Firma NetIQ przedstawiła CloudAccess 1.1, wirtualne urządzenie do obsługi jednokrotnego logowania do chmury (SSO, Single Sign-On). Usprawnia ono zarządzanie aplikacjami i usługami w chmurze w bezpieczny, zautomatyzowany sposób. CloudAccess oferuje wsparcie dla wielu popularnych aplikacji chmurowych, w tym Google Apps, Salesforce czy Office365.
Użytkownicy CloudAccess mają do dyspozycji spójny mechanizm jednokrotnego logowania, zwiększający bezpieczeństwo danych firmy i pomagający spełniać wymogi przepisów. CloudAccess pozwala lepiej wykorzystać możliwości, które dają przedsiębiorstwom usługi realizowane w chmurze, unikając problemów związanych z zarządzaniem i zagrożeń wynikających z przydzielaniem dostępu ad hoc.
Aplikacje i usługi działające w chmurze zwykle omijają wykorzystywane w firmach mechanizmy kontroli dostępu do zasobów informatycznych, co utrudnia zapewnianie dostępu wyłącznie uprawnionym do tego użytkownikom. Tymczasem wzrost wykorzystania usług działających w chmurze przez firmy jest coraz szybszy. Według prognoz firmy Gartner, do roku 2016 wartość usług SaaS i usług aplikacyjnych działających w chmurze wzrośnie do 233,2 mld USD (wg raportu Gartnera, "Forecast Overview: Public Cloud Services, Worldwide, 2011-2016, 2Q12 Update" 20 sierpnia 2012).
CloudAccess 1.1 pracuje jako niezależne, wirtualne urządzenie. Pozwala rozszerzyć działanie mechanizmu jednokrotnego logowania na usługi SaaS i inne działające w chmurze aplikacje przy zachowaniu bezpieczeństwa dostępu. Rozwiązanie wyposażone jest w rozbudowane funkcjonalnie konektory automatycznie przyznające użytkownikom dostęp do popularnych aplikacji działających w chmurze, takich jak Google Apps, Salesforce czy Office365, a także około 200 zweryfikowanych konektorów do aplikacji chmurowych zgodnych z SAML. CloudAccess 1.1 zawiera również pakiet Connector Toolkit umożliwiający zatrudnionym w firmie informatykom czy firmom deweloperskim przygotowanie konektorów dla dowolnych zgodnych z SAML aplikacji SaaS.
W przeciwieństwie do innych produktów SSO przeznaczonych do obsługi chmury, NetIQ CloudAccess 1.1 zawiera zaawansowany mechanizm obsługi praw dostępu, umożliwiający zautomatyzowane tworzenie, zarządzanie i blokowanie kont użytkowników w obsługiwanych aplikacjach. Gdy pojawiają się nowi użytkownicy lub gdy istniejący już użytkownicy zmieniają stanowisko/rolę pełnioną w organizacji, wymagają dostępu do nowych zasobów albo odchodzą z firmy, CloudAccess 1.1 kontroluje te zmiany, gwarantuje bezpieczny dostęp do działających w chmurze aplikacji, zapobiega nieuprawnionemu dostępowi do usług i pozwala spełnić wymogi przepisów.
"Przed wprowadzeniem CloudAccess 1.1 zarządzanie dostępem użytkowników do zewnętrznych zasobów było trudnym, manualnym procesem, coraz bardziej złożonym w świetle wymagań dzisiejszych przedsiębiorstw. CloudAccess 1.1 nie tylko umożliwia jednokrotne logowanie w chmurze, ale także upraszcza bezpieczne wykorzystanie potencjalnie kłopotliwych trendów w rodzaju SaaS, chmury, rozwiązań mobilnych itp. dla potrzeb biznesu - począwszy od możliwości szybkiego wdrożenia usług działających w chmurze bez pogorszenia kontroli dostępu, bezpieczeństwa i zgodności z wymogami przepisów" - mówi Kent Purdy, dyrektor marketingu rozwiązań w firmie NetIQ.
Rozwiązanie CloudAccess 1.1 jest już dostępne na całym świecie, oferowane w ramach abonamentu lub bezterminowej licencji. Więcej informacji można znaleźć pod adresem www.netiq.com/cloudaccess.
Źródło: NetIQ