Virtual-IT.pl - wirtualizacja cloud computing storage data center

Altaro VM Backup 6 dla Hyper-V i VMware - przegląd i instalacja (cz. 1)
Altaro VM Backup 6 dla Hyper-V i VMware - przegląd i instalacja (cz. 1)

Wraz z rozwojem technologii wirtualizacji i wynikającymi z tego zmianami krajobrazu środowisk IT, zmienia się podejście do ochrony danych. Z wirtualizacją przegrało wiele rozwiązań zaprojektowanych z myślą o środowiskach fizycznych. Na rynku pojawiły się nowe rozwiązania, opracowane z myślą o środowiskach wirtualnyc...

Czytaj więcej...

15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2016 roku
15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2016 roku

Certyfikacja wśród specjalistów z branży IT jest elementem często pożądanym przez pracodawców. By aktywnie uczestniczyć w rynku pracy, należy stale podnosić swoje kwalifikacje. Odpowiednie certyfikaty idąc w parze z posiadanymi i rozwijanymi umiejętnościami oraz determinacja związana ze zdobywaniem wiedzy, niejednok...

Czytaj więcej...

Altaro VM Backup dla dostawców usług IT!
Altaro VM Backup dla dostawców usług IT!

Altaro Software, dostawca rozwiązań do tworzenia kopii zapasowych, znany głównie ze swojego flagowego produktu VM Backup, pozwalającego na tworzenie kopii zapasowych maszyn wirtualnych działających w środowisku Microsoft Hyper-V i VMware vSphere, udostępnił portal online, zbudowany specjalnie z myślą o dostawcach us...

Czytaj więcej...

Czy ufamy chmurze? - Raport Intel Security
Czy ufamy chmurze? - Raport Intel Security

Tylko jedna trzecia (34%) osób przebadanych w ramach nowego projektu Intel Security uznała, że członkowie najwyższego kierownictwa w ich organizacjach w pełni rozumieją kwestie bezpieczeństwa chmury obliczeniowej. Kompletne wyniki ankiety wskazują na ogromną, wręcz krytyczną potrzebę zwiększania poziomu zaufania do ...

Czytaj więcej...

Prognozy Veeam na 2017 rok: chmura kluczowa dla rozwoju biznesu
Prognozy Veeam na 2017 rok: chmura kluczowa dla rozwoju biznesu

Mijający rok dobitnie wskazuje, jak ważna jest stała dostępność - zarówno usług, jak i danych. Wystarczy wspomnieć głośne fiasko elektronicznego spisu powszechnego na kontynencie australijskim, czy równie dotkliwe w skutkach przestoje systemów IT w sektorze transportu pasażerskiego. Awarie te sprawiły, że ludzie na ...

Czytaj więcej...

Pięć głównych zasad zarządzania danymi
Pięć głównych zasad zarządzania danymi

Obecnie centralnym elementem każdej działalności biznesowej są dane. Firmy chcą z nich aktywnie korzystać bez względu na miejsce, w którym dane te są przechowywane. W przemówieniu inaugurującym konferencję Commvault GO 2016, Robert Hammer, prezes i dyrektor generalny firmy Commvault, przedstawił pięć podstawowych za...

Czytaj więcej...

Aktualności

Przestój w dostępie do chmury Microsoft

Cloud ComputingNa początku sierpnia burza nad Dublinem sparaliżowała chmury Amazon i Microsoft. Minął zaledwie miesiąc, a usługi cloud computing giganta z Redmond zamarły w skutek przerwy w dostawie prądu do północnokalifornijskiego data center.


Przerwa w dostawie energii sparaliżowała na cztery godziny dostęp do części usług SaaS Microsoftu, w tym Hotmail, Skydrive i Office 365.

Po raz kolejny cień chmur obliczeniowych zachwiał ciągłością biznesową wielu firm.

Oczywiście trzeba mieć na względzie to, że różnego rodzaju awarie, problemy z dostawą energii czy Internetu nie omijają infrastruktur opartych o model tradycyjny. Jednak w takiej sytuacji firmy mają z reguły kontrolę nad problemem, mogą oszacować ile będzie trwało przywracanie usług.

Dziś, korzystając z chmur zdarza się to - co nie powinno - usługi zostają przywrócone gdy zostanie usunięta usterka, która z kolei jest usuwana tak szybko, jak to tylko możliwe; za godzinę, za dzień a może w ciągu kilku dni... Niestety odbiorca tych usług nie wie kiedy to nastąpi.

I kolejny raz nasuwa się pytanie, gdzie podziały się hasła reklamowe, wygłaszane podczas licznych konferencji i szkoleń. Czy usługodawcy zapomnieli o swoich Best Practicies, a może nie są one takie 'best'? Dlaczego w sytuacji awarii rozproszenie geograficzne centrów obliczeniowych, Fault Tolerance i High Availabality nic nie znaczą? Gdzie podziało się SLA na poziomie 99,9%, nie mówiąc o 99,999%?

Pozostaje mieć nadzieję, że ostatnie wpadki dostawców chmur, zmuszą ich do szybkiego działania ukierunkowanego na poprawę niezawodności i dostępności, bo wysoce skalowalnej i super zabezpieczonej ale niedostępnej chmury, użytkownicy nie kupią.

Źródło: Antyweb / TechCrunch
Skomentuj na forum