Virtual-IT.pl - wirtualizacja cloud computing storage SDx data center

Altaro VM Backup dla dostawców usług IT!
Altaro VM Backup dla dostawców usług IT!

Altaro Software, dostawca rozwiązań do tworzenia kopii zapasowych, znany głównie ze swojego flagowego produktu VM Backup, pozwalającego na tworzenie kopii zapasowych maszyn wirtualnych działających w środowisku Microsoft Hyper-V i VMware vSphere, udostępnił portal online, zbudowany specjalnie z myślą o dostawcach us...

Czytaj więcej...

Prognozy Veeam na 2017 rok: chmura kluczowa dla rozwoju biznesu
Prognozy Veeam na 2017 rok: chmura kluczowa dla rozwoju biznesu

Mijający rok dobitnie wskazuje, jak ważna jest stała dostępność - zarówno usług, jak i danych. Wystarczy wspomnieć głośne fiasko elektronicznego spisu powszechnego na kontynencie australijskim, czy równie dotkliwe w skutkach przestoje systemów IT w sektorze transportu pasażerskiego. Awarie te sprawiły, że ludzie na ...

Czytaj więcej...

Altaro VM Backup 6 dla Hyper-V i VMware - przegląd i instalacja (cz. 1)
Altaro VM Backup 6 dla Hyper-V i VMware - przegląd i instalacja (cz. 1)

Wraz z rozwojem technologii wirtualizacji i wynikającymi z tego zmianami krajobrazu środowisk IT, zmienia się podejście do ochrony danych. Z wirtualizacją przegrało wiele rozwiązań zaprojektowanych z myślą o środowiskach fizycznych. Na rynku pojawiły się nowe rozwiązania, opracowane z myślą o środowiskach wirtualnyc...

Czytaj więcej...

Pięć głównych zasad zarządzania danymi
Pięć głównych zasad zarządzania danymi

Obecnie centralnym elementem każdej działalności biznesowej są dane. Firmy chcą z nich aktywnie korzystać bez względu na miejsce, w którym dane te są przechowywane. W przemówieniu inaugurującym konferencję Commvault GO 2016, Robert Hammer, prezes i dyrektor generalny firmy Commvault, przedstawił pięć podstawowych za...

Czytaj więcej...

Czy ufamy chmurze? - Raport Intel Security
Czy ufamy chmurze? - Raport Intel Security

Tylko jedna trzecia (34%) osób przebadanych w ramach nowego projektu Intel Security uznała, że członkowie najwyższego kierownictwa w ich organizacjach w pełni rozumieją kwestie bezpieczeństwa chmury obliczeniowej. Kompletne wyniki ankiety wskazują na ogromną, wręcz krytyczną potrzebę zwiększania poziomu zaufania do ...

Czytaj więcej...

15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2016 roku
15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2016 roku

Certyfikacja wśród specjalistów z branży IT jest elementem często pożądanym przez pracodawców. By aktywnie uczestniczyć w rynku pracy, należy stale podnosić swoje kwalifikacje. Odpowiednie certyfikaty idąc w parze z posiadanymi i rozwijanymi umiejętnościami oraz determinacja związana ze zdobywaniem wiedzy, niejednok...

Czytaj więcej...

Aktualności

Chmura motorem rozwoju rynku contact center

chmura obliczeniowaInteractive Intelligence Group Inc., dostawca oprogramowania i usług zwiększających jakość obsługi klienta, udostępnił najnowszą analizę firmy Frost & Sullivan “Cloud Momentum Boosts Trends in the Contact Center", z której wynika, że w 2012 roku po raz pierwszy wydatki na chmurowe rozwiązania contact center prześcignęły rynek rozwiązań wdrażanych tradycyjnie, w siedzibie firmy.


Frost & Sullivan przewiduje, że do 2017 roku nakłady na hostowane contact center będą rosły w średnim tempie 12,1% rocznie, podczas gdy tempo wzrostu rynku rozwiązań wdrażanych tradycyjnie nie przekroczy w tym okresie 5,5%.

Analitycy firmy Frost & Sullivan szacują, że wartość globalnego rynku hostowanych rozwiązań contact center wzrosła od 1,561 bilionów dolarów w 2011 roku do 1,761 bilionów dolarów w 2012 r., co oznacza rozwój o 12,8%. W kalkulacji uwzględniono wydatki na hostowane i chmurowe aplikacje ACD, IVR, kampanie wychodzące, czaty, monitoring jakości, zarządzanie personelem i analitykę obsługi klienta. W tym samym roku globalna wartość rozwiązań contact center wdrożonych w modelu tradycyjnym zwiększyła się tylko o 0,6%, od 1,615 do 1,62 bilionów dolarów.

"Dane opublikowane przez firmę Frost & Sullivan potwierdziły naszą opinię o kierunku rozwoju branży. Interactive Intelligence udostępnia system contact center w chmurze od 2009 roku; od tego czasu co roku obserwujemy znaczący wzrost ilości wdrożeń w tym modelu. W 2012 roku zamówienia cloud osiągnęły poziom 35% całkowitej liczby zamówień firmy. Tak wyraźny i stały wzrost w ciągu trzech lat to moim zdaniem świadectwo, że chmura to coś więcej niż przelotna medialna moda" - powiedział Marcin Grygielski, dyrektor regionalny na rynek Europy Środkowej i Wschodniej, Interactive Intelligence.

Frost & Sullivan przewiduje, że w 2017 roku globalny rynek hostowanych rozwiązań contact center osiągnie wartość 3.162 bilionów dolarów, co oznacza średnie roczne tempo wzrostu 12,1%. W tym samym czasie sektor rozwiązań wdrożonych w modelu tradycyjnym będzie rósł w średnim tempie 5,5 % rocznie, osiągając w 2017 roku wartość 1.892 biliona dolarów.

"Chmura podbija rynek, ponieważ z punktu widzenia użytkownika jest po prostu bardzo wygodna. Zamiast kupować serwery i licencje, klient kupuje jedynie funkcje, których w danym momencie potrzebuje. Zamiast martwić się o ciągłość pracy systemu i bezpieczeństwo danych, podpisuje z dostawcą umowę na dany poziom SLA i rozlicza go z osiąganych efektów. Zamiast szkolenia własnego zespołu administracyjnego, korzysta ze specjalistów, którzy z danym systemem pracują od lat" - powiedział Marcin Grygielski.

W Europie rozwój chmury jest dodatkowo stymulowany przez kryzys ekonomiczny. W niepewnej sytuacji gospodarczej firmy poszukują oszczędności, a model chmury jest bardzo korzystny finansowo. Brak bariery inwestycyjnej, redukcja kosztów CAPEX i kontrola OPEX, powiązanie kosztów z wykorzystywanymi zasobami oraz niższe nakłady na sprzęt dla wielu firm stanowią znaczące argumenty.

Źródło: Interactive Intelligence