Z wyników nowego badania przeprowadzonego przez IDC na zlecenie Salesforce wynika, że do 2026 roku Salesforce i jego lokalni, polscy partnerzy, stworzą 19300 nowych miejsc pracy oraz wygenerują ponad 16,2 mld złotych z nowych źródeł przychodów. IDC prognozuje, że technologie związane z chmurą obliczeniową w regionie Europy Centralnej będą stanowić 16% wydatków na cyfrową transformację w tym roku, a ich udział wzrośnie do 19% w roku 2026.
Wynika to z faktu, że firmy koncentrują się na tworzeniu swoich „cyfrowych centrali” w celu umożliwienia klientom i pracownikom nawiązywania interakcji z dowolnego miejsca na ziemi. Praca zdalna, bezkontaktowa obsługa klienta oraz działania na rzecz zrównoważonego rozwoju stają się bardziej powszechne niż kiedykolwiek wcześniej, zaś IDC przewiduje, że ten trend się utrzyma.
Z badania wynika również, że Salesforce napędza dynamiczny rozwój społeczności swoich partnerów, która do 2026 r. będzie generować przychody na poziomie 24,50zł z każdego zainwestowanego dolara.
Ponieważ coraz więcej przedsiębiorstw buduje swoje cyfrowe centrale, aby wspierać swoich pracowników w przechodzeniu na nowe modele pracy, technologie firmy Salesforce pomagają ich klientom poradzić sobie z niepewnością i problemami z tego wynikającymi. Znacznie ułatwiły one pracę zdalną oraz zdalny kontakt z klientami jak i opracowywanie nowych produktów w ciągu tygodni, a nie miesięcy.
IDC przeprowadził również ankietę wśród 525 przedsiębiorstw z ośmiu krajów na temat wdrażania chmury oraz korzyści i wyzwań związanych z wykorzystaniem cloud computingu. Spośród wszystkich respondentów, 74% z nich twierdzi, że ich organizacje mają formalną strategię transformacji cyfrowej, a 97% ocenia przetwarzanie w chmurze jako ważne dla jej realizacji.
Badanie wykazało również, że rozwiązania Salesforce pozwoliły:
● 47% ankietowanych na rozszerzenie swojego personelu o osoby z obszarów podmiejskich i wiejskich;
● 38% ankietowanych na powiększenie swojego personelu o nowe grupy osób (np. rodziców samotnie wychowujących dzieci i osoby niepełnosprawne);
● 36% ankietowanych na wspieranie bardziej elastycznych środowisk pracy.
Technologie Salesforce mogą również pomóc firmom w planowaniu bardziej zrównoważonej przyszłości. IDC prognozuje, że w latach 2021-2024 globalna migracja z systemów on-premise do chmury może ograniczyć emisję dwutlenku węgla aż o 1 miliard ton. Sama firma Salesforce postawiła sobie za cel, aby do 2022 r. wykorzystywać w swojej działalności na całym świecie 100% energii odnawialnej, a obecnie dostarcza wszystkim swoim klientom chmurę neutralną pod względem emisji CO2. Ponadto, jak wynika z badania przeprowadzonego przez IDC, 39% ankietowanych klientów Salesforce traktuje tą firmę jako źródło wsparcia w osiąganiu własnych celów związanych ze zrównoważonym rozwojem.
Społeczność partnerów Salesforce napędza globalny rozwój
IDC przewiduje, że korzystanie z usług chmurowych Salesforce i jej ekosystemu (globalnie) wygeneruje 308 mld USD w aktualnej bazie klientów i ponad dwukrotnie więcej w 2026 r., na poziomie 724 mld USD. Obecnie, grono partnerów Salesforce dostarczających usługi chmurowe klientom w Polsce jest pięciokrotnie większe niż lokalna obecność samego Salesforce’a - a według IDC w 2026 r. będzie ponad sześciokrotnie większe. Z badania wynika, że w 2026 roku przychody kanałów partnerskich w Polsce mają być 4,3x większe niż w 2020 roku.
Jak Salesforce tworzy miejsca pracy, aby napędzać gospodarkę opartą na rozwiązaniach Salesforce (Salesforce Economy)
Firma Salesforce prowadzi szereg programów i inicjatyw, które mają pomóc w tworzeniu miejsc pracy przyszłości oraz obsadzaniu ich dobrze przygotowanymi kandydatami:
● Społeczność Trailblazer Community to globalna sieć milionów osób, które pomagają sobie nawzajem zdobywać nowe umiejętności oraz odnosić sukcesy dzięki rozwiązaniom Salesforce. Społeczność Trailblazer Community zapewnia platformę internetową, która umożliwia łączenie się z dowolnego miejsca, jak również ponad 1300 aktywnych grup regionalnych i grup zainteresowań na całym świecie. Pracownicy dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem oraz wspierają się nawzajem w rozwoju swoich karier i firm z wykorzystaniem rozwiązań Salesforce. Do tej pory 3 na 5 członków społeczności Trailblazer uważa, że udział w niej pomógł im w zdobyciu nowej pracy lub awansu.
● Trailhead umożliwił ponad 3,6 milionom ludzi na całym świecie naukę poszukiwanych umiejętności, które będą potrzebne w nowej gospodarce cyfrowej. Dzięki Trailhead osoby uczące się mogą bezpłatnie zdobywać umiejętności z dowolnego miejsca i uzyskiwać uznawane na całym świecie certyfikaty. Trailhead oferuje ścieżki kariery do stanowisk w strukturze Salesforce oraz wprowadza trzy nowe role, aby stworzyć punkty dostępu do trzech najszybciej rozwijających się obecnie dziedzin: Marketer (Marketer), Sprzedawca (Sales) i Projektant (Designer).
● Salesforce Talent Alliance to inicjatywa, która łączy partnerów z kandydatami do pracy przeszkolonymi w zakresie systemu Salesforce za pośrednictwem Trailhead oraz zapewnia sprawny onboarding w szybko rozwijających się organizacjach. W tym roku dwóch partnerów Talent Alliance otrzymało nagrody Partner Innovation Awards przyznawane przez Salesforce za wkład w rozwijanie gospodarki opartej na rozwiązaniach Salesforce poprzez szkolenie i zatrudnianie nowych pracowników.
Czym jest gospodarka oparta na rozwiązaniach Salesforce (Salesforce Economy)?
IDC definiuje „gospodarkę opartą na rozwiązaniach Salesforce” jako wpływ firmy Salesforce i jej społeczności partnerów na całą globalną ekonomię. Obejmuje to przychody i miejsca pracy wytworzone bezpośrednio pośród klientów Salesforce w wyniku korzystania z usług chmurowych Salesforce i jego partnerów, a także miejsca pracy stworzone pośrednio w gospodarce dzięki lokalnym wydatkom pracowników oraz samej firmy Salesforce i jej partnerów.
Źródło: Salesforce