Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Aktualności

Dzięki AI sieć staje się mądrzejsza, prostsza oraz bezpieczniejsza

AICisco ogłosiło innowacje w oprogramowaniu, zaprojektowane w celu ułatwienia zarządzania i zabezpieczania sieci. Ponieważ obecnie firmy w coraz większym stopniu inwestują w technologie cyfrowe, zespoły IT muszą podołać rosnącej liczbie zadań. Aby odciążyć specjalistów IT i umożliwić im skupienie się na wdrażaniu innowacji, Cisco zaprezentowało nowe funkcjonalności wykorzystujące technologie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. Dzięki temu mogą oni działać szybciej i rozwijać swoje projekty w oparciu o spersonalizowane informacje o sieci.

Cisco przedstawiło ponadto innowacje mające na celu bardziej efektywne zarządzanie użytkownikami i aplikacjami w ramach całej sieci firmowej - od rozwiązań kampusowych oraz WAN, po centra danych i urządzenia brzegowe Internetu rzeczy.

W dzisiejszych realiach biznesowych zespoły IT muszą stawić czoła trudnemu zadaniu. Jak wynika z badania firmy 451 Research, niemal dwie trzecie organizacji zgłasza, że ich działy IT mają problemy z rosnącą liczbą zadań, natomiast wzrost zatrudnienia w działach technologicznych jest przewidywany jedynie w ok. 30% przypadków. Jednocześnie, ogromna konkurencja sprawia, że nigdy wcześniej presja na IT, aby zapewnić jak najlepsze doświadczenia cyfrowe, nie była tak duża. Realizowanie potrzeb biznesowych przy wykorzystaniu ograniczonych często zasobów wymaga innowacyjnej automatyzacji sieci i narzędzi analitycznych zasilanych przez dane oraz wspartych przez sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe.

Cisco, lider rozwiązań sieciowych i bezpieczeństwa, gromadzi jedne z najbardziej kompletnych i bogatych w kontekst zbiorów danych telemetrycznych na rynku IT. Teraz firma wykorzystuje nowe software’owe funkcje sieciowe, zaprojektowane, aby spożytkować zanonimizowane i zagregowane dane. Wykorzystując 35 lat doświadczenia w budowaniu sieci na całym świecie, Cisco może tworzyć bardziej inteligentne rozwiązania, które umożliwiają efektywniejszą pracę zespołów IT.

Nowe funkcjonalności dają zespołom IT korzyści, takie jak:
• Większa widoczność sieci: Nie ma dwóch takich samych sieci. Środowiska sieciowe wciąż się zmieniają. Cisco nieprzerwanie zbiera istotne informacje z sieci lokalnych oraz koreluje je z połączonymi, zanonimizowanymi zbiorami danych, aby stworzyć indywidualne obrazy sieci. Mogą one wciąż uczyć się i adaptować, wraz ze zmieniającą się liczbą urządzeń, użytkowników, aplikacji oraz ewolucją całych środowisk.
• Lepsze wnioski: Złożoność sieci rośnie ponad ludzką zdolność do jej zrozumienia. Cisco wykorzystuje uczenie maszynowe do korelacji ogromnej liczby danych pochodzących z sieci, aby odkryć zderzenia, które będą miały na nią największy wpływ w przyszłości. Pozwala to na odkrycie trendów i wzorców, przez co działy IT mogą lokalizować problemy zanim staną się one zagrożeniem.
• Skuteczne działania: Cisco wykorzystuje algorytmy rozumowania maszynowego (ang. machine reasoning) oraz zautomatyzowany przepływ informacji, aby wykonać logicznie po sobie następujące kolejne kroki prowadzące do rozwiązania problemu. Pomaga to zespołom IT w lokalizowaniu problemów i podatności, analizowaniu przyczyn ich wystąpienia i wdrażaniu działań naprawczych szybciej niż kiedykolwiek wcześniej.

"Biorąc pod uwagę tempo zmian, różnorodność i ewolucję środowisk IT, dokładamy wszelkich starań, aby upraszczać nasze rozwiązania. Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe umożliwiają firmom skuteczne rozpoznanie, które problemy należy traktować priorytetowo, dzięki czemu mają one szansę działać w bardziej zwinny i proaktywny sposób. Oczywiście będzie to także miało znaczący wpływ na operacje sieciowe i zespoły IT, które je prowadzą. W Cisco będziemy wykorzystywać mechanizmy automatyzacji i sztuczną inteligencję do przygotowania naszych sieci i pracowników na przyszłe wyzwania" - powiedział Scott Harrell, starszy wiceprezes i dyrektor generalny Cisco Enterprise Networking Business.

