Stworzony w 2005 roku, Endpoint Central (wcześniej znany jako Desktop Central) miał na celu zrewolucjonizowanie sposobu, w jaki firmy zarządzają swoim IT. Przez prawie dwie dekady rozwijał się wraz z dynamicznie zmieniającymi się potrzebami nowoczesnych przedsiębiorstw. Jest dowodem na siłę nieustannej innowacji, oferując rozbudowane możliwości za pośrednictwem jednej, intuicyjnej konsoli. Dzięki zintegrowanemu dashboardowi ułatwia lepsze zarządzanie i bezpieczeństwo punktów końcowych. W czasach, gdy działy IT często balansują między wieloma narzędziami i platformami, taka konsolidacja stanowi przełom - upraszcza zarządzanie urządzeniami oraz wzmacnia bezpieczeństwo.
Szerokie możliwości z jednej konsoli
Endpoint Central można porównać do skrzynki narzędziowej, z logicznie ułożonymi narzędziami, zaprojektowanymi tak, aby zaspokoić potrzeby pracownika i zwiększyć efektywność dzięki przemyślanym funkcjom. Celem jest równowaga między kompleksowymi funkcjami a prostym przepływem pracy. W przeciwieństwie do rozwiązań, które wymagają wielu agentów na urządzeniach użytkowników i integracji, które często nie są bezproblemowe, Endpoint Central dostarcza więcej funkcji zarządzania punktami końcowymi za pośrednictwem jednego agenta, zwiększając efektywność i produktywność użytkowników.
Neutralna sieciowo architektura
Bez względu na to, czy firmy mają hybrydowy model pracy, pracowników podróżujących po świecie, czy działają w bezpiecznym środowisku bez dostępu do internetu, neutralna sieciowo architektura Endpoint Central jest w stanie spełnić dowolne, specyficzne wymagania. Dostępny w wersji dla środowisk on-premises lub w wersji dla chmury, zarówno publicznej, jak i prywatnej, system ten jest zaprojektowany tak, aby wspierać wszystkie potrzeby.
Zarządzanie podatnościami i poprawkami
Endpoint Central oferuje unikalny dashboard umożliwiający współpracę zespołów ITOps i SecOps. Dzięki połączeniu wykrywania zagrożeń z zarządzaniem poprawkami, można wykryć zagrożenia, ocenić je pod względem wagi, osiągnąć zgodność z normami CIS, naprawić błędne konfiguracje, a zagrożenia skutecznie eliminować na podstawie ich wagi, dostępności poprawek oraz wyników CVE. Obsługując Windows, Mac, Linux oraz ponad 1000 aplikacji, system ten jest kompleksowym rozwiązaniem do zarządzania poprawkami.
Zarządzanie urządzeniami mobilnymi
Endpoint Central umożliwia bezproblemowe zarządzanie urządzeniami z systemami Android, iOS, Windows, Mac oraz Chrome za pośrednictwem pojedynczej konsoli. Rozwiązanie wspiera także zdalne rozwiązywanie problemów na ponad 30 specjalistycznych/wytrzymałych urządzeniach używanych przez pracowników pierwszej linii, co pozwala utrzymać ich produktywność na stałym poziomie. Ponadto wykorzystuje tryb kiosku do zarządzania nieobsługiwanymi publicznymi kioskami informacyjnymi i maszynami POS (point-of-sale).
Kompleksowe rozwiązanie odpowiada na potrzeby kultury pracy hybrydowej poprzez wdrażanie polityk zarządzania aplikacjami mobilnymi (MAM), które dbają o prywatność. Wspiera również polityki „przynieś swoje urządzenie” (BYOD), zapewniając rozdzielenie danych prywatnych i firmowych na urządzeniach należących do pracowników.
Bezobsługowe wdrażanie systemów operacyjnych
Z pojedynczej konsoli Endpoint Central można wydajnie wdrażać zarówno starsze, jak i nowoczesne systemy operacyjne, nawet w biurach zdalnych. Wspiera również wdrażanie systemów operacyjnych dla pracowników pracujących zdalnie, ułatwiając przejście między systemami operacyjnymi, zapewniając jednocześnie tworzenie kopii zapasowych profili użytkowników oraz kompatybilność z wieloma dostawcami.
