Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Aktualności

Okiełznać IT - poznaj ITIL

ITILNiezależnie od branży, w której działasz, bałagan w IT to ostatnia rzecz, której życzyłbyś sobie w swojej firmie czy instytucji. A jednak - jak czytamy w raporcie firmy badawczej Gartner - około 60% kosztów IT na całym świecie pochłania segment I&O, czyli infrastruktura i operacje. Na szczęście nie ma potrzeby cięcia wydatków na procesy informatyczne w firmach - trzeba tylko skutecznie nimi zarządzać. Tak, aby całe IT działało jak dobrze naoliwiona, sprawna maszyna.

Zróbmy z tym porządek!

Problemy ze skutecznością i efektywnym wykorzystaniem zasobów w usługach informatycznych nie są tematem nowym. Pod koniec lat osiemdziesiątych XX wieku przedstawiciele brytyjskiej administracji rządowej stwierdzili „dość bałaganu i marnotrawstwa zasobów ludzkich w IT!” i zlecili stworzenie zbioru dobrych praktyk - Information Technology Infrastructure Library, w skrócie ITIL. Zaczęło się od książki HelpDesk, wydanej w 1989 roku, a funkcjonująca dziś trzecia odsłona biblioteki ITIL liczy aż pięć opracowań i stanowi swoisty kodeks postępowania w zarządzaniu procesami IT.

Szkielet firmowego IT

ITIL jest dziś tak rozpowszechniony, że można śmiało nazwać go ogólnoświatowym frameworkiem działań w IT. Wdrażają go tysiące firm na całym świecie, m. in. BP, Hewlett-Packard czy Sony, co dowodzi, że sprawdza się on i przyczynia się do podnoszenia standardów IT niezależnie od branży. Zarówno organizacje komercyjne, jak też np. agencje rządowe wprowadziły zalecenia ITIL, które w grudniu 2005 roku zostały sformalizowane. To wtedy właśnie powstał pierwszy na świecie standard zarządzania usługami informatycznymi - ISO/IEC 20000. Polska wersja tej normy powstała zaledwie dwa lata później i niczym nie różni się od oryginału.

Co zyskasz, wdrażając ITIL w swojej firmie?

Sprawisz, że potencjał pracowników działów IT będzie w pełni wykorzystany, a pieniądze nie będą się marnować. Usługi będą mogły być lepiej oceniane i usprawniane według potrzeb, co oznacza, że uporządkujesz chaos zakradający się do IT. Nie wystarczy jednak zapoznać się z pięcioksięgiem ITIL, by skutecznie wprowadzać zmiany - dobrze, jeśli poznasz zagadnienie z pierwszej ręki - od ekspertów. Skorzystaj ze szkoleń (na terenie Warszawy warto zapoznać się z ofertą Rethink) i naucz się optymalnie wykorzystywać infrastrukturę i zasoby ludzkie - jeśli zaczniesz robić to skutecznie, zyskasz przewagę nad konkurencją.

Szkolenie ITIL Foundation - dlaczego warto?

Przede wszystkim zrozumiesz, gdzie leży oszczędność środków finansowych i zasobów ludzkich, dzięki czemu zoptymalizujesz pracę działu IT w swojej firmie lub zespole. Poznasz metodyki oraz kluczowe pojęcia i definicje biblioteki ITIL, a eksperci przeprowadzą cię przez wszystkie fazy - strategii, projektowania, przekazania, eksploatacji oraz ustawicznego doskonalenia usług. Dzięki tej wiedzy będziesz umiał skutecznie zarządzać cyklem życia usługi IT. Szkolenie przeznaczone jest zarówno dla managerów IT, jak też pracowników niższego szczebla, konsultantów i osób indywidualnych, zainteresowanych zagadnieniem.

 

Logowanie i rejestracja