Big data zawładnęły biznesem, a dostawcy usług cyfrowych i komunikacyjnych mogą na tym wiele zyskać. Dlaczego sektor komunikacji ma zwycięską pozycję? Chociażby dlatego, że zbieranie i analizowanie danych big data w branży telekomunikacyjnej jest łatwiejsze ze względu na liczne cenne zasoby dostępne dla firm z tego sektora.
Mobile rozwiązania stają się coraz bardziej popularne, a my coraz bardziej „po(d)łączeni”
Przy coraz większej liczbie użytkowników mobilnych dostępność danych rośnie wykładniczo. Korzystamy z Internetu i innych cyfrowych urządzeń niemal bez przerwy. Komunikacja, podróże, jazda samochodem, rozrywka, zakupy… wszystko dzieje się online - zwłaszcza w czasach pandemii COVID-19. I podczas gdy my korzystamy z zalet sieci, telekomy mogą otrzymywać wiele informacji o nas, w tym o naszych upodobaniach, hobby, potrzebach i problemach.
Analiza danych big data w telekomunikacji - o co chodzi?
Przy takim bogactwie danych na wyciągnięcie ręki, bardzo dużym błędem byłoby nieskorzystanie z tego zasobu. Znając siłę kryjącą się za zaprzyjaźnieniem się z użytkownikami, dostawcy usług komunikacyjnych i cyfrowych muszą podjąć działania. Najlepszym sposobem na to jest wdrożenie odpowiedniego systemu analityki danych big data, który pozwoli operatorom zbierać informacje, analizować je i wykorzystywać w celu optymalizacji procesów, zasobów, a także faktycznej monetyzacji danych.
Korzyści z analityki big data w sektorze telekomunikacyjnym
Analiza big data może pomóc dostawcom usług cyfrowych i komunikacyjnych zwiększyć zyski i zapewnić lepszą obsługę użytkownikom końcowym. W jaki sposób?
• Analityka big data pomaga optymalizować zasoby - dzięki badaniom użytkowników i systemów telekomy mogą poznać swoją działalność z zupełnie nowej perspektywy. Dostawcy mogą dowiedzieć się, które zasoby są najbardziej oraz najmniej potrzebne, a także w jakich dokładnie przypadkach są najbardziej pożądane. Prowadzi to do lepszej alokacji aktywów oraz ogólnej optymalizacji procesów i operacji.
• Analiza big data może pomóc w zwiększeniu jakości usług i satysfakcji klientów - dzięki odpowiedniemu oprogramowaniu do analizy danych, telekomy mogą odkryć, czego potrzebują ich klienci, a nawet przewidzieć ich działania i zapewnić natychmiastową reakcję na ich indywidualne potrzeby, co może mieć kluczowe znaczenie w zdobywaniu i utrzymaniu klientów teraz, jak i w przyszłości.
• Analityka big data pomaga w podejmowaniu lepszych decyzji inwestycyjnych - optymalizacja zasobów i zdobywanie wiedzy o klientach może bezpośrednio prowadzić do lepszych inwestycji w przyszłości. Te nieocenione informacje na temat operacji, procesów i użytkowników mogą okazać się kluczem do prosperowania w biznesie telekomunikacyjnym.
Artykuł Partnera