Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Aktualności

Raport Citrix - trendy w korzystaniu z sieciach mobilnych

MobilnośćCitrix opublikował raport Citrix Mobile Analytics za II połowę 2014 r., dający wgląd w zachowania abonentów oraz w inne czynniki, które wpływają na poziom satysfakcji (quality of experience, QoE) użytkowników mobilnych usług transmisji danych. Poniżej znajdziesz kluczowe wnioski z raportu i infografikę.


Mobilne wideo w sieciach LTE wyprzedza 3G
Z raportu wynika, że prawdopodobieństwo obejrzenia wideo przez abonenta sieci LTE jest 1,5-krotnie większe, niż w przypadku abonentów sieci 3G. Ponadto abonenci LTE oglądają je dłużej - 76 procent widzów Netfliksa ogląda wideo przez ponad pięć minut w sieci LTE, a tylko 65 procent w sieci 3G. Ponadto abonenci LTE mają dostęp do treści wyższej rozdzielczości.

Raport Mobility Citrix

Kliknij w obrazek by zobaczyć Infografikę


Abonenci mobilni zaangażowani w social media
Sieci społecznościowe to najpopularniejsza kategoria aplikacji mobilnej - 40 procent abonentów mobilnych korzysta z nich codziennie. Według raportu 47 procent danych związanych z sieciami społecznościowymi można przypisać wideo, a 40 procent obrazom. W podziale na regiony największymi konsumentami wideo w sieciach społecznościowych
są abonenci z Ameryki Północnej oraz Bliskiego Wschodu - udział danych wideo w ich całkowitym ruchu wynosi odpowiednio 59 i 62 procent. Natomiast w Europie wideo stanowi 39 procent ruchu mobilnych użytkowników sieci społecznościowych, a w Azji i Pacyfiku - 35 procent.

Reklamy na urządzenia mobilne
Każdego dnia połowa abonentów mobilnych otrzymuje reklamy przez sieć komórkową, a proporcje związane z ich rodzajami szybko ulegają zmianie. Najnowszy raport ujawnia, że od początku 2014 r. liczba mobilnych reklam wideo wzrosła o 20 procent, gdyż reklamodawcy coraz częściej wykorzystują to medium zamiast tradycyjnych banerów. W zeszłym roku z badań Citrix wynikało, że na 20 banerów wysyłanych przez sieć komórkową przypadała jedna reklama wideo. Obecnie ich udział wzrósł do jednej na 16 banerów.

"Umożliwienie operatorom sieci wglądu w rodzaje i ilości treści, które trafiają do abonentów mobilnych, pomaga zidentyfikować trendy w zachowaniach użytkowników i odpowiednio dostosować sieci. Komfort mobilnego dostępu do danych nadal ma kluczowy wpływ na satysfakcję abonenta lub jej brak. Wiedza o tym, jak wykorzystywana jest sieć, w połączeniu z narzędziami, które poprawiają satysfakcję abonentów mobilnych, jest kluczem do stworzenia wyróżniających się usług transmisji danych" - powiedział Mark Davis, starszy dyrektor ds. marketingu produktów w dziale Service Provider Platforms firmy Citrix.

Metodologia
Raport Citrix Mobile Analytics opracowano na podstawie informacji zgromadzonych przez rozwiązanie ByteMobile do raportowania ruchu związanego z mobilną transmisją danych. Raport anonimowo gromadzi statystyki ruchu z sieci 3G i 4G globalnych operatorów warstwy pierwszej, którzy są klientami Citrix.


Źródło: Citrix

Logowanie i rejestracja