Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity
Najlepsze kursy internetowe w kategorii IT i oprogramowanie

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Aktualności

Badanie Veeam - firmy tracą 2 miliony USD przez brak dostępu do danych

Utrata DanychVeeam Software, innowacyjny dostawca rozwiązań na potrzeby nowoczesnych centrów danych - Availability for the Modern Data Center - zaprezentował Veeam Data Center Availability Report 2014, czwartą edycję swojego dorocznego raportu, który bada w jaki sposób organizacje radzą sobie z zagwarantowaniem stałego i natychmiastowego dostępu do usług IT.


Jak pokazują wyniki tego międzynarodowego badania, 82 proc. dyrektorów ds. IT przyznaje, że nie jest w stanie spełnić wymagań firmy w tym zakresie. Pociąga to za sobą natychmiastowe straty - awarie aplikacji kosztują przedsiębiorstwa ponad 2 miliony dolarów rocznie w utraconych przychodach, spadku produktywności, niewykorzystanych możliwościach oraz utracie danych, których nie da się odzyskać z kopii zapasowych.

Obecnie przedsiębiorstwa działające na rynku globalnym muszą współpracować z partnerami, klientami i innymi podmiotami zlokalizowanymi w różnych strefach czasowych. Oznacza to, że zasoby centrów danych muszą być zawsze dostępne, bez względu na miejsce i czas. W przeciwnym razie koszty spowodowane brakiem ciągłości będą stale wzrastać. Przewiduje się, że w ciągu najbliższych 15 lat  rynki wschodzące wygenerują 40 proc. globalnego wzrostu, dlatego też niewykorzystanie międzynarodowych możliwości na skutek przestojów może spowodować nieodwracalne straty.

"Dostępność usług informatycznych jest obecnie ważniejsza, niż kiedykolwiek. Pomimo to branża IT wciąż zawodzi przedsiębiorstwa, które uznały, że muszą pogodzić się z przestojami, a ciągłość funkcjonowania firmy (Always-On Business) jest zwykłą fantazją. Taki stan rzeczy jest  niedopuszczalny. Organizacje nie mogą pozwolić sobie na stratę milionów dolarów przez błędy działu IT, nie mogą też narażać się na ryzyko niedostępności danych. Dobra wiadomość jest taka, że niedługo ta niekorzystna sytuacja może ulec zmianie. Organizacje muszą zapomnieć o tym, co przez lata mówiono im o dostępności i domagać się poprawy. Jeśli przemówią jednym głosem, to za pięć lat stała dostępność aplikacji stanie się oczywistością, a konsumenci i pracownicy na całym świecie będą mogli uzyskiwać dostęp do tego co chcą i kiedy chcą" - powiedział Ratmir Timashev, dyrektor generalny Veeam.

Oto kluczowe wnioski z badania Veeam Data Center Availability Report 2014:

Przedsiębiorstwa nie są w stanie spełnić rosnących wymagań w zakresie ciągłości biznesowej
• 82 proc. dyrektorów ds. IT (CIO) twierdzi, że nie może spełnić potrzeb swojej firmy. Ponad 90 proc. CIO czuje presję związaną z wymogiem szybszego odzyskiwania danych, ograniczania finansowych konsekwencji spowodowanych nieplanowanymi przestojami, a także częstszym tworzeniem kopii zapasowych, które zmniejsza ryzyko utraty danych.
• Presja ta wynika ze zwiększonej częstotliwości interakcji w czasie rzeczywistym pomiędzy klientami, partnerami, dostawcami i pracownikami (65 proc. respondentów), z potrzeby dostępu do aplikacji w różnych strefach czasowych (56 proc.), rosnącej popularności urządzeń mobilnych (56 proc.), pracy poza typowymi godzinami (54 proc.) oraz rosnącego stopnia automatyzacji w zakresie podejmowania decyzji i obsługi transakcji (53 proc.).

Nieplanowane przestoje generują rosnące koszty
• Nieplanowane przestoje aplikacji zdarzają się częściej niż raz na miesiąc (średnio 13 razy w roku).
• Nieplanowane przestoje aplikacji kosztują organizacje od 1,4 do 2,3 mln dolarów rocznie w utraconych przychodach, spadku produktywności i niewykorzystanych okazjach.

Ochrona nie jest gwarantowana
• Jedna na sześć prób przywrócenia kopii zapasowej kończy się niepowodzeniem. Oznacza to, że przy 13 przestojach aplikacji w ciągu roku dane zostaną trwale utracone przynajmniej dwa razy. Kosztuje to przedsiębiorstwa minimum 682 000 dolarów rocznie.

Organizacje narażają się na utratę danych wartych miliony dolarów
• Organizacje ryzykują również, że w skali roku przestoje spowodują utratę danych aplikacyjnych wartych od 4,4 mln do 7,9 mln dolarów.

Firmy domagają się większej dostępności. Pomimo to działom IT brakuje ponad godzinę do osiągnięcia zakładanego czasu przywracania po awarii (RTO) dla krytycznych danych i ponad 2,5 godziny w stosunku do standardów ciągłości wyznaczonych przez nowoczesne rozwiązania wysokiej dostępności. Co gorsza, brakuje im 1,5 godziny do osiągnięcia wskaźnika RPO (zakładany punkt przywracania) oraz aż 4,5 godziny w stosunku do współczesnych standardów ciągłości.

"Nie ma wątpliwości, że era ciągłego funkcjonowania firm już nadeszła. Aby nie pozostać w tyle, przedsiębiorstwa potrzebują całkowicie nowych rozwiązań, które zagwarantują całodobową dostępność w sposób niemożliwy do osiągnięcia przez tradycyjne rozwiązania do ochrony i backupu danych. Oznacza to szybkie, gwarantowane przywracanie każdego pliku, aplikacji albo wirtualnego serwera. Oznacza to również wykorzystanie danych i środowisk backupu do testowania wdrożeń nowych aplikacji w celu ograniczenia ryzyka awarii. Wreszcie oznacza to także pełną widoczność, z aktywnym monitorowaniem i alarmowaniem o problemach, zanim wpłyną one na działanie systemu. Dyrektorzy ds. IT najwyraźniej zdają sobie z tego sprawę, ponieważ 78 proc. badanych planuje zmienić swój produkt do ochrony danych w ciągu najbliższych dwóch lat, aby osiągnąć wymagany stopień dostępności. W rezultacie problemy z dostępnością odejdą w przeszłość" - dodał Timashev.

Veeam Data Center Availability Report 2014 opiera się na badaniu internetowym przeprowadzonym wśród 760 dyrektorów ds. IT w firmach zatrudniających ponad 1000 pracowników w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Włoszech, Holandii, Szwajcarii, Brazylii, Australii i Singapurze. Przeprowadzone zostało na zlecenie Veeam przez Vanson Bourne, niezależną organizację badań rynkowych. Pełen raport znajduje się pod tym adresem.

Źródło: Veeam Software

Logowanie i rejestracja