Zdalna obsługa klienta zawsze była niełatwym wyzwaniem, przede wszystkim ze względu na możliwości techniczne. W czasach, w których praca zdalna stała się może jeszcze nie normą, ale zdecydowanie bardzo popularną formą wykonywania obowiązków, a także gdy pojawiły się ograniczenia wynikające z obostrzeń związanych z pandemią koronawirusa, telefoniczna obsługa klienta stała się jeszcze trudniejsza. Telefonów jest o wiele więcej, klienci dzwonią również z różnymi sprawami. Każdy klient musi być traktowany na równi, by firma cieszyła się dobrymi opiniami. Jak poprawić efektywność telefonicznej obsługi klienta?
Szkolenia i standardy to nie wszystko!
W każdej firmie normą są okresowe szkolenia pracowników obsługujących połączenia przychodzące i wychodzące. Wciąż zmieniające się standardy obsługi czy ulepszone skrypty zmienią jednak niewiele, jeśli firma nie będzie szła z postępem czasu. Chodzi przede wszystkim o możliwości technologiczne. Nawet najlepiej przygotowany i doświadczony konsultant nie przeskoczy awarii sprzętu, uszkodzenia linii telefonicznej czy urządzeń, które działają z błędami.
Jeśli firma chce się rozwijać i cieszyć dobrą opinią oraz zaufaniem wśród klientów, musi iść z postępem czasu i nie tylko sprawnie reagować na zagrożenia i konkurencję, ale również wdrażać nowoczesne rozwiązania, które znacznie wpłyną na organizację pracy.
Jednym z takich rozwiązań jest wirtualna centrala telefoniczna - system stworzony przez Systell. Więcej informacji znajdziesz na stronie https://systell.pl/wirtualna-centrala-telefoniczna/.
Dlaczego właśnie wirtualna centrala telefoniczna?
Nowe problemy i trudności wymagają szukania natychmiastowych, skutecznych rozwiązań. Obsługa kilku sprzętów: telefonu, komputera i faxu pozwala co prawda na komunikację różnymi kanałami, jeśli jednak ich funkcjonalność można skompresować w jednym urządzeniu, to ogromnym błędem i niepotrzebnym komplikowaniem byłoby nie skorzystać z tej możliwości.
Wirtualna centrala telefoniczna to nowoczesna, zintegrowana platforma łącząca funkcjonalność różnych kanałów komunikacji. Obsługuje połączenia przychodzące i wychodzące, pocztę głosową, faks, chat, sms i e-mail. Co więcej, można jej używać również jako systemu do tele- i wideokonferencji.
Oprócz tego działa w chmurze, dzięki czemu można z niej korzystać z dowolnego urządzenia łączącego się z internetem. Sprawdzi się więc rewelacyjnie również jako narzędzie do pracy zdalnej.
Jakie korzyści daje telefoniczna obsługa klienta przez wirtualną centralę telefoniczną?
Korzystanie z platformy to przede wszystkim oszczędność miejsca (do jej obsługi wystarczy urządzenie z dostępem do sieci - pozbywasz się więc kilometrów kabli!), czasu (dostęp do wszystkich danych masz pod ręką, dosłownie na jedno kliknięcie), a także pieniędzy (odpada konieczność utrzymywania wielu łączy i urządzeń).
Platforma jest przejrzysta, a jej obsługa jest intuicyjna, dzięki czemu dostęp do kontaktów i zarządzanie nimi jest bardzo łatwe. Ma również możliwość bezproblemowej integracji z innymi systemami, co jeszcze bardziej ułatwia pracę.
Nie musisz również obawiać się o bezpieczeństwo: wirtualna centrala telefoniczna jest zabezpieczana w nowoczesny, skuteczny sposób, który uniemożliwia dostęp do serwera osobom trzecim.
Artykuł Partnera