Jeżeli pracownik dysponuje oprogramowaniem Citrix Receiver, dział IT nie musi się martwić, czy dostarcza aplikacje do biurowego komputera PC, domowego komputera Mac czy też do mobilnego telefonu iPhone. Takie podejście upraszcza zarządzanie desktopami i zapewnia użytkownikom znacznie większą swobodę, jeśli chodzi o wybór sposobu oraz miejsca pracy.
Scentralizowana kontrola dla działu IT - pełna elastyczność dla użytkowników
Po wstępnym pobraniu i instalacji Receiver działa niejako „w tle” wychwytując sygnały wysyłane z korporacyjnego „centrum dostarczania”. Dzięki temu dział IT może dostarczyć dowolną aplikację lub obraz desktopu ze scentralizowanego kontrolera Citrix Delivery Center, takiego jak Citrix XenApp lub Citrix XenDesktop, do dowolnego urządzenia z zainstalowanym Receiverem. Jeśli pracownik chce uzyskać dostęp do swojego środowiska roboczego z poziomu domowego komputera PC lub Macintosh’a, przechodzi pod adres URL podany przez dział IT i pobiera Receiver dla danego urządzenia. Jeżeli w urządzeniu jest zainstalowane oprogramowanie Citrix Receiver, dział IT ma pełną kontrolę nad bezpieczeństwem oraz wydajnością, a zatem może dostarczać na żądanie usługi IT do dowolnego urządzenia, bez względu na jego rodzaj czy lokalizację.
Jak działa Citrix Receiver?
Citrix Receiver to uniwersalne oprogramowanie klienckie o rozszerzalnej, modularnej architekturze. Do Receivera standardowo dołączane są różne opcjonalne moduły, które komunikują się z produktami infrastrukturalnymi Citrix Delivery Center, takimi jak XenApp, XenDesktop, Citrix Access Gateway oraz Branch Repeater. Moduły te realizują funkcje takie jak wykorzystywanie aplikacji w trybie online i offline, kontrola dostępu, zarządzanie hasłami, przyspieszanie aplikacji, przyspieszanie multimediów, monitorowanie poziomu usług i komunikacja głosowa.
Do administrowania systemem służy Citrix Merchandising Server, nowy komponent serwerowy, który zarządza wstępną instalacją Receivera w urządzeniach użytkowników. Umożliwia on scentralizowaną kontrolę modułów, aktualizuje moduły w każdym urządzeniu końcowym, zarządza usługami wsparcia technicznego i oferuje bogate funkcje raportowania.
Instalacja oprogramowania Citrix Receiver przebiega szybko, przypominając instalowanie odtwarzacza takiego jak Adobe Flash lub Apple QuickTime. Użytkownicy kierują swoją przeglądarkę do witryny wskazanej przez dział IT i wykonują proste instrukcje. Przejście od nowego komputera PC lub laptopa do pełnej instalacji wszystkich koniecznych z perspektywy użytkownika aplikacji i desktopów typowo zajmuje około 15 minut. Po zainstalowaniu Receiver pozostaje aktualny, gdyż najnowsze wersje oprogramowania klienckiego i modułów są automatycznie wysyłane do wszystkich użytkowników z serwera Merchandising Server zgodnie z polityką określoną przez dział IT oraz wybranymi preferencjami.
Wysoka jakość
Każdy moduł Citrix Receiver obsługuje określony aspekt technologii Citrix HDX, która ma za zadanie zapewnić użytkownikom usługi typu „high definition” dostosowane do ich unikatowych wymagań. Takie podejście pozwala działowi IT bardzo elastycznie dopasować ich poziom do specyficznych potrzeb pracowników. Użytkownikom, którzy pracują tylko na stacjonarnym komputerze PC w biurze lub w domu, mogą wystarczyć standardowe usługi HDX obsługiwane przez kilka podstawowych modułów. Osobom, które mają większe wymagania, można zaoferować HDX+, dostarczając im dodatkowe moduły, które przyspieszają działanie aplikacji podczas pracy w podróży, obsługują aplikacje w trybie offline i oferują ulepszone usługi głosowe i multimedialne.
Ceny i dostępność
Citrix Receiver jest bezpłatny i dostępny w wersji dla każdego urządzenia działającego pod kontrolą Windows, w tym dla komputerów stacjonarnych, laptopów, netbooków i uproszczonych („cienkich”) klientów. Citrix Receiver dla telefonu Apple iPhone jest również dostępny bezpłatnie w serwisie Apple App Store. Zarówno Receiver, jak i Merchandising Server wymagają do działania produktów infrastrukturalnych z rodziny Citrix Delivery Center.
Źródło: Citrix
Skomentuj na forum