Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Aktualności

Barracuda Forensics and Incident Response już w ofercie

Mail SecurityFirma Barracuda Networks poinformowała, że Barracuda Forensics and Incident Response, innowacyjne rozwiązanie pozwalające organizacjom proaktywnie reagować na ataki ukierunkowane, dostarczane do skrzynek użytkowników, jest już dostępne w kanale sprzedaży dla obecnych i przyszłych klientów. Rozwiązanie automatyzuje proces, który w przeciwnym razie mógłby zająć wiele godzin, a nawet dni.

Co ważne, Barracuda Forensics and Incident Response może współdziałać z istniejącym rozwiązaniem do zabezpieczenia bram internetowych, umożliwiając klientom i dostawcom usług bardziej elastyczne wykrywanie zagrożeń w poczcie elektronicznej i podejmowanie działań zaradczych.

Według sondażu 2019 SANS Incident Response, ręczne usuwanie skutków incydentów bezpieczeństwa zajmuje w 80 proc. organizacji ponad sześć godzin - ponieważ w tym samym czasie ataki rozprzestrzeniają się. Ten sam proces można zautomatyzować i ukończyć w ciągu kilku minut za pomocą rozwiązania Barracuda Forensics and Incident Response. Dane uzyskane od klientów Total Email Protection, którzy wcześniej mieli opcję korzystania już z rozwiązania, wskazują, że czas poświęcany na badanie i blokowanie zgłoszonych ataków znacznie się skraca po wdrożeniu rozwiązania Barracuda Forensics and Incident Response.

Efektywne reagowanie na incydenty wymaga również zmiany podejścia. Według Gartnera "Rynek bezpieczeństwa e-mail zaczyna wprowadzać model ciągłej, adaptacyjnej oceny ryzyka i zaufania (continuous adaptive risk and trust assessment, CARTA) ze świadomością, że idealna ochrona nie jest możliwa. W rezultacie istniejący i nowi producenci zapewniają innowacyjne możliwości detekcji i reakcji poprzez bezpośrednią integrację z systemem e-mail za pośrednictwem interfejsu API".

Barracuda Forensics and Incident Response zapewnia narzędzia do szybkiego i efektywnego rozwiązywania problemów. Dane Geo-IP mają kluczowe znaczenie dla ustalania geograficznych wzorców ataku, umożliwiając administratorom blokowanie przyszłych wiadomości wysyłanych ze źródłowego regionu. Administratorzy mogą wysyłać alarmy do zagrożonych użytkowników oraz usuwać złośliwą pocztę bezpośrednio z ich skrzynek odbiorczych kilkoma kliknięciami myszy. Opcje detekcji i informacje o zagrożeniach dostarczane przez platformę Forensics pomagają identyfikować anomalie w dostarczanej poczcie, pozwalając na bardziej prewencyjne wykrywanie zagrożeń e-mail.

"Współczesne zagrożenia wykorzystują nowe sposoby omijania bram e-mail, więc firmy muszą przyjąć nowe podejście do prewencji, detekcji i reakcji. Złośliwe wiadomości mogą trafić do skrzynki użytkownika, a kiedy tak się stanie, trzeba reagować szybko. Wiele organizacji nie dysponuje informacjami i narzędziami, których administratorzy bezpieczeństwa potrzebują, żeby poradzić sobie z tymi incydentami, co przekłada się na ręczny, niedokładny i czasochłonny procesy" - powiedział Hatem Naguib, główny dyrektor operacyjny w firmie Barracuda.

"Dzięki rozwiązaniu Barracuda Forensics and Incident Response zyskaliśmy wgląd w obieg podejrzanych wiadomości e-mail. Możemy łatwo zbadać problem i nie musimy już spędzać  czasu na sprawdzaniu, które złośliwe wiadomości trafiły do których użytkowników. Po prostu przeprowadzamy wyszukiwanie… i kilkoma kliknięciami rozwiązujemy problem wielu użytkowników równocześnie, usuwając wiadomość z ich skrzynek… Oszczędza to dużo czasu członkom naszego zespołu, co z kolei oszczędza pieniądze naszej organizacji" - powiedziała Lisa Nicholson, specjalista ds. backupu i baz danych SQL w The Salvation Army Western Territory.

Źródło: Barracuda Networks

Logowanie i rejestracja