Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Aktualności

Wpływ cyfrowego współtworzenia na transformację cyfrową

Cyfryzacja"Human Centric Innovation: Digital Co-creation" było oficjalnym hasłem listopadowego Fujitsu Forum w Monachium, podczas którego zaprezentowano, jak cyfrowe współtworzenie stymuluje transformację biznesową. Zdaniem organizatorów kluczowymi czynnikami w tym procesie są: biznesowe doświadczenie klientów i innowacyjne technologie w takich obszarach jak chmura, Internmet rzeczy, sztuczna inteligencja i bezpieczeństwo.

Jak twierdzi Duncan Tait, Corporate Executive Officer, SEVP and Head of Americas and EMEIA, Fujitsu: "Fujitsu łączy innowacyjne technologie i ekspertyzę z doświadczeniem w świadczeniu usług na rzecz swoich klientów. W ten sposób tworzone są nowe rozwiązania, będące jednocześnie odpowiedzią na wyzwania świata biznesu. Podejście, które w głównej mierze zakłada właśnie współtworzenie, będzie się stawać normą w świecie biznesu, szczególnie w świetle rosnącego znaczenia społeczeństwa cyfrowego. Wynika to z faktu, że już wkrótce technologie staną się rozszerzeniem ludzkich możliwości. Dzięki nim możliwe będzie tworzenie innowacji i działanie w warunkach zwiększonej produktywności. Każdy biznes zwiększa nacisk na kwestie technologiczne, cyfrowe procesy stają się jego podstawowymi procesami. Cyfrowa transformacja już teraz kształtuje dostatnią, bezpieczniejszą i bardziej zrównoważoną przyszłość. Fujitsu, wraz ze swoimi klientami i partnerami, istotnie angażuje się w ten proces".
 
W ciągu ostatniego roku działania Fujitsu doprowadziły do znacznego postępu w zakresie technologii chmurowych, internetu rzeczy, sztucznej inteligencji i wysiłków na rzecz poprawy bezpieczeństwa. W czasie Fujitsu Forum zaprezentowano najważniejsze wnioski płynące z prac w zakresie tych pól biznesu.

Chmura
Hybrydowe IT stwarza największe możliwości na rynku technologii chmurowych. W oczekiwaniu na reakcję wielkich organizacji (szacuje się, że nastąpi ona w ciągu dwóch lat), które zdecydują o realizowaniu większości działań IT w oparciu o chmurę, Fujitsu udostępnia usługę Cloud Service K5 w Wielkiej Brytanii, Finlandii, Niemczech, Hiszpanii i Ameryce Północnej. Firma oferuje również nowe możliwości w zakresie prywatnej usługi „storage”, dzięki której lokalne regulacje przechowywania danych będą odpowiadać zarówno publicznym, jak i prywatnym środowiskom chmurowym. To krok mający na celu usankcjonowanie działań związanych z gromadzeniem danych w myśl m.in. RODO.

Internet rzeczy
Jedną z technologii stymulujących wzrost chmury jest internet rzeczy, w ramach którego Fujitsu oferuje rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo jego funkcjonowania. Aby pomóc biznesowi zwiększać poziom zaawansowania w tej dziedzinie, firma proponuje rozwiązanie FUJITSU INTELLIEDGE™, podejmujące inteligentne decyzje i uczące się za pomocą chmurowego repozytorium. Produkt wykorzystuje możliwości sztucznej inteligencji aby zbierać, procesować i przyswajać dane sensoryczne, a także aby łączyć i analizować informacje produkcyjne - od etapu projektowania, po produkcję i utrzymanie.  

Sztuczna inteligencja
Technologia, która w znacznym stopniu łączy się z internetem rzceczy, otwierając w ten sposób nowe możliwości w zakresie interpretowania danych generowanych przez biznes. Fujitsu, dostrzegając w tym zakresie potrzebę rynkową, skupia się na rozwoju technologii sztucznej inteligencji i dostarczeniu klientom nowych rozwiązań.  

Fujitsu, inwestując w działania na rzecz rozwoju sztucznej inteligencji, postawiło na współpracę z wiodącym producentem turbin Siemens Gamesa. W jej wyniku w firmie wdrożono nowy system kontroli jakości. Wykorzystany w tym przypadku schemat sztucznej inteligencji w znacznym stopniu minimalizuje czas poświęcony na kontrolę. Pomaga również wynajdywać mniejsze usterki, niewidoczne dla ludzkiego oka. Proces, który w przeszłości zajmował niemal cały dzień, trwa obecnie 90 minut i uwalnia czas, który byłby poświęcony przez inżynierów na potrzebne, jednak powtarzalne i monotonne zadanie. Przy produkcji 5000 ostrzy turbin każdego roku firma oszczędza 30000 godzin potencjalnie przepracowanych przez człowieka, co w praktyce przekłada się na znaczną redukcję kosztów.  

Bezpieczeństwo
W przypadku organizacji warunkiem niezbędnym do funkcjonowania jest zachowanie wysokiego poziomu cyberbezpieczeństwa. To podstawa dla zapewniania cyfrowych usług, ochrony marki, generowania obrotów i utrzymania zaufania ze strony klientów. Aby w pełni odpowiedzieć na tę potrzebę, Fujitsu stworzyło dział Global Cyber Security, który skupia się na rozwoju bezpiecznych cyfrowo usług, w tym Cyber Threat Intelligence i  Cyber Threat Analytics. W celu zapewnienia lepszej ochrony i szybszej reakcji w razie naruszeń bezpieczeństwa, oba rozwiązania są wspierane przez technologie sztucznej inteligencji i automatyzacji.

Źródło: Fujitsu

Logowanie i rejestracja