Firma EMC Corporation opublikowała wyniki „EMC Privacy Index” - globalnego badania postaw konsumentów w kontekście prywatności w mediach elektronicznych. Jego wyniki wykazały, że przekonania konsumentów dotyczące prywatności są bardzo zróżnicowane i zależą od regionu geograficznego oraz rodzaju czynności wykonywanych online.
"Rozwiązania do przetwarzania w chmurze (cloud computing) i obsługi wielkich zbiorów danych (Big Data) mają niezwykły potencjał promowania postępu społecznego i pozytywnych zmian rynkowych, jednak podstawą tego potencjału jest zaufanie. Użytkownicy muszą wiedzieć, że chronione są nie tylko ich dane, ale też ich poczucie prywatności. Privacy Index uwidocznił rozbieżność opinii na temat tych newralgicznych kwestii w skali całego świata i warto go potraktować jako sygnał ostrzegawczy. Odpowiedzialność za uczciwe, przejrzyste, bezpieczne i godne zaufania wykorzystanie danych osobowych ponoszą bowiem zarówno przedsiębiorstwa i instytucje rządowe, jak i użytkownicy" - Jeremy Burton, dyrektor ds. produktów i marketingu w dziale infrastruktury informatycznej firmy EMC.
Tocząca się od dawna debata na temat dopuszczalnego poziomu wglądu instytucji rządowych i przedsiębiorstw w prywatne czynności, zachowania i informacje poszczególnych osób rozciąga się teraz również na świat mediów elektronicznych. „EMC Privacy Index” bada, w jaki sposób konsumenci na całym świecie postrzegają swoje prawa i możliwości w zakresie prywatności online, a także na ile są gotowi zrezygnować z korzyści i wygód oferowanych przez usługi sieciowe, aby chronić swoją prywatność.
• 91% respondentów ceni sobie zalety technologii cyfrowych z powodu „łatwiejszego dostępu do informacji i wiedzy”
• Tylko 27% jest gotowych zrezygnować z części prywatności w celu uzyskania większego komfortu korzystania z serwisów online
• Tylko 41% wierzy, że instytucje rządowe dbają o poufność danych obywateli
• 81% uważa, że poziom prywatności będzie w ciągu kolejnych pięciu lat stale spadać; 59% twierdzi, że mają mniejsze poczucie prywatności niż w ubiegłym roku
Najważniejsze wnioski z badania znajdziesz w infografice:
Badaniem objęto 15 000 osób z 15 krajów.