Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity
Najlepsze kursy internetowe w kategorii IT i oprogramowanie

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Aktualności

Jak analiza danych big data zmienia sektor telekomunikacyjny

AnalitykaBig data zawładnęły biznesem, a dostawcy usług cyfrowych i komunikacyjnych mogą na tym wiele zyskać. Dlaczego sektor komunikacji ma zwycięską pozycję? Chociażby dlatego, że zbieranie i analizowanie danych big data w branży telekomunikacyjnej jest łatwiejsze ze względu na liczne cenne zasoby dostępne dla firm z tego sektora.

Mobile rozwiązania stają się coraz bardziej popularne, a my coraz bardziej „po(d)łączeni”
Przy coraz większej liczbie użytkowników mobilnych dostępność danych rośnie wykładniczo. Korzystamy z Internetu i innych cyfrowych urządzeń niemal bez przerwy. Komunikacja, podróże, jazda samochodem, rozrywka, zakupy… wszystko dzieje się online - zwłaszcza w czasach pandemii COVID-19. I podczas gdy my korzystamy z zalet sieci, telekomy mogą otrzymywać wiele informacji o nas, w tym o naszych upodobaniach, hobby, potrzebach i problemach.

Analiza danych big data w telekomunikacji - o co chodzi?
Przy takim bogactwie danych na wyciągnięcie ręki, bardzo dużym błędem byłoby nieskorzystanie z tego zasobu. Znając siłę kryjącą się za zaprzyjaźnieniem się z użytkownikami, dostawcy usług komunikacyjnych i cyfrowych muszą podjąć działania. Najlepszym sposobem na to jest wdrożenie odpowiedniego systemu analityki danych big data, który pozwoli operatorom zbierać informacje, analizować je i wykorzystywać w celu optymalizacji procesów, zasobów, a także faktycznej monetyzacji danych.

Korzyści z analityki big data w sektorze telekomunikacyjnym
Analiza big data może pomóc dostawcom usług cyfrowych i komunikacyjnych zwiększyć zyski i zapewnić lepszą obsługę użytkownikom końcowym. W jaki sposób?
• Analityka big data pomaga optymalizować zasoby - dzięki badaniom użytkowników i systemów telekomy mogą poznać swoją działalność z zupełnie nowej perspektywy. Dostawcy mogą dowiedzieć się, które zasoby są najbardziej oraz najmniej potrzebne, a także w jakich dokładnie przypadkach są najbardziej pożądane. Prowadzi to do lepszej alokacji aktywów oraz ogólnej optymalizacji procesów i operacji.
• Analiza big data może pomóc w zwiększeniu jakości usług i satysfakcji klientów - dzięki odpowiedniemu oprogramowaniu do analizy danych, telekomy mogą odkryć, czego potrzebują ich klienci, a nawet przewidzieć ich działania i zapewnić natychmiastową reakcję na ich indywidualne potrzeby, co może mieć kluczowe znaczenie w zdobywaniu i utrzymaniu klientów teraz, jak i w przyszłości.
• Analityka big data pomaga w podejmowaniu lepszych decyzji inwestycyjnych - optymalizacja zasobów i zdobywanie wiedzy o klientach może bezpośrednio prowadzić do lepszych inwestycji w przyszłości. Te nieocenione informacje na temat operacji, procesów i użytkowników mogą okazać się kluczem do prosperowania w biznesie telekomunikacyjnym.
 
Artykuł Partnera

Logowanie i rejestracja