Virtual-IT.pl - wirtualizacja cloud computing storage SDx data center
ebook Altaro - The Backup Bible Complete Edition

Veeam Cloud Data Management Report
Veeam Cloud Data Management Report

Jak wynika z raportu "Veeam Cloud Data Management Report", dotyczącego zarządzania danymi w chmurze, 73 proc. firm nie zaspokaja potrzeb użytkowników w zakresie nieprzerwanego dostępu do aplikacji i danych. Wiele przedsiębiorstw chce zacząć korzystać z narzędzi do zarządzania danymi w chmurze, aby lepiej spełnia...

Czytaj więcej...

Maksymalizacja dostępności danych za pomocą środowisk wielochmurowych
Maksymalizacja dostępności danych za pomocą środowisk wielochmurowych

Sposoby wykorzystywania chmury do zarządzania danymi i maksymalizacji ich wartości w firmach nieustannie się rozwijają. Zapewne minęły już lata, gdy wdrażanie rozwiązań opartych na chmurze wydawało się być pierwszym krokiem w nowy wspaniały świat. Jednak wraz z każdym nowym modelem używania chmury pojawiają się nowe za...

Czytaj więcej...

[Raport VMware] Tylko 10% firm w Polsce ufa pracownikom i cyberzabezpieczeniom
[Raport VMware] Tylko 10% firm w Polsce ufa pracownikom i cyberzabezpieczeniom

Z raportu przeprowadzonego przez Forbes Insights na zlecenie VMware wynika, że europejski biznes musi jeszcze wiele zrobić, by sprawnie walczyć z zagrożeniami w cyfrowych czasach. Aż 75 proc. organizacji  nie wierzy w skuteczność swoich rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa IT, a tylko niecałe 18 proc. przedsiębiorc...

Czytaj więcej...

Azure IaaS - przewodnik administratora
Azure IaaS - przewodnik administratora

Wielu administratorów systemu przez całą swoją karierę pracowało z infrastrukturą lokalną, więc przejście do środowiska cloud może przysporzyć im wielu problemów. Jednak przejście na platformę Azure wcale nie musi być trudne. Altaro udostępnia bezpłatny eBook, autorstwa Paula Schnakenberga, doświadczonego...

Czytaj więcej...

Jak kraje UE korzystają z chmury? - Polska nadal sceptyczna
Jak kraje UE korzystają z chmury? - Polska nadal sceptyczna

Europejskie firmy chętnie wybierają rozwiązania chmurowe do swoich systemów IT. Przodują w tym Włosi i Brytyjczycy. Z drugiej strony polscy przedsiębiorcy nadal deklarują brak zaufania do tego typu rozwiązań, choć cloud computing może przynieść im znaczące korzyści zarówno w obszarze bezpieczeństwa, jak i...

Czytaj więcej...

Dzięki AI sieć staje się mądrzejsza, prostsza oraz bezpieczniejsza
Dzięki AI sieć staje się mądrzejsza, prostsza oraz bezpieczniejsza

Cisco ogłosiło innowacje w oprogramowaniu, zaprojektowane w celu ułatwienia zarządzania i zabezpieczania sieci. Ponieważ obecnie firmy w coraz większym stopniu inwestują w technologie cyfrowe, zespoły IT muszą podołać rosnącej liczbie zadań. Aby odciążyć specjalistów IT i umożliwić im skupienie się na wdrażaniu ...

Czytaj więcej...

Aktualności

Blisko 4 miesiące w roku tracimy w pracy na powtarzalne czynności

Praca ZdalnaZdecydowana większość (79%) pracowników twierdzi, że marnuje przynajmniej jedną trzecią dnia w pracy na powtarzalne czynności, wynika z badań Kryon. Nic dziwnego, że aż 8 na 10 pytanych jest przekonana, że automatyzacja pozwoli zaoszczędzić niemal 700 godzin rocznie.

Dużo mówi się o skróceniu czasu pracy. Coraz więcej krajów i firm eksperymentuje z etatem, np. obcinając ilość przepracowanych dziennie godzin lub zmniejszając ilość dni pracujących w tygodniu. Pracownicy oczywiście są za, natomiast pracodawcy podchodzą ze zrozumiałą rezerwą. Pojawia się obawa, że krótsza praca to mniejsza produktywność, tłumaczą szefowie.

