Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity
Najlepsze kursy internetowe w kategorii IT i oprogramowanie

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Aktualności

Barracuda Forensics and Incident Response już w ofercie

Mail SecurityFirma Barracuda Networks poinformowała, że Barracuda Forensics and Incident Response, innowacyjne rozwiązanie pozwalające organizacjom proaktywnie reagować na ataki ukierunkowane, dostarczane do skrzynek użytkowników, jest już dostępne w kanale sprzedaży dla obecnych i przyszłych klientów. Rozwiązanie automatyzuje proces, który w przeciwnym razie mógłby zająć wiele godzin, a nawet dni.

Co ważne, Barracuda Forensics and Incident Response może współdziałać z istniejącym rozwiązaniem do zabezpieczenia bram internetowych, umożliwiając klientom i dostawcom usług bardziej elastyczne wykrywanie zagrożeń w poczcie elektronicznej i podejmowanie działań zaradczych.

Według sondażu 2019 SANS Incident Response, ręczne usuwanie skutków incydentów bezpieczeństwa zajmuje w 80 proc. organizacji ponad sześć godzin - ponieważ w tym samym czasie ataki rozprzestrzeniają się. Ten sam proces można zautomatyzować i ukończyć w ciągu kilku minut za pomocą rozwiązania Barracuda Forensics and Incident Response. Dane uzyskane od klientów Total Email Protection, którzy wcześniej mieli opcję korzystania już z rozwiązania, wskazują, że czas poświęcany na badanie i blokowanie zgłoszonych ataków znacznie się skraca po wdrożeniu rozwiązania Barracuda Forensics and Incident Response.

Efektywne reagowanie na incydenty wymaga również zmiany podejścia. Według Gartnera "Rynek bezpieczeństwa e-mail zaczyna wprowadzać model ciągłej, adaptacyjnej oceny ryzyka i zaufania (continuous adaptive risk and trust assessment, CARTA) ze świadomością, że idealna ochrona nie jest możliwa. W rezultacie istniejący i nowi producenci zapewniają innowacyjne możliwości detekcji i reakcji poprzez bezpośrednią integrację z systemem e-mail za pośrednictwem interfejsu API".

Barracuda Forensics and Incident Response zapewnia narzędzia do szybkiego i efektywnego rozwiązywania problemów. Dane Geo-IP mają kluczowe znaczenie dla ustalania geograficznych wzorców ataku, umożliwiając administratorom blokowanie przyszłych wiadomości wysyłanych ze źródłowego regionu. Administratorzy mogą wysyłać alarmy do zagrożonych użytkowników oraz usuwać złośliwą pocztę bezpośrednio z ich skrzynek odbiorczych kilkoma kliknięciami myszy. Opcje detekcji i informacje o zagrożeniach dostarczane przez platformę Forensics pomagają identyfikować anomalie w dostarczanej poczcie, pozwalając na bardziej prewencyjne wykrywanie zagrożeń e-mail.

"Współczesne zagrożenia wykorzystują nowe sposoby omijania bram e-mail, więc firmy muszą przyjąć nowe podejście do prewencji, detekcji i reakcji. Złośliwe wiadomości mogą trafić do skrzynki użytkownika, a kiedy tak się stanie, trzeba reagować szybko. Wiele organizacji nie dysponuje informacjami i narzędziami, których administratorzy bezpieczeństwa potrzebują, żeby poradzić sobie z tymi incydentami, co przekłada się na ręczny, niedokładny i czasochłonny procesy" - powiedział Hatem Naguib, główny dyrektor operacyjny w firmie Barracuda.

"Dzięki rozwiązaniu Barracuda Forensics and Incident Response zyskaliśmy wgląd w obieg podejrzanych wiadomości e-mail. Możemy łatwo zbadać problem i nie musimy już spędzać  czasu na sprawdzaniu, które złośliwe wiadomości trafiły do których użytkowników. Po prostu przeprowadzamy wyszukiwanie… i kilkoma kliknięciami rozwiązujemy problem wielu użytkowników równocześnie, usuwając wiadomość z ich skrzynek… Oszczędza to dużo czasu członkom naszego zespołu, co z kolei oszczędza pieniądze naszej organizacji" - powiedziała Lisa Nicholson, specjalista ds. backupu i baz danych SQL w The Salvation Army Western Territory.

Źródło: Barracuda Networks

Logowanie i rejestracja