Virtual-IT.pl - wirtualizacja cloud computing storage SDx data center

#VeeamON2017 - Rozszerzenie platformy Veeam Availability
#VeeamON2017 - Rozszerzenie platformy Veeam Availability

Firma Veeam Software, w trakcie konferencji VeeamON 2017, poinformowała o rozszerzeniu platformy Veeam ‘Always-On Cloud’ Availability Platform o nowy framework Universal Storage API oraz rozszerzenie ekosystemu partnerów strategicznych.

Czytaj więcej...

Altaro VM Backup 7.5 z backupem do chmury Azure
Altaro VM Backup 7.5 z backupem do chmury Azure

Firma Altaro zaktualizowała swoje flagowe rozwiązanie - Altaro VM Backup - przeznaczone do tworzenia kopii zapasowych maszyn wirtualnych działających pod kontrolą hypervisorów Microsoft Hyper-V oraz VMware vSphere/ESXi. W nowej wersji Altaro VM Backup v7.5 wprowadzono wsparcie dla składowania kopii zapasowych w ...

Czytaj więcej...

15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2016 roku
15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2016 roku

Certyfikacja wśród specjalistów z branży IT jest elementem często pożądanym przez pracodawców. By aktywnie uczestniczyć w rynku pracy, należy stale podnosić swoje kwalifikacje. Odpowiednie certyfikaty idąc w parze z posiadanymi i rozwijanymi umiejętnościami oraz determinacja związana ze zdobywaniem wiedzy, niejednok...

Czytaj więcej...

Czy ufamy chmurze? - Raport Intel Security
Czy ufamy chmurze? - Raport Intel Security

Tylko jedna trzecia (34%) osób przebadanych w ramach nowego projektu Intel Security uznała, że członkowie najwyższego kierownictwa w ich organizacjach w pełni rozumieją kwestie bezpieczeństwa chmury obliczeniowej. Kompletne wyniki ankiety wskazują na ogromną, wręcz krytyczną potrzebę zwiększania poziomu zaufania do ...

Czytaj więcej...

Raport Veeam: ciągłość działania usług IT poważnym wyzwaniem dla polskich firm
Raport Veeam: ciągłość działania usług IT poważnym wyzwaniem dla polskich firm

Badanie firmy Veeam Software, innowacyjnego dostawcy rozwiązań, które zapewniają stałą dostępność na potrzeby przedsiębiorstw działających non stop (Availability for the Always-On Enterprise), pokazuje, że ponad połowa organizacji w Polsce zmaga się z przystosowaniem firmowej infrastruktury do wymogów now...

Czytaj więcej...

Bezpieczeństwo IT - w chmurze czy lokalnie?
Bezpieczeństwo IT - w chmurze czy lokalnie?

Jak wskazuje Gartner jednym z głównych trendów w gospodarce światowej jest dziś Cloud Shift, czyli coraz silniejszy nacisk na wykorzystanie chmury obliczeniowej. Analitycy tej firmy twierdzą, że do 2020 roku niewykorzystywanie chmury będzie w przedsiębiorstwach zjawiskiem tak rzadkim, jak obecnie brak dos...

Czytaj więcej...

Aktualności

Citrix porzuca rozwój XenClient

CitrixFirma Citrix poinformowała na swojej stronie internetowej, że zaprzestaje rozwijać kliencki hypervisor typu pierwszego, zaprezentowany po raz pierwszy w 2009 roku podczas konferencji Citrix Synergy - XenClient. Rozwiązanie można nabyć do 1 października br., po czym XenClient przejdzie w status End-of-Life, którego koniec ustalono na 12 grudnia 2016 roku.


Na XenClient składają się dwa główne elementy. Pierwszy z nich, XenClient Engine, hypervisor instalowany bezpośrednio na sprzęcie, zapewniający wysoką wydajność i bezpieczeństwo, pozwalający na centralne zarządzanie wieloma wirtualnymi desktopami wraz z pełną izolacją, udostępniający użytkownikom środowisko pracy nawet po odłączeniu od sieci (VDI w trybie offline). Drugi element to Synchronizator XenClient (XenClient Synchronizer), pozwalający na zdalne zarządzanie, synchronizację i definiowanie odpowiednich polityk bezpieczeństwa. Citrix XenClient, poza tym że był oferowany jako rozwiązanie suwerenne, wchodził w skład XenDesktop w wersji Enterprise oraz Platinum.

Dlaczego Citrix wycofuje się z rozwoju XenClient Enterprise? Zamysł wprowadzenia na rynek klienckiego hypervisora klasy korporacyjnej spotkał się z dużym entuzjazmem klientów i pozytywnymi ocenami analityków. Od samego początku rozwiązanie było kierowane do użytkowników mobilnych, korzystających z komputerów przenośnych. Niestety ze względu na architekturę, rozwiązanie w początkowej fazie rozwoju oferowało wsparcie tylko dla kilkunastu modeli laptopów/notebooków. Z czasem ta liczba wzrosła do wielu modeli jednak ograniczenia sprzętowe okazały się najwyraźniej zbyt dużym hamulcem, by XenClient mógł pojawić się na setkach tysięcy komputerów.

Oficjalną przyczyną porzucenia XenClient przez Citrix jest chęć ujednolicenia priorytetów i skierowania zasobów w kierunku technologii oraz projektów mających przyczynić się do przyspieszenia rozwoju technologii XenApp i XenDesktop. Zwrócono przy tym również uwagę na fakt, iż koszty wdrożenia XenClient i złożoność obsługi różnych platform sprzętowych przerastała wiele firm.