Jednak okazuje się, że pracownicy już teraz marnują znacznie więcej czasu, niż mogłyby wynieść oszczędności wynikające na przykład ze skrócenia tygodnia czy dnia pracy. Z raportu firmy Kryon dowiadujemy się, że zdecydowana większość pracowników (79%) deklaruje, że tylko ⅔ dnia pracy jest produktywna. Trzecią część marnowana jest na monotonne i powtarzane czynności, rocznie daje to niemal 700 roboczogodzin, a to oznacza prawie cztery miesiące! "Technologia dzisiaj jest tak rozwinięta, że niemal w każdym zawodzie znajdziemy obszary, które można automatyzować" - mówi Wojtek Stramski z Deep Change Ventures i dodaje: "Przyszłość pracy to bardziej produktywne środowisko, w którym ludzie mogą delegować procesy do botów, podczas gdy sami skupiają się na tych zadaniach, które sprawiają im największą satysfakcję i rozwijają".

Ogromne marnotrawstwo

Ciekawa i angażująca - taka powinna być praca, ale rzeczywistość może mocno odbiegać od wyobrażeń. Nic dziwnego, że ankietowani przez Kryon pracownicy z zadowoleniem przyjęliby technologie, pozwalające na automatyzację ich miejsca pracy. 78% respondentów chętnie przyjmie pomocną dłoń wirtualnego asystenta. Dlaczego? Pytani są przekonani, że cyfrowy pomocnik uwolniłaby ich od żmudnych czynności, które zajmują czas i spokojnie można byłoby je delegować botowi. "Takie wyniki badań oznaczają ni mniej, ni więcej, że ludzie wcale nie obawiają się cyfrowej konkurencji na rynku pracy. W wyposażonych w sztuczną inteligencję botach widzą ratunek, wybawienie od mechanicznych czynności, jakie żmudnie powtarzamy każdego dnia, zabijając pokłady własnej kreatywności" - mówi Wojtek Stramski. Zdaniem eksperta podzielają respondenci, spośród których aż 71% chciałoby, aby cyfrowy współpracownik pomagała im w rozwiązywaniu problemów.

Mam tę moc

75% pracowników twierdzi, że automatyzacja może zwiększyć ich produktywność. Korzyści z inwestycji nie ograniczają się wyłącznie do wydajności. Niemal ⅔ (62%) zapytanych chciałoby zaoszczędzony czas wykorzystać na rozwój zawodowy, myślą przede wszystkim o szkoleniach i kursach podnoszących wiedzę. Ludzie chcą, żeby ich praca miała wartość, o czym mówi Harel Tayeb, dyrektor generalny Kryon:  "Tylko w kwietniu tego roku, w samych Stanach Zjednoczonych z dotychczasowej pracy zrezygnowało cztery miliony ludzi. Ta wielka rezygnacja pokazuje, że pracownicy ponownie analizują swojego pracodawcę. Chcą, aby ich zajęcie miało znaczenie, a oni sami mieli realny wpływ na firmę" - zauważa prezes firmy realizującej badania.

Większa automatyzacja i inwestycje w rozwiązania technologiczne, chociażby voiceboty, chatboty, czy wirtualnych asystentów mogą być rozwiązaniem i to nie doraźnym, dla biznesu, który boryka się z niedoborem siły roboczej, szczególnie na stanowiskach, które nie wymagają wysokich kompetencji, a zdania są powtarzalne. "Nie ma niedoboru pracy. Mamy niedobór kandydatów. Szczególnie do prac mocno schematycznych" - mówi CEO Deep Change Ventures. Podobną optykę mają managerowie biorący udział w badaniu “Automation with intelligence” Deloitte. Zdecydowana większość z nich (90%) uważa, że inwestycje w automatyzację zwiększą możliwości kadrowe ich firmy w ciągu najbliższych trzech lat.

Źródło: Deep Change Ventures

Logowanie i rejestracja