Citrix opublikował raport Citrix Mobile Analytics za II połowę 2014 r., dający wgląd w zachowania abonentów oraz w inne czynniki, które wpływają na poziom satysfakcji (quality of experience, QoE) użytkowników mobilnych usług transmisji danych. Poniżej znajdziesz kluczowe wnioski z raportu i infografikę.
Mobilne wideo w sieciach LTE wyprzedza 3G
Z raportu wynika, że prawdopodobieństwo obejrzenia wideo przez abonenta sieci LTE jest 1,5-krotnie większe, niż w przypadku abonentów sieci 3G. Ponadto abonenci LTE oglądają je dłużej - 76 procent widzów Netfliksa ogląda wideo przez ponad pięć minut w sieci LTE, a tylko 65 procent w sieci 3G. Ponadto abonenci LTE mają dostęp do treści wyższej rozdzielczości.
Kliknij w obrazek by zobaczyć Infografikę
Abonenci mobilni zaangażowani w social media
Sieci społecznościowe to najpopularniejsza kategoria aplikacji mobilnej - 40 procent abonentów mobilnych korzysta z nich codziennie. Według raportu 47 procent danych związanych z sieciami społecznościowymi można przypisać wideo, a 40 procent obrazom. W podziale na regiony największymi konsumentami wideo w sieciach społecznościowych
są abonenci z Ameryki Północnej oraz Bliskiego Wschodu - udział danych wideo w ich całkowitym ruchu wynosi odpowiednio 59 i 62 procent. Natomiast w Europie wideo stanowi 39 procent ruchu mobilnych użytkowników sieci społecznościowych, a w Azji i Pacyfiku - 35 procent.
Reklamy na urządzenia mobilne
Każdego dnia połowa abonentów mobilnych otrzymuje reklamy przez sieć komórkową, a proporcje związane z ich rodzajami szybko ulegają zmianie. Najnowszy raport ujawnia, że od początku 2014 r. liczba mobilnych reklam wideo wzrosła o 20 procent, gdyż reklamodawcy coraz częściej wykorzystują to medium zamiast tradycyjnych banerów. W zeszłym roku z badań Citrix wynikało, że na 20 banerów wysyłanych przez sieć komórkową przypadała jedna reklama wideo. Obecnie ich udział wzrósł do jednej na 16 banerów.
"Umożliwienie operatorom sieci wglądu w rodzaje i ilości treści, które trafiają do abonentów mobilnych, pomaga zidentyfikować trendy w zachowaniach użytkowników i odpowiednio dostosować sieci. Komfort mobilnego dostępu do danych nadal ma kluczowy wpływ na satysfakcję abonenta lub jej brak. Wiedza o tym, jak wykorzystywana jest sieć, w połączeniu z narzędziami, które poprawiają satysfakcję abonentów mobilnych, jest kluczem do stworzenia wyróżniających się usług transmisji danych" - powiedział Mark Davis, starszy dyrektor ds. marketingu produktów w dziale Service Provider Platforms firmy Citrix.
Metodologia
Raport Citrix Mobile Analytics opracowano na podstawie informacji zgromadzonych przez rozwiązanie ByteMobile do raportowania ruchu związanego z mobilną transmisją danych. Raport anonimowo gromadzi statystyki ruchu z sieci 3G i 4G globalnych operatorów warstwy pierwszej, którzy są klientami Citrix.
Źródło: Citrix