Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Aktualności

Okiełznać IT - poznaj ITIL

ITILNiezależnie od branży, w której działasz, bałagan w IT to ostatnia rzecz, której życzyłbyś sobie w swojej firmie czy instytucji. A jednak - jak czytamy w raporcie firmy badawczej Gartner - około 60% kosztów IT na całym świecie pochłania segment I&O, czyli infrastruktura i operacje. Na szczęście nie ma potrzeby cięcia wydatków na procesy informatyczne w firmach - trzeba tylko skutecznie nimi zarządzać. Tak, aby całe IT działało jak dobrze naoliwiona, sprawna maszyna.

Zróbmy z tym porządek!

Problemy ze skutecznością i efektywnym wykorzystaniem zasobów w usługach informatycznych nie są tematem nowym. Pod koniec lat osiemdziesiątych XX wieku przedstawiciele brytyjskiej administracji rządowej stwierdzili „dość bałaganu i marnotrawstwa zasobów ludzkich w IT!” i zlecili stworzenie zbioru dobrych praktyk - Information Technology Infrastructure Library, w skrócie ITIL. Zaczęło się od książki HelpDesk, wydanej w 1989 roku, a funkcjonująca dziś trzecia odsłona biblioteki ITIL liczy aż pięć opracowań i stanowi swoisty kodeks postępowania w zarządzaniu procesami IT.

Szkielet firmowego IT

ITIL jest dziś tak rozpowszechniony, że można śmiało nazwać go ogólnoświatowym frameworkiem działań w IT. Wdrażają go tysiące firm na całym świecie, m. in. BP, Hewlett-Packard czy Sony, co dowodzi, że sprawdza się on i przyczynia się do podnoszenia standardów IT niezależnie od branży. Zarówno organizacje komercyjne, jak też np. agencje rządowe wprowadziły zalecenia ITIL, które w grudniu 2005 roku zostały sformalizowane. To wtedy właśnie powstał pierwszy na świecie standard zarządzania usługami informatycznymi - ISO/IEC 20000. Polska wersja tej normy powstała zaledwie dwa lata później i niczym nie różni się od oryginału.

Co zyskasz, wdrażając ITIL w swojej firmie?

Sprawisz, że potencjał pracowników działów IT będzie w pełni wykorzystany, a pieniądze nie będą się marnować. Usługi będą mogły być lepiej oceniane i usprawniane według potrzeb, co oznacza, że uporządkujesz chaos zakradający się do IT. Nie wystarczy jednak zapoznać się z pięcioksięgiem ITIL, by skutecznie wprowadzać zmiany - dobrze, jeśli poznasz zagadnienie z pierwszej ręki - od ekspertów. Skorzystaj ze szkoleń (na terenie Warszawy warto zapoznać się z ofertą Rethink) i naucz się optymalnie wykorzystywać infrastrukturę i zasoby ludzkie - jeśli zaczniesz robić to skutecznie, zyskasz przewagę nad konkurencją.

Szkolenie ITIL Foundation - dlaczego warto?

Przede wszystkim zrozumiesz, gdzie leży oszczędność środków finansowych i zasobów ludzkich, dzięki czemu zoptymalizujesz pracę działu IT w swojej firmie lub zespole. Poznasz metodyki oraz kluczowe pojęcia i definicje biblioteki ITIL, a eksperci przeprowadzą cię przez wszystkie fazy - strategii, projektowania, przekazania, eksploatacji oraz ustawicznego doskonalenia usług. Dzięki tej wiedzy będziesz umiał skutecznie zarządzać cyklem życia usługi IT. Szkolenie przeznaczone jest zarówno dla managerów IT, jak też pracowników niższego szczebla, konsultantów i osób indywidualnych, zainteresowanych zagadnieniem.

 

Logowanie i rejestracja