Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 10 sty 2010, 15:51 
Offline
V-początkujacy

Rejestracja: 10 sty 2010, 15:35
Posty: 8
Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzień dobry !

Jestem tu nowy i zielony.

Mam w szkole na serwerze zainstalowany (nie ja go instalowałem) HYPER-V Server R2 i w nim SBS 2003 Premium do którego podpięte są stacje uczniowskie.

Cały plik (plikopartycja) tegoż SBS'a waży około 60 giga. w tym pliku są utworzone 3 partycje dla SBSa C, O oraz R.

na dysku O (zajmują się między innymi konta uczniowskie). Pojemność tego dysku jest 16 giga i się zaczyna robić na nim za mało miejsca.

Czy jest jakaś możliwość i jak powiększyć ten dysk. Ewentualnie doczepił bym do serwera drugi fizyczny dysk i teraz jak zto połączyć razem aby było więcej miejsca na tym dysku o.

Proszę o jakąś pomoc - nie wiem jak się za to zabrać - a nie chciał bym czegoś uwalić.

A cała dokumentacja do tego jest tylko w języku angielskim - i mam z tym problem. :(


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: 10 sty 2010, 16:45 
Offline
V-aplikacja

Rejestracja: 03 kwie 2009, 14:50
Posty: 74
Podziękował: 2 raz
Pomógł: 1 razy
Jak rozmiar dysków wirtualnych (VHD) ma sie do wielkosci dysku fizycznego w serwerze? jak wyglada strategia backupowa serwera?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: 11 sty 2010, 16:41 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lis 2008, 02:01
Posty: 7400
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 15 raz
Pomógł: 138 raz
Mozesz to zrobic z poziomu Hyper-V Managera. Wybierasz Edit Virtual Hard Disk Wizard i opcje Expand (Operacja musi byc wykonywana na wylaczonej maszynie wirtualnej). Dalej kreator poprowadzi Cie za reke.

Nastepnie po uruchomieniu servera musisz urzyc jakiegos narzedzia do edycji i rozszerzenia partycji (W wypadku Windows 2008, Vista/7 uzywamy poprostu diskpart'a).