Po pomyślnych pięciu latach funkcjonowania globalnego programu dla partnerów handlowych SELECT firma Fujitsu gruntownie zmienia jego zasady. Umożliwi to dostosowanie programu do zmieniających się potrzeb partnerów na całym świecie oraz pozwoli osiągnąć cel firmy, jakim jest rentowny rozwój. Uwzględniając dynamiczne zmiany na rynku i ścisłą współpracę z partnerami handlowymi, firma Fujitsu modyfikuje strukturę, ofertę szkoleniową oraz korzyści wynikające z programu SELECT.
"Program SELECT firmy Fujitsu jest jednym z najlepszych programów dla partnerów handlowych w branży, ponieważ stale przynosi korzyści w trzech podstawowych obszarach: niezawodne innowacje, indywidualne wsparcie i zaangażowanie w rozwój. Nasz nowy, ulepszony program SELECT stanowi podstawę strategii firmy Fujitsu. Ułatwia partnerom handlowym rozwijanie działalności przez zacieśnienie relacji z firmą Fujitsu, co daje im wyłączny dostęp do specjalistów, zasobów i szkoleń. Wspólny rozwój za pośrednictwem partnerów handlowych jest strategicznym priorytetem firmy Fujitsu" - twierdzi Veerle Limbos, wiceprezes ds. kanałów sprzedaży (dział produktów dostępnych globalnie) w firmie Fujitsu.
Dwie metody współpracy z firmą Fujitsu: SELECT Registered i SELECT Expert
Program SELECT, w który zaangażowało się już ponad 16 200 firm z całego świata, obecnie oferuje dwa poziomy partnerstwa: SELECT Registered i SELECT Expert. Partnerzy SELECT Registered często reprezentują początkowy etap współpracy: budowanie relacji oraz inwestowanie w zdobywanie wiedzy na temat oferty firmy Fujitsu. Sprzedają oni produkty standardowe, takie jak klienckie urządzenia komputerowe LIFEBOOK i STYLISTIC, serwery PRIMERGY oraz systemy pamięci masowej ETERNUS. Ich współpracę z firmą Fujitsu ułatwiają dystrybutorzy. Mimo to ci partnerzy mają dostęp do portalu dla partnerów handlowych firmy Fujitsu, kompleksowego zestawu narzędzi wspomagającego sprzedaż, a także informacji związanych z obsługą przedsprzedażną.
Dzięki certyfikacji partnerzy handlowi firmy Fujitsu mogą zdobyć różne specjalizacje1 kwalifikujące do statusu SELECT Expert, aby uzyskać dodatkowe korzyści. Partnerzy mogą koncentrować się na dowolnej spośród nowych specjalizacji w ramach statusu Expert, od rozwiązań mobilnych przez zaawansowane rozwiązania serwerowe po ochronę danych. Specjalizacje umożliwiają partnerom handlowym wyróżnienie się na tle konkurencji oraz pełnienie roli zaufanego doradcy klientów. Zmieniono klasyfikację wszystkich specjalizacji w ramach statusu SELECT Expert - teraz są bardziej ukierunkowane na klienta oraz zapewniają partnerom wiedzę, zasoby i narzędzia, których potrzebują, aby lepiej doradzać klientom. Klasyfikację oparto na dogłębnej znajomości obecnych wyzwań informatycznych, takich jak mobilność, bezpieczeństwo i wielkie zbiory danych, a także rozwiązaniach najlepiej zaspokajających związane z nimi potrzeby.
Kompleksowe szkolenia dla partnerów handlowych - takie same jak dla pracowników wewnętrznych Fujitsu
Na podstawie nowych specjalizacji SELECT Expert firma Fujitsu opracowała rozszerzony program szkoleniowy obejmujący kursy w zakresie sprzedaży, obsługi przedsprzedażnej oraz instalacji dla każdej z tych dziedzin. Oferując wyjątkowe kompleksowe kursy prowadzone przez SELECT Academy, firma szkoli partnerów handlowych tak samo jak własnych pracowników.
Program szkoleniowy Fujitsu uznaje też kwalifikacje technologiczne innych firm, które partnerzy handlowi uzyskali u partnerów technologicznych, takich jak VMWare czy Microsoft, a nawet u konkurencyjnych dostawców. Umożliwia to partnerom o statusie SELECT Registered szybkie przejście na poziom SELECT Expert.
Źródło: Fujitsu