Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity
Najlepsze kursy internetowe w kategorii IT i oprogramowanie

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Aktualności

Nowe cyberoszustwo "na cudowny krem"

phishing krem pieniądze karta kredytowa„Wyraźnie młodszy wygląd”, „wygładzenie zmarszczek”, „promienną, jędrniejszą cerę” obiecują maile reklamujące nowy, cudowny krem do twarzy. Niestety, nie zadziała. Zainteresowanie ofertą może przynieść odwrotny efekt. To bowiem najnowsza kampania spamowa, jaką zidentyfikowali właśnie eksperci ds. cyberbezpieczeństwa ESET.

Fałszywy preparat o nazwie Nulavance nie usunie zmarszczek, a zainteresowanie nim może przyczynić się do utraty danych i pieniędzy. Po kliknięciu w grafikę, dołączoną do maila z reklamą, zostajemy przekierowani do formularza. Żąda on od nas m.in. podania szczegółowych danych teleadresowych, a w kolejnym kroku także danych karty płatniczej.

Reklama preparatu trafia na skrzynki mailowe z różnych adresów, niepowiązanych z polską domeną produktu. Ta bowiem nie istnieje. Informacje o kremie, który - zgodnie z grafiką dołączaną do maila - ma być rzekomo dystrybuowany w „ekskluzywnej ofercie internetowej”, rozsiane są na różnych, zwykle bezpłatnych serwisach internetowych, które umożliwiają wrzucanie treści każdemu. W oczy rzuca się słaba jakość językowa i graficzna przygotowanych materiałów. „Nulavance być odpowiedzią! Co więcej, zaczyna się od odżywienia skóry balsamem odmładzającym i naturalnie zwiększyć kolagen, a także utrzymać nawilżenie skóry” - to tylko próbka z jednego z artykułów promujących nieistniejący produkt.

oszustwo krem

Materiały zawierają hasła marketingowe, które mają podkreślać ekskluzywny i ograniczony charakter rzekomej oferty – m.in. „jedna butelka na klienta”, „niski stan magazynowy”, „ryzyko wykupienia wysokie”. W grafice dołączanej do maila oszuści wykorzystują natomiast logotypy znanych dostawców rozwiązań antywirusowych, zapewniając o „bezpiecznym szyfrowaniu”. To kolejna kampania spamowa, która próbuje wzbudzić wśród użytkowników zaufanie, powołując się cynicznie na standardy z zakresu cyberbezpieczeństwa.

krem oszustwo

"To ewidentne oszustwo. Grafika z kampanii spamowej prowadzi do strony internetowej, która wyłudza dane teleadresowe oraz dane karty płatniczej. W sieci próżno także szukać jakiegokolwiek fizycznego adresu dystrybutora kremu. Jakość materiałów pozostawia wiele do życzenia. Graficznie cyberprzestępcy starali się imitować styl znanych koncernów z branży kosmetycznej, ale widać wiele niedociągnięć. Językowo, w sposób bardzo nieudolny musieli używać ogólnodostępnych narzędzi do tłumaczenia. W sieci można także znaleźć dowody na to, że oszuści wykorzystują podobny mechanizm także w innych krajach" - mówi Kamil Sadkowski, starszy analityk zagrożeń w ESET.

Jak bronić się przed tego typu fałszywymi ofertami? Eksperci podkreślają, że profesjonalny i aktualizowany na bieżąco pakiet antywirusowy to w takim przypadku podstawa. Warto także za każdym razem sprawdzić wiarygodność produktu. Jeśli nie znajdziemy oficjalnej strony internetowej i adresu polskiego dystrybutora, nie powinniśmy ufać tego typu ofertom. Nadmierne podkreślanie niedostępności i ekskluzywności potencjalnego produktu także powinno wzbudzić podejrzenia.

Źródło: ESET

Logowanie i rejestracja