Firma Cisco zaprezentowała kolejną fazę systemu Virtualization Experience Infrastructure (VXI), która zawiera rozwiązania i innowacje zapewniające niezrównany komfort obsługi technologii wirtualizacji desktopów. Wykorzystujące platformę Unified Communications punkty końcowe oferują komputerom wirtualnym wysokiej jakości komunikację głosową i wideo.
Nowe punkty końcowe, optymalizacja sieci WAN pod kątem oprogramowania Citrix XenDesktop, egzekwowanie zabezpieczeń i usługi tworzą kompleksowe rozwiązanie, które przyspieszy wdrażanie wirtualnego środowiska pracy.
Cisco VXI to otwarte, sprawdzone, wirtualne środowisko pracy, które łączy produkty i technologie architektur sieciowych firmy Cisco - rozwiązania do współpracy, sieci bez granic, centra przetwarzania danych i produkty partnerów - a także zapewni elastyczną, bezpieczną infrastrukturę, charakteryzującą się wyjątkowym komfortem obsługi oraz wysoką wartością biznesową.
Rozwiązanie Cisco pomoże wyznaczyć nowe standardy w zakresie współpracy w środowisku wirtualnym. Ponadto firma poinformowała o innych istotnych nowościach:
• Podpisanie umowy o sojuszu strategicznym z firmą Citrix. Pierwszym efektem tej współpracy będzie optymalizacja oprogramowania Cisco Wide Area Application Services (WAAS) pod kątem technologii Citrix XenDesktop. Klienci będą mogli ograniczyć przepustowość niezbędną do wdrażania desktopów w środowisku wirtualnym z wykorzystaniem sieci WAN. Rozwiązanie to zapewni także wyższy poziom skalowalności i optymalny komfort współpracy między użytkownikami;
• Innowacje i programy w zakresie bezpieczeństwa, infrastruktury centrum przetwarzania danych oraz kompleksowych usług, które umożliwią działom informatycznym szybszą i bardziej niezawodną rozbudowę posiadanych rozwiązań.
Wirtualizacja komputerów wśród przedsiębiorstw jest coraz popularniejsza. Przewiduje się, że światowy rynek udostępnianych komputerów wirtualnych (HVD) do 2014 roku osiągnie 70 milionów urządzeń lub 15 procent komputerów stacjonarnych i laptopów przedsiębiorstw. Aby przyspieszyć tempo wzrostu tego rynku, należy zapewnić użytkownikom dostęp do wysokiej jakości komunikacji głosowej i wideo, a także zintegrowane podejście do systemu, które umożliwi uproszczenie procesu wdrażania i ograniczy jego koszty.
Źródło: Cisco
Skomntuj na forum