Interactive Intelligence Group Inc., dostawca oprogramowania i usług zwiększających jakość obsługi klienta, udostępnił najnowszą analizę firmy Frost & Sullivan “Cloud Momentum Boosts Trends in the Contact Center", z której wynika, że w 2012 roku po raz pierwszy wydatki na chmurowe rozwiązania contact center prześcignęły rynek rozwiązań wdrażanych tradycyjnie, w siedzibie firmy.
Frost & Sullivan przewiduje, że do 2017 roku nakłady na hostowane contact center będą rosły w średnim tempie 12,1% rocznie, podczas gdy tempo wzrostu rynku rozwiązań wdrażanych tradycyjnie nie przekroczy w tym okresie 5,5%.
Analitycy firmy Frost & Sullivan szacują, że wartość globalnego rynku hostowanych rozwiązań contact center wzrosła od 1,561 bilionów dolarów w 2011 roku do 1,761 bilionów dolarów w 2012 r., co oznacza rozwój o 12,8%. W kalkulacji uwzględniono wydatki na hostowane i chmurowe aplikacje ACD, IVR, kampanie wychodzące, czaty, monitoring jakości, zarządzanie personelem i analitykę obsługi klienta. W tym samym roku globalna wartość rozwiązań contact center wdrożonych w modelu tradycyjnym zwiększyła się tylko o 0,6%, od 1,615 do 1,62 bilionów dolarów.
"Dane opublikowane przez firmę Frost & Sullivan potwierdziły naszą opinię o kierunku rozwoju branży. Interactive Intelligence udostępnia system contact center w chmurze od 2009 roku; od tego czasu co roku obserwujemy znaczący wzrost ilości wdrożeń w tym modelu. W 2012 roku zamówienia cloud osiągnęły poziom 35% całkowitej liczby zamówień firmy. Tak wyraźny i stały wzrost w ciągu trzech lat to moim zdaniem świadectwo, że chmura to coś więcej niż przelotna medialna moda" - powiedział Marcin Grygielski, dyrektor regionalny na rynek Europy Środkowej i Wschodniej, Interactive Intelligence.
Frost & Sullivan przewiduje, że w 2017 roku globalny rynek hostowanych rozwiązań contact center osiągnie wartość 3.162 bilionów dolarów, co oznacza średnie roczne tempo wzrostu 12,1%. W tym samym czasie sektor rozwiązań wdrożonych w modelu tradycyjnym będzie rósł w średnim tempie 5,5 % rocznie, osiągając w 2017 roku wartość 1.892 biliona dolarów.
"Chmura podbija rynek, ponieważ z punktu widzenia użytkownika jest po prostu bardzo wygodna. Zamiast kupować serwery i licencje, klient kupuje jedynie funkcje, których w danym momencie potrzebuje. Zamiast martwić się o ciągłość pracy systemu i bezpieczeństwo danych, podpisuje z dostawcą umowę na dany poziom SLA i rozlicza go z osiąganych efektów. Zamiast szkolenia własnego zespołu administracyjnego, korzysta ze specjalistów, którzy z danym systemem pracują od lat" - powiedział Marcin Grygielski.
W Europie rozwój chmury jest dodatkowo stymulowany przez kryzys ekonomiczny. W niepewnej sytuacji gospodarczej firmy poszukują oszczędności, a model chmury jest bardzo korzystny finansowo. Brak bariery inwestycyjnej, redukcja kosztów CAPEX i kontrola OPEX, powiązanie kosztów z wykorzystywanymi zasobami oraz niższe nakłady na sprzęt dla wielu firm stanowią znaczące argumenty.
Źródło: Interactive Intelligence