Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

Artykuły

Czy znów będziemy porozumiewać się za pomocą głosu?

 

 

W poszukiwaniu głębszego sensu

Prawdziwe wyzwania wiążą się z głębszymi aspektami systemów rozpoznawania mowy. Chodzi zarówno o integrację urządzeń Internetu rzeczy z tymi systemami, jak i zapewnienie sensowności wydawanych poleceń. Należy lepiej wykorzystać mechanizmy poznawcze jako systemy kontroli i weryfikacji. Wyobraźmy sobie kogoś, kto przez pomyłkę wydał polecenie „Wyłącz system chłodzenia dla reaktora 4” zamiast wyłączonego wcześniej „reaktora 3”, lub lekarza, który przepisuje pacjentowi szkodliwą dawkę leku, ponieważ przypadkowo powiedział „400 gramów” zamiast „400 miligramów”. Przykłady te mogą wydawać się ekstremalne. Jeśli jednak chcemy wyeliminować błędy człowieka, musimy całościowo spojrzeć na automatyzowane zadania oraz analizować działania powiązane z poleceniami głosowymi za pomocą szerszego zestawu inteligentnych funkcji.

Platforma API dla zintegrowanych rozwiązań opartych na komunikacji głosowej

Innowacje w świecie tradycyjnych rozwiązań opartych na komunikacji głosowej pozwoliły na utworzenie ciekawego rozwiązania, które można strategicznie powiązać z procesem budowania środowisk sterowanych głosem dla przedsiębiorstw. Chodzi o platformę komunikacyjną jako usługę (ang. Communication Platform as-a-Service - CPaaS), którą wdraża obecnie coraz więcej firm. Umożliwia ona, z wykorzystaniem interfejsów API, przekształcanie używanych obecnie aplikacji w zintegrowane rozwiązania oparte na komunikacji głosowej. Niektórzy spośród największych dostawców usług komunikacyjnych wchodzą obecnie na ten rynek. Oferowane przez nich infrastruktury CPaaS ze standardowym zestawem interfejsów API umożliwiają przedsiębiorstwom integrację technologii komunikacyjnych z procesami biznesowymi.

Tradycyjnie rozumiemy integrację jako np. włączenie usług głosowych i wideo w używane dotychczas aplikacje. Przykładem jest aplikacja bankowa, która pozwala przejść z aplikacji online do połączenia głosowego z doradcą. Uważam, że integracja taka odegra ważną rolę w środowisku voice-first, ponieważ umożliwi wykorzystanie bogatej w funkcje infrastruktury API platformy CPaaS do komunikacji z aplikacjami i urządzeniami.

Sprawna komunikacja między CPaaS lub innymi platformami a urządzeniami wymaga nie tylko odpowiedniej infrastruktury komunikacyjnej, lecz również standaryzacji. Jest to warunek dalszego szybkiego rozwoju technologii komunikacji głosowej. Każdy z dostępnych obecnie systemów sterowanych głosem, które są przeznaczone dla klientów indywidualnych, ma własne interfejsy oraz zintegrowane infrastruktury API, co może prowadzić do szybkiego starzenia się produktów, podobnie jak w przypadku historycznej bitwy między standardami Beta i VHS sprzed kilkudziesięciu lat. Klient nie chce inwestować w najnowszy „inteligentny ekspres do kawy” tylko po to, aby się dowiedzieć, że sterująca nim platforma właśnie wyszła z użycia. Producenci powinni więc zagwarantować klientom, że zakupione przez nich nowe technologie nie staną się przestarzałe zanim przyniosą zwrot z inwestycji.

Najlepsze dopiero przed nami     

Obecnie trwają prace nad technologiami, które ograniczą do minimum starzenie się produktów. To z pewnością dobra wiadomość. Tworzone są infrastruktury, takie jak IOTivity, które umożliwiają budowanie standardowych platform. Nowe aplikacje głosowe dla klientów indywidualnych szybko zdobywają rynek. Dostrzegamy już ich wartość oraz korzyści wynikające z ich używania. W najbliższym czasie podstawowe technologie tego typu zobaczymy również w przedsiębiorstwach. W odleglejszej perspektywie czeka nas dalszy rozwój technologii rozpoznawania głosu i zabezpieczania komunikacji głosowej, jak również uproszczenie i standaryzacja łączności za pomocą urządzeń mobilnych. W rezultacie zarówno użytkownicy indywidualni, jak i przedsiębiorstwa będą wykonywać coraz więcej zadań i czynności za pomocą produktów voice-first, co uprości procesy i zwiększy naszą produktywność.


Craig WalkerAutor: Craig Walker, Director Cloud Services at Alcatel-Lucent Enterprise

 

 

 

 

 

 

 

Logowanie i rejestracja