Virtual-IT.pl - wirtualizacja cloud computing storage SDx data center

Altaro VM Backup 7.6 na horyzoncie!
Altaro VM Backup 7.6 na horyzoncie!

Wielkimi krokami zbliża się nowe wydanie Altaro VM Backup, rozwiązania przeznaczonego do tworzenia kopii zapasowych maszyn wirtualnych działających pod kontrolą hypervisorów Microsoft Hyper-V oraz VMware vSphere/ESXi. W nowej wersji Altaro VM Backup oznaczonej numerem 7.6 wprowadzono kilka istotnych usprawnień. ...

Czytaj więcej...

Raport Veeam: ciągłość działania usług IT poważnym wyzwaniem dla polskich firm
Raport Veeam: ciągłość działania usług IT poważnym wyzwaniem dla polskich firm

Badanie firmy Veeam Software, innowacyjnego dostawcy rozwiązań, które zapewniają stałą dostępność na potrzeby przedsiębiorstw działających non stop (Availability for the Always-On Enterprise), pokazuje, że ponad połowa organizacji w Polsce zmaga się z przystosowaniem firmowej infrastruktury do wymogów now...

Czytaj więcej...

Bezpieczeństwo IT - w chmurze czy lokalnie?
Bezpieczeństwo IT - w chmurze czy lokalnie?

Jak wskazuje Gartner jednym z głównych trendów w gospodarce światowej jest dziś Cloud Shift, czyli coraz silniejszy nacisk na wykorzystanie chmury obliczeniowej. Analitycy tej firmy twierdzą, że do 2020 roku niewykorzystywanie chmury będzie w przedsiębiorstwach zjawiskiem tak rzadkim, jak obecnie brak dos...

Czytaj więcej...

15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2017 roku
15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2017 roku

Od specjalistów IT bardzo często wymaga się posiadania dodatkowych certyfikatów potwierdzających umiejętności w obszarze, za który są odpowiedzialni. Odpowiednie certyfikaty, w parze z posiadanymi kompetencjami oraz determinacja związana ze zdobywaniem wiedzy, często pomagają wspiąć się na kolejn...

Czytaj więcej...

Dwie trzecie firm z sektora MŚP już wybrało chmurę
Dwie trzecie firm z sektora MŚP już wybrało chmurę

Z raportu "Chmura w MŚP. Zaufanie czy ostrożność przedsiębiorców?" opracowanego przez Onex Group wynika, że już 67 procent małych i średnich firm w Polsce korzysta z rozwiązań chmurowych. W porównaniu z badaniami przeprowadzonymi przed rokiem odnotowano 16 procentowy wzrost. Choć na pierwszy rzut oka taki...

Czytaj więcej...

Czy ufamy chmurze? - Raport Intel Security
Czy ufamy chmurze? - Raport Intel Security

Tylko jedna trzecia (34%) osób przebadanych w ramach nowego projektu Intel Security uznała, że członkowie najwyższego kierownictwa w ich organizacjach w pełni rozumieją kwestie bezpieczeństwa chmury obliczeniowej. Kompletne wyniki ankiety wskazują na ogromną, wręcz krytyczną potrzebę zwiększania poziomu zaufania do ...

Czytaj więcej...

Inwestycje w chmurę będą rosły o blisko 19 proc. rocznie
Inwestycje w chmurę będą rosły o blisko 19 proc. rocznie

Polskie firmy coraz powszechniej wdrażają rozwiązania oparte na chmurze obliczeniowej, doceniając korzyści oraz oszczędności w wydatkach na IT. Eksperci prognozują, że rynek ten będzie w najbliższych latach rósł skokowo, a technologia cloud computing wkrótce będzie w stanie zaspokoić wszystkie potrzeby biznesowe fir...

Czytaj więcej...

Aktualności

Chmura motorem rozwoju rynku contact center

chmura obliczeniowaInteractive Intelligence Group Inc., dostawca oprogramowania i usług zwiększających jakość obsługi klienta, udostępnił najnowszą analizę firmy Frost & Sullivan “Cloud Momentum Boosts Trends in the Contact Center", z której wynika, że w 2012 roku po raz pierwszy wydatki na chmurowe rozwiązania contact center prześcignęły rynek rozwiązań wdrażanych tradycyjnie, w siedzibie firmy.


Frost & Sullivan przewiduje, że do 2017 roku nakłady na hostowane contact center będą rosły w średnim tempie 12,1% rocznie, podczas gdy tempo wzrostu rynku rozwiązań wdrażanych tradycyjnie nie przekroczy w tym okresie 5,5%.

Analitycy firmy Frost & Sullivan szacują, że wartość globalnego rynku hostowanych rozwiązań contact center wzrosła od 1,561 bilionów dolarów w 2011 roku do 1,761 bilionów dolarów w 2012 r., co oznacza rozwój o 12,8%. W kalkulacji uwzględniono wydatki na hostowane i chmurowe aplikacje ACD, IVR, kampanie wychodzące, czaty, monitoring jakości, zarządzanie personelem i analitykę obsługi klienta. W tym samym roku globalna wartość rozwiązań contact center wdrożonych w modelu tradycyjnym zwiększyła się tylko o 0,6%, od 1,615 do 1,62 bilionów dolarów.

"Dane opublikowane przez firmę Frost & Sullivan potwierdziły naszą opinię o kierunku rozwoju branży. Interactive Intelligence udostępnia system contact center w chmurze od 2009 roku; od tego czasu co roku obserwujemy znaczący wzrost ilości wdrożeń w tym modelu. W 2012 roku zamówienia cloud osiągnęły poziom 35% całkowitej liczby zamówień firmy. Tak wyraźny i stały wzrost w ciągu trzech lat to moim zdaniem świadectwo, że chmura to coś więcej niż przelotna medialna moda" - powiedział Marcin Grygielski, dyrektor regionalny na rynek Europy Środkowej i Wschodniej, Interactive Intelligence.

Frost & Sullivan przewiduje, że w 2017 roku globalny rynek hostowanych rozwiązań contact center osiągnie wartość 3.162 bilionów dolarów, co oznacza średnie roczne tempo wzrostu 12,1%. W tym samym czasie sektor rozwiązań wdrożonych w modelu tradycyjnym będzie rósł w średnim tempie 5,5 % rocznie, osiągając w 2017 roku wartość 1.892 biliona dolarów.

"Chmura podbija rynek, ponieważ z punktu widzenia użytkownika jest po prostu bardzo wygodna. Zamiast kupować serwery i licencje, klient kupuje jedynie funkcje, których w danym momencie potrzebuje. Zamiast martwić się o ciągłość pracy systemu i bezpieczeństwo danych, podpisuje z dostawcą umowę na dany poziom SLA i rozlicza go z osiąganych efektów. Zamiast szkolenia własnego zespołu administracyjnego, korzysta ze specjalistów, którzy z danym systemem pracują od lat" - powiedział Marcin Grygielski.

W Europie rozwój chmury jest dodatkowo stymulowany przez kryzys ekonomiczny. W niepewnej sytuacji gospodarczej firmy poszukują oszczędności, a model chmury jest bardzo korzystny finansowo. Brak bariery inwestycyjnej, redukcja kosztów CAPEX i kontrola OPEX, powiązanie kosztów z wykorzystywanymi zasobami oraz niższe nakłady na sprzęt dla wielu firm stanowią znaczące argumenty.

Źródło: Interactive Intelligence