Redukcja złożoności infrastruktury dzięki sieci wielodomenowej
Aby pomóc klientom uprościć złożoność nowoczesnych systemów informatycznych, Cisco tworzy architekturę, która obejmuje każdą dziedzinę sieci intuicyjnej - kampus, oddział, sieć WAN, Internet rzeczy, centrum danych i chmurę. Co więcej, firma przygotowała usługi zoptymalizowane pod kątem unikalnych potrzeb każdego rodzaju sieci. Obecnie Cisco wprowadza nowe rozwiązania integrujące, dzięki którym użytkownicy uzyskują bezpieczne, spójne doświadczenia bez względu na to, gdzie, kiedy i w jaki sposób łączą się z siecią.

Nowe integracje pozwalają na:
• Segmentację sieci: Integracja Cisco SD-Access z Cisco SD-WAN i Cisco ACI (Application Centric Infrastructure) ułatwia zespołom IT konsekwentne autoryzowanie, a także przyłączanie użytkowników i urządzeń oraz segmentację w sieciach kampusowych, oddziałach, centrach danych i chmurze, nawet w przypadku zmiany użytkowników i aplikacji. Dzięki temu, dział IT jest w stanie zabezpieczyć się przed nieautoryzowanym dostępem do poufnych danych i krytycznych aplikacji.
• Poprawę doświadczeń w stosowaniu aplikacji: Od teraz Cisco automatycznie przekazuje wymagania dotyczące aplikacji pomiędzy centrum danych a WAN, umożliwiając sieci wybranie najlepszej ścieżki i ustalenie priorytetów ruchu, nawet w przypadku przeniesienia lub zmiany programu. Dzięki temu zespoły IT mogą dynamicznie zwiększać wydajność aplikacji w całym przedsiębiorstwie i oddziale.
• Powszechne bezpieczeństwo: Jako lider w branży cyberbezpieczeństwa, Cisco wykorzystuje swoje innowacje w tej dziedzinie w pozostałych obszarach działalności. Rozszerzając możliwość wykrywania zagrożeń w zaszyfrowanym ruchu na chmury publiczne oraz chroniąc oddział, kampus i sieć WAN przed cyfrowymi niebezpieczeństwami, Cisco zapewnia klientom kompleksowe zabezpieczenia, których potrzebują.

Ekosystem Cisco napędza innowacyjność rynku
W miarę jak sieć staje się coraz bardziej programowalna, ekosystem partnerów i programistów firmy Cisco ma kluczowe znaczenie dla wspierania innowacji. Aby pomóc organizacjom nadążyć za postępującym tempem zmian, Cisco DevNet, program developerski firmy, wprowadził wspierane przez społeczność IT modyfikacje mające na celu zwiększenie przystępności technologii sieciowych. Obejmują one zasoby deweloperskie z obszaru uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji wraz z przykładami wykorzystania, aby móc uruchomić nowe aplikacje; bazę wiedzy Cisco DevNet Automation Exchange, która zawiera skatalogowane repozytorium kodu dla wszystkich poziomów automatyki sieciowej oraz platformę Cisco DNA Center Platform, która pomaga zarówno profesjonalistom sieciowym, jak i twórcom oprogramowania budować nowe aplikacje i integracje.

Dostępność, licencjonowanie i usługi
• Cisco AI Network Analytics będzie standardową częścią Cisco DNA Assurance i będzie powszechnie dostępna latem 2019 roku w następnej wersji Cisco DNA Center. Funkcje Cisco AI Network Analytics zostaną włączone do poziomu licencjonowania oprogramowania Cisco DNA Advantage.
• Integracje wielodomenowe będą ogólnie dostępne latem 2019 roku, w następnej wersji Cisco DNA Center. Zostaną włączone do poziomu licencjonowania oprogramowania Cisco DNA Advantage.
• Usługi Customer Experience dla rozwiązań Cisco DNA przyśpieszają wdrożenie sieci intuicyjnej nowej generacji, jednocześnie redukując ryzyko oraz zakłócenia. Portfolio usług Cisco Customer Experience łączy wiedzę ekspercką, zbiór najlepszych praktyk oraz innowacyjne narzędzia, które pomagają klientom pewniej przejść proces zmiany. Umożliwia im także przyśpieszenie opracowywania i wdrażania innowacji, utrzymanie przewagi konkurencyjnej oraz szybszy zwrot z inwestycji.

Źródło: Cisco

Logowanie i rejestracja