Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Aktualności

Rosną opłaty za ransomware, padł nowy rekord!

RansomwareCenę ataku oprogramowania ransomware można ustalić bardziej precyzyjnie niż inne rodzaje ataków, a nowe badanie ujawnia oczekiwane koszty, jakie firma poniesie podczas takiego zdarzenia. W 2019 r. firmy zaobserwowały zmianę w sposobie, w jaki przestępcy wdrażają i wykorzystują oprogramowanie ransomware, ponieważ staje się ono bardziej ukierunkowane, a wrażliwe dane są kradzione i wykorzystywane do szantażu.

Sytuacja ta natychmiast przełożyła się na większą średnią płatność okupu za incydenty związane z oprogramowaniem ransomware, która wzrosła o 104% w czwartym kwartale 2019 r., do 84 116 USD, w porównaniu z 41 198 USD.

Nowe badanie przypisuje zmianę w atakach ransomware zmianom sposobu, w jaki warianty ransomware Ryuk i Sodinokibi są wdrażane online w przestrzeni korporacyjnej, z naciskiem na większe firmy. Żądania okupu osiągnęły nowy rekord w wysokości 780 000 USD. Badanie pokazuje również, że średni czas przestoju firmy wzrósł do 16,2 dnia w czwartym kwartale, z 12,1 dnia poprzedniego kwartału.

Atak nie kończy się, gdy dane zostaną ostatecznie odszyfrowane lub przywrócone z kopii zapasowej. Konieczna może być aktualizacja oprogramowania i sprzętu, co może zająć dużo czasu, w zależności od wielkości organizacji. Ważnym aspektem jest również utrata reputacji, która jest niezwykle trudna do oszacowania ale z pewnością występuje. Kolejny interesujący wskaźnik ujawniony w badaniu dotyczy wskaźnika powodzenia płatności, który wynosi obecnie 98%.

"W 57,4% przypadków skutecznego ataku wykorzystywane są skradzione lub wyciekające dane uwierzytelniające RPD (Remote Desktop Protocol), w 26,3% phishing e-mailowy. Wnioskować należy, że najlepszym sposobem ochrony firmy przed atakami ransomware jest jak najlepsze zabezpieczenie poświadczeń RDP, a także wdrażanie kompleksowych procedur bezpieczeństwa, które obejmą całą organizację" - mówi Mariusz Politowicz, ekspert ds. bezpieczeństwa Bitdefender.

Źródło: Bitdefender

Logowanie i rejestracja