Fujitsu wprowadza nowe produkty, usługi i rozwiązania, podkreślające zaangażowanie firmy w ukierunkowanie swojego modelu biznesowego na oferowanie usług i rozwiązań opartych na szerokiej ofercie produktów i technologii. W nowej strategii biznesowej główny nacisk położono na region Europy Środkowej, Bliskiego Wschodu, Afryki i Indii (CEMEA&I).
Przy realizacji nowej strategii biznesowej, zorientowanej na oferowanie usług i rozwiązań w regionie CEMEA&I, w tym usług i rozwiązań w zakresie przetwarzania w chmurze, Fujitsu wykorzysta swoją specjalistyczną wiedzę branżową do pozyskiwania klientów z sektorów sprzedaży detalicznej, bankowości, służby zdrowia i administracji publicznej. Jako że zmieniają się modele korzystania z rozwiązań informatycznych i telekomunikacyjnych, a przedsiębiorstwa różnych rozmiarów coraz częściej przechodzą na rozwiązania dopasowane do specyficznych potrzeb swojej branży, Fujitsu skupia się na zaspokojeniu tych potrzeb, oferując usługi i rozwiązania o wartości dodanej.
Świadczy o tym m.in. wprowadzenie w skali globalnej rozwiązania Fujitsu PalmSecure, zaprezentowanego na targach CeBIT, które już teraz jest stosowane w sektorze bankowości i służby zdrowia. Fujitsu PalmSecure umożliwia potwierdzenie tożsamości użytkownika na podstawie bezdotykowego skanowania układu żył jego dłoni i analizy danych biometrycznych. Jest to system bezpieczniejszy, trudniejszy do oszukania i łatwiejszy w użyciu niż tradycyjne metody uwierzytelniania kartą procesorową i numerem PIN.
Ponadto targi CeBIT były okazją do oficjalnego zaprezentowania Fujitsu Eco Track - zaawansowanego, działającego w chmurze oprogramowania, które daje firmom wyjątkowo dokładny obraz ich oddziaływania na środowisko oraz zapewnia przestrzeganie nowej dyrektywy UE w sprawie efektywności energetycznej. Fujitsu Cloud Store - programowanie jako usługa dostępne od 1 kwietnia - nie tylko zapewnia zgodność z audytami energetycznymi wymaganymi przez UE, lecz także pozwala uzyskać znacznie szerszy wgląd w optymalizację całych wzorców użytkowania energii przez zwiększenie przejrzystości kosztów operacyjnych i pokazanie możliwych usprawnień i oszczędności.
Biorąc pod uwagę fakt, że małe i średnie firmy korzystają z rozwiązań teleinformatycznych do optymalizowania swojej działalności biznesowej, Fujitsu wprowadza serwer PRIMERGY CX420. Serwer ten zawiera uproszczoną technologię klastrową, która pomaga wydłużyć pracę bez przestojów i zapewnia ciągłość biznesową w przypadku awarii systemu teleinformatycznego.
"Zdajemy sobie sprawę, że w dzisiejszych czasach teleinformatyka jest niemal tak samo ważna dla prowadzenia działalności jak energia elektryczna, a prawdziwa wartość dla klientów płynie z rozwiązań, usług i nowych modeli ich dostarczania (np. przetwarzanie w chmurze) oferowanych przez największych dostawców, takich jak Fujitsu. Szeroka oferta innowacyjnych produktów i usług, które zaprezentowaliśmy na targach CeBIT, podkreśla postępy Fujitsu Technology Solutions we wdrażaniu nowej strategii biznesowej, zakładającej oferowanie rozwiązań i usług bardziej zorientowanych na klienta i lepiej zaspokajających specyficzne potrzeby poszczególnych branż" - Rod Vawdrey, dyrektor generalny firmy Fujitsu Technology Solutions.
Źródło: Fujitsu