Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Aktualności

Badanie IDC: Ekosystem Salesforce przyniesie w Polsce 19300 miejsc pracy

Praca cyfryzacjaZ wyników nowego badania przeprowadzonego przez IDC na zlecenie Salesforce wynika, że do 2026 roku Salesforce i jego lokalni, polscy partnerzy, stworzą 19300 nowych miejsc pracy oraz wygenerują ponad 16,2 mld złotych z nowych źródeł przychodów. IDC prognozuje, że technologie związane z chmurą obliczeniową w regionie Europy Centralnej będą stanowić 16% wydatków na cyfrową transformację w tym roku, a ich udział wzrośnie do 19% w roku 2026.

Wynika to z faktu, że firmy koncentrują się na tworzeniu swoich „cyfrowych centrali” w celu umożliwienia klientom i pracownikom nawiązywania interakcji z dowolnego miejsca na ziemi. Praca zdalna, bezkontaktowa obsługa klienta oraz działania na rzecz zrównoważonego rozwoju stają się bardziej powszechne niż kiedykolwiek wcześniej, zaś IDC przewiduje, że ten trend się utrzyma.

Z badania wynika również, że Salesforce napędza dynamiczny rozwój społeczności swoich partnerów, która do 2026 r. będzie generować przychody na poziomie 24,50zł z każdego zainwestowanego dolara.

Ponieważ coraz więcej przedsiębiorstw buduje swoje cyfrowe centrale, aby wspierać swoich pracowników w przechodzeniu na nowe modele pracy, technologie firmy Salesforce pomagają ich klientom poradzić sobie z niepewnością i problemami z tego wynikającymi. Znacznie ułatwiły one pracę zdalną oraz zdalny kontakt z klientami jak i opracowywanie nowych produktów w ciągu tygodni, a nie miesięcy.

IDC przeprowadził również ankietę wśród 525 przedsiębiorstw z ośmiu krajów na temat wdrażania chmury oraz korzyści i wyzwań związanych z wykorzystaniem cloud computingu. Spośród wszystkich respondentów, 74% z nich twierdzi, że ich organizacje mają formalną strategię transformacji cyfrowej, a 97% ocenia przetwarzanie w chmurze jako ważne dla jej realizacji.

Badanie wykazało również, że rozwiązania Salesforce pozwoliły:
● 47% ankietowanych na rozszerzenie swojego personelu o osoby z obszarów podmiejskich i wiejskich;
● 38% ankietowanych na powiększenie swojego personelu o nowe grupy osób (np. rodziców samotnie wychowujących dzieci i osoby niepełnosprawne);
● 36% ankietowanych na wspieranie bardziej elastycznych środowisk pracy.

Technologie Salesforce mogą również pomóc firmom w planowaniu bardziej zrównoważonej przyszłości. IDC prognozuje, że w latach 2021-2024 globalna migracja z systemów on-premise do chmury może ograniczyć emisję dwutlenku węgla aż o 1 miliard ton. Sama firma Salesforce postawiła sobie za cel, aby do 2022 r. wykorzystywać w swojej działalności na całym świecie 100% energii odnawialnej, a obecnie dostarcza wszystkim swoim klientom chmurę neutralną pod względem emisji CO2. Ponadto, jak wynika z badania przeprowadzonego przez IDC, 39% ankietowanych klientów Salesforce traktuje tą firmę jako źródło wsparcia w osiąganiu własnych celów związanych ze zrównoważonym rozwojem.

Społeczność partnerów Salesforce napędza globalny rozwój
IDC przewiduje, że korzystanie z usług chmurowych Salesforce i jej ekosystemu (globalnie) wygeneruje 308 mld USD w aktualnej bazie klientów i ponad dwukrotnie więcej w 2026 r., na poziomie 724 mld USD. Obecnie, grono partnerów Salesforce dostarczających usługi chmurowe klientom w Polsce jest pięciokrotnie większe niż lokalna obecność samego Salesforce’a - a według IDC w 2026 r. będzie ponad sześciokrotnie większe. Z badania wynika, że w 2026 roku przychody kanałów partnerskich w Polsce mają być 4,3x większe niż w 2020 roku.

Jak Salesforce tworzy miejsca pracy, aby napędzać gospodarkę opartą na rozwiązaniach Salesforce (Salesforce Economy)

Firma Salesforce prowadzi szereg programów i inicjatyw, które mają pomóc w tworzeniu miejsc pracy przyszłości oraz obsadzaniu ich dobrze przygotowanymi kandydatami:

● Społeczność Trailblazer Community to globalna sieć milionów osób, które pomagają sobie nawzajem zdobywać nowe umiejętności oraz odnosić sukcesy dzięki rozwiązaniom Salesforce. Społeczność Trailblazer Community zapewnia platformę internetową, która umożliwia łączenie się z dowolnego miejsca, jak również ponad 1300 aktywnych grup regionalnych i grup zainteresowań na całym świecie. Pracownicy dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem oraz wspierają się nawzajem w rozwoju swoich karier i firm z wykorzystaniem rozwiązań Salesforce. Do tej pory 3 na 5 członków społeczności Trailblazer uważa, że udział w niej pomógł im w zdobyciu nowej pracy lub awansu.

● Trailhead umożliwił ponad 3,6 milionom ludzi na całym świecie naukę poszukiwanych umiejętności, które będą potrzebne w nowej gospodarce cyfrowej. Dzięki Trailhead osoby uczące się mogą bezpłatnie zdobywać umiejętności z dowolnego miejsca i uzyskiwać uznawane na całym świecie certyfikaty. Trailhead oferuje ścieżki kariery do stanowisk w strukturze Salesforce oraz wprowadza trzy nowe role, aby stworzyć punkty dostępu do trzech najszybciej rozwijających się obecnie dziedzin: Marketer (Marketer), Sprzedawca (Sales) i Projektant (Designer).

● Salesforce Talent Alliance to inicjatywa, która łączy partnerów z kandydatami do pracy przeszkolonymi w zakresie systemu Salesforce za pośrednictwem Trailhead oraz zapewnia sprawny onboarding w szybko rozwijających się organizacjach. W tym roku dwóch partnerów Talent Alliance otrzymało nagrody Partner Innovation Awards przyznawane przez Salesforce za wkład w rozwijanie gospodarki opartej na rozwiązaniach Salesforce poprzez szkolenie i zatrudnianie nowych pracowników.

Czym jest gospodarka oparta na rozwiązaniach Salesforce (Salesforce Economy)?

IDC definiuje „gospodarkę opartą na rozwiązaniach Salesforce” jako wpływ firmy Salesforce i jej społeczności partnerów na całą globalną ekonomię. Obejmuje to przychody i miejsca pracy wytworzone bezpośrednio pośród klientów Salesforce w wyniku korzystania z usług chmurowych Salesforce i jego partnerów, a także miejsca pracy stworzone pośrednio w gospodarce dzięki lokalnym wydatkom pracowników oraz samej firmy Salesforce i jej partnerów.

Źródło: Salesforce

Logowanie i rejestracja