Przeglądarki jako punkty końcowe
Przeglądarki internetowe stają się bramami do aplikacji przedsiębiorstw, dlatego ich zabezpieczenie stało się koniecznością. Endpoint Central ogranicza dostęp do szkodliwych dodatków, pobrań i stron internetowych, jednocześnie zapewniając zgodność przeglądarek ze standardami STIG.
Zarządzanie powierzchnią ataku
Wbudowując filozofię Zero-Trust, Endpoint Central umożliwia tworzenie zaufanych urządzeń peryferyjnych i aplikacji, do których użytkownicy końcowi mają dostęp na swoich urządzeniach końcowych. Intuicyjne rozwiązanie równoważy produktywność użytkowników końcowych z zasadą minimalnych uprawnień, w tym podnoszenia uprawnień specyficznych dla aplikacji.
Ochrona danych
Endpoint Central klasyfikuje i chroni wrażliwe dane, zapewniając równowagę między produktywnością użytkowników a ogólnym bezpieczeństwem IT. Zaawansowana funkcja zapobiegania utracie danych (DLP) klasyfikuje dane, w tym szczególnie dane osobowe (PII), na podstawie zdefiniowanych wcześniej lub niestandardowych szablonów. Może również określać protokoły transferu danych oraz naprawiać fałszywe alarmy.
Administratorzy IT mogą wdrażać śledzenie plików w celu monitorowania wrażliwych dokumentów, wykonywać operacje file shadowing, wymuszać szyfrowanie BitLockerem w celu ochrony danych oraz zdalnie usuwać dane, aby zapewnić bezpieczeństwo firmowych danych w przypadku utraty urządzenia.
Antywirus nowej generacji
Funkcja Next-Gen Antivirus wykorzystuje opatentowany algorytm uczenia maszynowego, który umożliwia precyzyjne wykrywanie złośliwego oprogramowania. Dzięki połączeniu z opartym na sztucznej inteligencji wykrywaniem zachowań w czasie rzeczywistym, system potrafi przewidywać i zapobiegać zarówno znanym, jak i nieznanym zagrożeniom. Wykorzystując usługę Volume Shadow Copy firmy Microsoft, oprogramowanie zabezpieczające przed zagrożeniami utrzymuje również nieusuwalną kopię zapasową, co chroni przed atakami ransomware.
Ponad 50 konfiguracji dla efektywności IT
Zrozumienie, że efektywność jest kluczowa w nowoczesnych działach IT, skłoniło Endpoint Central do automatyzacji rutynowych zadań za pomocą ponad 50 potężnych szablonów oraz udostępnienia ponad 300 niestandardowych skryptów w repozytorium dla spersonalizowanych potrzeb. To nie tylko zwiększa efektywność IT, ale także minimalizuje problemy dla użytkowników końcowych, co prowadzi do wzrostu ogólnej produktywności.
Endpoint Central oferuje również zaawansowane zdalne rozwiązywanie problemów na urządzeniach z systemami Windows, Mac i Linux bez potrzeby nawiązywania zdalnych sesji. Dzięki kompleksowemu, elastycznemu i skoncentrowanemu na bezpieczeństwie podejściu do zarządzania punktami końcowymi, rozwiązanie to pomaga przedsiębiorstwom dostosować się do zmieniającego się krajobrazu IT.
Rozwiązanie oferujące kompleksowe zarządzanie i solidne zabezpieczenia z poziomu pojedynczej platformy stanowi nieocenioną wartość dla firm każdej wielkości.
Dowiedz się więcej o możliwościach ManageEngine Endpoint Central, kontaktując się z ekspertami technicznymi w celu przeprowadzenia sesji demonstracyjnej lub przetestowania produktu, rejestrując się bądź pobierając go ze strony producenta.
Autor: Subramaniam G - specjalista ds. marketingu w ManageEngine, miłośnik technologii i namiętny storyteller.