Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Aktualności

Przestój w dostępie do chmury Microsoft

Cloud ComputingNa początku sierpnia burza nad Dublinem sparaliżowała chmury Amazon i Microsoft. Minął zaledwie miesiąc, a usługi cloud computing giganta z Redmond zamarły w skutek przerwy w dostawie prądu do północnokalifornijskiego data center.


Przerwa w dostawie energii sparaliżowała na cztery godziny dostęp do części usług SaaS Microsoftu, w tym Hotmail, Skydrive i Office 365.

Po raz kolejny cień chmur obliczeniowych zachwiał ciągłością biznesową wielu firm.

Oczywiście trzeba mieć na względzie to, że różnego rodzaju awarie, problemy z dostawą energii czy Internetu nie omijają infrastruktur opartych o model tradycyjny. Jednak w takiej sytuacji firmy mają z reguły kontrolę nad problemem, mogą oszacować ile będzie trwało przywracanie usług.

Dziś, korzystając z chmur zdarza się to - co nie powinno - usługi zostają przywrócone gdy zostanie usunięta usterka, która z kolei jest usuwana tak szybko, jak to tylko możliwe; za godzinę, za dzień a może w ciągu kilku dni... Niestety odbiorca tych usług nie wie kiedy to nastąpi.

I kolejny raz nasuwa się pytanie, gdzie podziały się hasła reklamowe, wygłaszane podczas licznych konferencji i szkoleń. Czy usługodawcy zapomnieli o swoich Best Practicies, a może nie są one takie 'best'? Dlaczego w sytuacji awarii rozproszenie geograficzne centrów obliczeniowych, Fault Tolerance i High Availabality nic nie znaczą? Gdzie podziało się SLA na poziomie 99,9%, nie mówiąc o 99,999%?

Pozostaje mieć nadzieję, że ostatnie wpadki dostawców chmur, zmuszą ich do szybkiego działania ukierunkowanego na poprawę niezawodności i dostępności, bo wysoce skalowalnej i super zabezpieczonej ale niedostępnej chmury, użytkownicy nie kupią.

Źródło: Antyweb / TechCrunch
Skomentuj na forum

 

Logowanie i rejestracja