więcej...

Altaro VM Backup dla dostawców usług IT!
Altaro VM Backup dla dostawców usług IT!

Altaro Software, dostawca rozwiązań do tworzenia kopii zapasowych, znany głównie ze swojego flagowego produktu VM Backup, pozwalającego na tworzenie kopii zapasowych maszyn wirtualnych działających w środowisku Microsoft Hyper-V i VMware vSphere, udostępnił portal online, zbudowany specjalnie z myślą o dostawcach us...

Czytaj więcej...

Aktualności

Nowa jakość helpdesku w Axence nVision

Axence nvisionAxence - producent kompleksowego oprogramowania do zarządzania infrastrukturą IT - zaprezentował wersję 8.5 swojego flagowego rozwiązania Axence nVision. Główne zmiany w ostatnim wydaniu dotyczą modułu HelpDesk, przeznaczonego do świadczenia zdalnej pomocy technicznej w firmach i instytucjach. Zyskał on zupełnie nowe oblicze oraz szereg funkcjonalności, w tym możliwość definiowania własnych automatyzacji. Nową odsłonę aplikacji można już pobrać ze strony WWW firmy.


Funkcjonalny, intuicyjny, przejrzysty
Podobnie jak poprzednik, nowy moduł HelpDesk jest dostępny z poziomu przeglądarki internetowej. W odpowiedzi na rosnącą mobilność administratorów można z niego korzystać z dowolnego miejsca na świecie, również za pośrednictwem tabletu, co stanowi jedną z nowości w tej wersji. Interfejs programu został napisany od nowa z myślą o jak największej intuicyjności i przejrzystości. Cechuje go między innymi lepsza organizacja treści, jednolitość stosowanych rozwiązań w motoryce oraz kompletne przeprojektowanie istniejących funkcji. By ułatwić pracę z narzędziem zastosowano m.in. wygodny mechanizm drag & drop (do zarządzania priorytetami) oraz edytor WYSIWYG (zgłoszenia/komentarze/artykuły). Aplikacja została zbudowana w oparciu o istniejącą logikę systemu HelpDesk, co zapewnia kompatybilność z poprzednimi wersjami.

"Ewolucja modułu HelpDesk zwiastuje zmianę filozofii tworzenia aplikacji przez Axence. Prezentując jego nową odsłonę pokazujemy, że wciąż jesteśmy zorientowani na ciągły rozwój oprogramowania Axence nVision" - mówi Grzegorz Oleksy, Prezes Zarządu Axence.

axence nvision 8.5 helpdesk

Nowości i usprawnienia
W module HelpDesk dodano szereg nowych funkcji oraz udoskonalono te dostępne wcześniej. Całkowitemu przeprojektowaniu uległ system zgłoszeń. Celem zmian było skrócenie reakcji pracowników pomocy technicznej na zgłaszane problemy. Interfejs oparto o filtrowaną listę z elementami wspomagającymi pracę nad zarejestrowanymi zdarzeniami. Nowością jest m.in. szybki podgląd zgłoszenia w postaci pionowego panelu wyświetlanego w prawej części interfejsu listy zgłoszeń. Dopełnienie tworzy napisana od podstaw, szczegółowa wyszukiwarka zgłoszeń. Warto zwrócić uwagę, że zarówno powiadomienia, jak i poszczególne widoki zgłoszeń, odświeżane są w czasie rzeczywistym.

Szczególnie istotną nowością są automatyzacje, czyli reguły dotyczące akcji, które zostaną automatycznie podjęte w procesowaniu zgłoszenia, niezwłocznie po spełnieniu uprzednio zdefiniowanych warunków.

Automatyzacje w Axence nVision 8.5 są elastyczne: umożliwiają tworzenie indywidualnych reguł do różnych scenariuszy mogących zaistnieć w obiegu zgłoszeń. Pozwalają one oszczędzić czas pracowników pomocy technicznej oraz osób zgłaszających problemy. Ich konfiguracja jest bardzo prosta dzięki kreatorowi zawierającemu ponad 100 wariantów predefiniowanych warunków i działań. Przydzielanie zgłoszeń do odpowiednich kategorii po rozpoznaniu słów kluczowych, generowanie w wątkach odpowiedzi odsyłających do artykułów z bazy wiedzy czy zmiana statusu po odpowiedniej akcji użytkownika, to zaledwie kilka przykładów zadań, które można zautomatyzować. Aby jeszcze bardziej ułatwić pracę z nowym narzędziem, na starcie udostępniono kilka bazowych szablonów podstawowych automatyzacji, które może aktywować administrator. Dodanie kolejnych jest planowane w następnych wersjach programu.

Baza wiedzy to funkcjonalność, która pojawiła się po raz pierwszy w wersji 8.0 Axence nVision, teraz jednak zyskała zupełnie nowe możliwości. Dzięki niej administrator może stworzyć dla pracowników poradniki, jak rozwiązywać najprostsze awarie, co pozwala specjalistom pomocy technicznej skupić się na bardziej złożonych zgłoszeniach. Do artykułów w bazie wiedzy można dodawać grafiki oraz filmy z YouTube. Wpisy można także kategoryzować w dowolny sposób. Baza wiedzy to samouczek, który może wprowadzić i z powodzeniem stosować każda firma i instytucja.

Oprócz wspomnianych nowości, moduł HelpDesk w Axence nVision 8.5 oferuje również: kreator dodawania zrzutów ekranu i załączników w widoku zgłoszenia, różne opcje formatowania treści zgłoszeń i komentarzy (listy, punktory, kolor czcionki itp.), możliwość dodawania odnośników do istniejących w bazie wiedzy artykułów czy przeglądania aktywności użytkowników w systemie z możliwością filtrowania (activity log). Z modułem zintegrowano również komunikator (czat), pozwalający na zachowanie poufnej korespondencji firmowej na wewnętrznym serwerze. Wszystkie nowe funkcje i poprawki zostały zawarte w historii zmian.

Źródło: Axence