O cyfrowej transformacji mówi się już od kilku lat, jednak ostatnie miesiące pokazały, że te firmy, które rozpoczęły tę przemianę zdecydowanie lepiej radzą sobie w nieco innej, biznesowej jak i społecznej, rzeczywistości. W procesie cyfrowej transformacji nie chodzi jedynie o utrzymanie efektywności pracy. Trzeba zrównoważyć ryzyko z możliwościami oraz opracować wiodące praktyki w zakresie właściwej strategii.
Udana cyfrowa transformacja zawsze zaczyna się od wizji i nie dotyczy małych zmian. Dobrym punktem odniesienia może być to, co chcemy osiągnąć i jaki wpływ chcemy mieć na zmiany w branży, w której działamy. Potem można określić, w jaki sposób technologia może pomóc urzeczywistnić te aspiracje. Projekty takie, jak np. modernizacja centrum danych lub wymiana laptopów są dobrymi celami (i mogą być częścią szerszych zmian), ale nie należy mylić usprawnień technicznych ze zmianą działania organizacji w szerszym spectrum.
Więcej informacji na temat cyfryzacji przedsiębiorstwa znajdziesz w artykule Sebastiana Kisiela z polskiego oddziału Citrix:
Przeczytaj koniecznie:
-> Strategia cyfrowej transformacji. Dlaczego warto o nią zadbać?