Virtual-IT.pl - wirtualizacja cloud computing storage SDx data center
Altaro VM Backup

Inwestycje w chmurę będą rosły o blisko 19 proc. rocznie
Inwestycje w chmurę będą rosły o blisko 19 proc. rocznie

Polskie firmy coraz powszechniej wdrażają rozwiązania oparte na chmurze obliczeniowej, doceniając korzyści oraz oszczędności w wydatkach na IT. Eksperci prognozują, że rynek ten będzie w najbliższych latach rósł skokowo, a technologia cloud computing wkrótce będzie w stanie zaspokoić wszystkie potrzeby biznesowe fir...

Czytaj więcej...

Raport Veeam: ciągłość działania usług IT poważnym wyzwaniem dla polskich firm
Raport Veeam: ciągłość działania usług IT poważnym wyzwaniem dla polskich firm

Badanie firmy Veeam Software, innowacyjnego dostawcy rozwiązań, które zapewniają stałą dostępność na potrzeby przedsiębiorstw działających non stop (Availability for the Always-On Enterprise), pokazuje, że ponad połowa organizacji w Polsce zmaga się z przystosowaniem firmowej infrastruktury do wymogów now...

Czytaj więcej...

Altaro VM Backup 7.5 z backupem do chmury Azure
Altaro VM Backup 7.5 z backupem do chmury Azure

Firma Altaro zaktualizowała swoje flagowe rozwiązanie - Altaro VM Backup - przeznaczone do tworzenia kopii zapasowych maszyn wirtualnych działających pod kontrolą hypervisorów Microsoft Hyper-V oraz VMware vSphere/ESXi. W nowej wersji Altaro VM Backup v7.5 wprowadzono wsparcie dla składowania kopii zapasowych w ...

Czytaj więcej...

Bezpieczeństwo IT - w chmurze czy lokalnie?
Bezpieczeństwo IT - w chmurze czy lokalnie?

Jak wskazuje Gartner jednym z głównych trendów w gospodarce światowej jest dziś Cloud Shift, czyli coraz silniejszy nacisk na wykorzystanie chmury obliczeniowej. Analitycy tej firmy twierdzą, że do 2020 roku niewykorzystywanie chmury będzie w przedsiębiorstwach zjawiskiem tak rzadkim, jak obecnie brak dos...

Czytaj więcej...

15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2016 roku
15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2016 roku

Certyfikacja wśród specjalistów z branży IT jest elementem często pożądanym przez pracodawców. By aktywnie uczestniczyć w rynku pracy, należy stale podnosić swoje kwalifikacje. Odpowiednie certyfikaty idąc w parze z posiadanymi i rozwijanymi umiejętnościami oraz determinacja związana ze zdobywaniem wiedzy, niejednok...

Czytaj więcej...

Czy ufamy chmurze? - Raport Intel Security
Czy ufamy chmurze? - Raport Intel Security

Tylko jedna trzecia (34%) osób przebadanych w ramach nowego projektu Intel Security uznała, że członkowie najwyższego kierownictwa w ich organizacjach w pełni rozumieją kwestie bezpieczeństwa chmury obliczeniowej. Kompletne wyniki ankiety wskazują na ogromną, wręcz krytyczną potrzebę zwiększania poziomu zaufania do ...

Czytaj więcej...

Aktualności

Przestój w dostępie do chmury Microsoft

Cloud ComputingNa początku sierpnia burza nad Dublinem sparaliżowała chmury Amazon i Microsoft. Minął zaledwie miesiąc, a usługi cloud computing giganta z Redmond zamarły w skutek przerwy w dostawie prądu do północnokalifornijskiego data center.


Przerwa w dostawie energii sparaliżowała na cztery godziny dostęp do części usług SaaS Microsoftu, w tym Hotmail, Skydrive i Office 365.

Po raz kolejny cień chmur obliczeniowych zachwiał ciągłością biznesową wielu firm.

Oczywiście trzeba mieć na względzie to, że różnego rodzaju awarie, problemy z dostawą energii czy Internetu nie omijają infrastruktur opartych o model tradycyjny. Jednak w takiej sytuacji firmy mają z reguły kontrolę nad problemem, mogą oszacować ile będzie trwało przywracanie usług.

Dziś, korzystając z chmur zdarza się to - co nie powinno - usługi zostają przywrócone gdy zostanie usunięta usterka, która z kolei jest usuwana tak szybko, jak to tylko możliwe; za godzinę, za dzień a może w ciągu kilku dni... Niestety odbiorca tych usług nie wie kiedy to nastąpi.

I kolejny raz nasuwa się pytanie, gdzie podziały się hasła reklamowe, wygłaszane podczas licznych konferencji i szkoleń. Czy usługodawcy zapomnieli o swoich Best Practicies, a może nie są one takie 'best'? Dlaczego w sytuacji awarii rozproszenie geograficzne centrów obliczeniowych, Fault Tolerance i High Availabality nic nie znaczą? Gdzie podziało się SLA na poziomie 99,9%, nie mówiąc o 99,999%?

Pozostaje mieć nadzieję, że ostatnie wpadki dostawców chmur, zmuszą ich do szybkiego działania ukierunkowanego na poprawę niezawodności i dostępności, bo wysoce skalowalnej i super zabezpieczonej ale niedostępnej chmury, użytkownicy nie kupią.

Źródło: Antyweb / TechCrunch
Skomentuj na forum

 

Logowanie i rejestracja